اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد؛

وزارت خارجه باید پاسخگوی افکار عمومی باشد/ اخراج برشتولد؛ درس عبرتی برای غربی‌ها

وزارت خارجه باید پاسخگوی افکار عمومی باشد/ اخراج برشتولد؛ درس عبرتی برای غربی‌ها
اعظم السادات افشین فر با بیان اینکه وزارت امور خارجه قطعا از سوابق و ماهیت سفیر آلمان در ایران بی اطلاع نیست، گفت: وزارت خارجه باید پاسخگوی افکار عمومی باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم السادات افشین فر، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با محرز بودن سوابق و فعالیت های سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: وزارت اطلاعات باید پاسخگوی افکار عمومی باشد که در رابطه با این موضوع، آیا مانع پذیرش این فرد امنیتی و جاسوس به عنوان سفیر درتهران شده است یا خیر؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: همچنین ممکن است وزارت اطللاعات تذکرات را به وزارت امور خارجه اعلام کرده ولی از سوی این وزارت اعتنایی نشده است که در این صورت آقای ظریف باید پاسخگو باشد.

,

افشین فر با اشاره به اینکه تایید استوارنامه ها توسط ریاست جمهوری انجام می شود، گفت: این سوال پیش می آید که تایید این سفیر از سمت ریاست جمهوری برچه اساسی صورت گرفته است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وزارت امور خارجه یک کشور از دقیق ترین وزارتخانه های هر کشور است، افزود: براین اساس قطعا این وزارت خانه از سوابق و ماهیت سفیر آلمان در ایران بی اطلاع نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که عدم داشتن حساسیت وزارت امور خارجه نسبت به حضور این سفیر در ایران شاید نشات گرفته از روحیه " امضای کری تضمین تعهدات آمریکا است" باشد.

,

افشین فر عنوان داشت: اعتماد بی دلیل و بی  منطق به کشورهای اروپایی بارها امتحانش را پس داده و نتیجه اش هم آشکار است، همچنین به غیر از خسارت برای ایران هیچ ثمره ای به همراه نداشته است.

,

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی به کشورهای مسلمان به چشم یک کشور جهان سوم می نگرند، گفت: راه و رسم کشورهای اروپایی از قرن هجدهم در مقابل ایران استثمار و بهره کشی بوده است.

,

افشین فر گفت: کشور ایران در محاصره ی دشمنان بدخواه بین المللی قرار دارد و قطعا از هر روزنه ای برای نفوذ در ایران استفاده خواهند کرد بنابراین ما نباید بیخیال و خوشبین نباشیم.

,

وی اضافه کرد: زمانی که ماهیت یک سفیر اروپایی واضح است، منافع ملی نباید قربانی هیچ روش دیپلماتیکی شود، بلکه با اخراج سفیر آلمان از ایران درس عبرتی برای اروپایی ها شده و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران  اثبات خواهد شد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تنها راه، نشان دادن اقتدار عزتمندانه در مواجه با دیپلماسی، سوء استفاده و ضعیف کشی غربی ها است.

,

افشین فر گفت: باید محکم باشیم و از حرف حق کوتاه نیایم، قطعا این روش آنها را وادار به عقب نشینی خواهد کرد.

,

وی اضافه کرد: با تمام نواقصی که در قوانین بین المللی وجود دارد، اما ظرفیت های موجود با یک دفاع حقوقی مقاوم و مستدل می تواند حقوق جمهوری اسلامی را اثبات کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه