اخبار داغ

پژوهشگر علوم اسلامی مطرح کرد؛

قبولی دعا در حق دیگران در شب‌ قدر/ ببخشیم و طلب حلالیت کنیم

قبولی دعا در حق دیگران در شب‌ قدر/ ببخشیم و طلب حلالیت کنیم
حجت الاسلام هادی گفت: در شب‌های قدر دعا در حق دیگران را فراموش نکنیم زیرا دعا در حق دیگران سریعتر قبول می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمود هادی در گفت‌وگو با آناج در خصوص فضیلت شب‌های قدر اظهار داشت: فلسفه و فضیلت ماه مبارک رمضان به شب‌های قدر است و علت این فضیلت نزول قرآن می‌باشد؛ ماه رمضان، قرآن و قدر در کنار یکدیگر هستند و از هم جداشدنی نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در خصوص تفسیر کلمه قدر عنوان کرد: برخی‌ها قدر را به معنای اندازه می‌دانند چون در این شب مقدرات نوشته می‌شود و روزی هرکسی در این شب‌ها مشخص می‌شود و برخی هم قدر را تنگی معنا می‌کنند یغنی ملائکه به قدری روی زمین می آیند که زمین تنگ می‌شود.

,

پژوهشگر علوم اسلامی در خصوص تاکید بر شب‌های قدر گفت: به خاطر این فضائل فوق العاده است که بر اهمیت شب‌های قدر تاکید شده و به خاطر تاثیر بر مقدرات است که قرآن به سر می‌گیریم زیرا قرآن برای انسان سازی و هدایت انسان است.

,

وی با اشاره به اینکه انسان اگر بخواهد به بالاترین نقطه الهی برسد باید زیرسایه و تعلیمات قرآن باشد، ابراز کرد: به همین دلیل است که در شب‌های قدر قرآن به سر می‌گیریم تا بهترین تقدیر برایمان نوشته شود.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی در خصوص ورود به شب‌های قدر عنوان کرد: قبل از ورود به شب‌های قدر کینه و دل شکستگی را ببخشیم و اگر دلی شکستیم حلالیت بطلبیم زیرا بهترین شرط ورود رفع کینه است تا قابلیت رحمت الهی را داشته باشیم.

,

وی با اشاره به شرایط ویژه شب‌های قدر امسال اظهار داشت: امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا مساجد برای شب‌های قدر تحت تدابیر بازگشایی شد و کسانی که در مساجد حضور پیدا می‌کنند حتما مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

,

پژوهشگر علوم اسلامی در خصوص اعمال کسانی که نمی‌توانند در مساجد حضور داشته باشند، گفت: افراد مسن، کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و برخی به دلیل خوف از ابتلا نمی‌توانند در مساجد حضور پیدا کنند و خوشبختانه صدا و سیما پخش کامل مراسمات را دارد که می‌توانند در خانه با این برنامه‌ها همراه باشند.

,

وی با بیان اینکه می‌توان اعمال شب قدر را در خانه انجام داد؛ ابراز داشت: نیازی نیست که افراد اعمال طولانی را انجام دهند بلکه اعمال ساده شب قدر را در خانه انجام دهند و سه دعا را فراموش نکنند؛ اول دعای فرج برای تعجیل در ظهور، دوم رفع این ویروس از جهان و سوم آمرزش گناهان.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین در پایان با اشاره به دعا در حق دیگران یادآور شد: از امام صادق (ع) نقل شده که با زبانی دعا کنید که با آن گناه نکرده‌اید یعنی در حق دیگران دعا کنید چون با زبان شما گناه نکرده‌اند و وقتی دعا در حق دیگران باشد، سریعتر قبول می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه