اخبار داغ

فرماندار شهرستان فاروج:

بازارچه زعفران در فاروج ایجاد می‌شود

بازارچه زعفران در فاروج ایجاد می‌شود
مسعود صادق گفت: با توجه به گلایه کشاورزان و جلسات کارشناسی که در جهاد کشاورزی و فرماندری برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که حتما بازارچه زعفران در شهرستان احداث شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح فاروج، مسعود صادق فرماندار شهرستان فاروج گفت: در سال گذشته و در فصل برداشت زعفران متاسفانه ما در شهرستان مشکلاتی داشتیم و یک انحصاری در خرید زعفران پیش آمده بود که منجر به این شد قیمت این محصول نسبت به سایر شهرستان های همجوار بسیار پایین تر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح فاروج،,

 وی افزود: نظر به گلایه کشاورزان و جلسات  متعدد کارشناسی که در جهاد کشاورزی و فرماندری برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که حتما بازارچه زعفران در شهرستان احداث شود.

,

صادق از بین رفتن انحصار خرید گل زعفران و ایجاد رقابت در بین خریداران را از مزایای تشکیل بازارچه زعفران عنوان کرد.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت بر اساس  کیفیت محصول از مزایایی است که باعث می‌شود گل زعفران با قیمت مناسب تر و کیفیت مطلوب تری به فروش برسد.

,
,
,

فرماندار فاروج گفت: فضایی در نظر گرفته شده که بعد از کارشناسی یک بازارچه زعفران در طراز کشاورزان ایجاد شود تا مردم دغدغه سال گذشته را نداشته باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: انشالله با ایجاد بازارچه زعفران تمام خرید و فروش گل زعفران در کل سطح شهرستان و بصورت متمرکز  و فقط در غرفه های  این بازارچه صورت خواهد گرفت.

,

شهرستان فاروج 2هزاروپانصد هکتار زعفران قابل برداشت دارد که 5درصد تولید زعفران کل کشور است و کماکان این روند توسعه ای در کشت این محصول در شهرستان ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه