اخبار داغ

سقوط اخلاق در یکی از روستاهای کردستان/ اخراج ماموستای مسجد به بهانه کرونا!

سقوط اخلاق در یکی از روستاهای کردستان/ اخراج ماموستای مسجد به بهانه کرونا!
در یکی از روستاهای استان کردستان، چند نفر، ماموستای مسجد را به بهانه کرونا مجبور به ترک روستا می کنند، جالب اینجاست که به گفته اهالی، این چند نفر خود نه اهل مسجد هستند نه نماز!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کُردتودی، ماموستا آئینی، هر هفته جمعه ها عازم روستا می شود تا نماز جمعه را برای اهالی روستا اقامه کند و هر بار در خطبه هایش اصول اخلاق و دینداری را برای مردم مرور کند تا معنویت و اخلاق در روستا رنگ نبازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

او هر هفته به دلیل نداشتن وسیله نقلیه،  باید با چند کورس خود را به روستا برساند و این کار را در هر چهار فصل سال در سرما و گرما انجام می دهد.

,

این ماموستای آئینی در طول ماه مبارک رمضان هم برای اینکه بتواند احکام و سنت های رمضان را به خوبی در روستا پیاده کند، این یک ماه را در روستا ماندگار می شود و در همان مسجد محل سکنی می گزیند.

,

ماموستا هر سال نمازهای اعیاد فطر و قربان را هم به نحو احسن در روستا به جا می آورد و صحبت هایش در خطبه های نماز جمعه مانع بسیاری از کج روی های مردم روستا می شود و خود تلنگری است برای قدم برداشتن در مسیر صراط مستقیم.

,

این ماموستای آئینی در قبال این کارها هیچ مزدی دریافت نمی کند و مردم روستا به دلخواه خود مبلغی به او می دهند تا حداقل هزینه ایاب و ذهابش جبران شود و اگر کسی هم به او پولی ندهد، ماموستا هیچ انتظاری از او ندارد.

,

این ماموستای آئینی از اواخر سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم تشکیل نمازهای جمعه و حضور در مساجد از رفتن به روستا خودداری می کند. در هفته گذشته پس از آرام شدن اوضاع به روستا مراجعه می کند تا بلکه همچون سال های گذشته سنت های ماه مبارک رمضان از جمله خواندان قرآن، دعا و اذکار سحر و افطار و سخن گفتن برای مردم قبل از اذان مغرب را به جا بیاورد. او از مردم می خواهد که به مسجد نیایند و صحبت های او را از طریق بلندگو و خارج از مسجد گوش کنند. او با این کار می خواهد هم مسائل بهداشتی رعایت شود و هم حال و هوای رمضان در روستا رنگ نبازد و هرچند که امکان مردم روزه دار در مسجد وجود ندارد حداقل، آداب رمضان فراموش نشود.

,

اما در اقدامی عجیب چند نفر از اهالی روستا که به گفته دیگر اهالی، نه اهل نماز هستند و نه مسجد، با ماموستا برخورد می کنند و به بهانه کرونا از او می خواهند روستا را ترک کند. ماموستا هم سرش را پایین می اندازد و به شهر بر می گردد.

,

این چند نفر در حالی کرونا را بهانه کرده اند که هر روز افراد زیادی از فروشندگان دوره گرد و غیره به روستا مراجعه می کنند و خود مردم روستا نیز در روز چندین بار برای انجام کارهای شخصی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی به شهرهای مختلف مراجعه می کنند، اما نگران کرونا نیستند!

,

اکنون مردم روستا از اقدام این چند نفر بسیار شرمنده و دلخور هستند و چندین بار با ماموستا تماس گرفته اند که ناراحت نشود و به روستا بازگردد، اما ظاهرا ماموستا دل شکسته شده و قصد بازگشت ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه