اخبار داغ

وقتی چُدن هم حریف کرونا نمی‌شود؛

کرونا کارخانه چُدن خوسف را زمین‌گیر کرد/ تعطیلی کارخانه پس از دو ماه فعالیت

کرونا کارخانه چُدن خوسف را زمین‌گیر کرد/ تعطیلی کارخانه پس از دو ماه فعالیت
کارخانه چدن خوسف پس از گذشت کمتر از دو ماه از آغاز تولید به دلیل شیوع کرونا تعطیل و کارگران آن بیکار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کارخانه چدن خوسف یکی از بزرگترین کارخانه‌های استان خراسان جنوبی است که با کمک سرمایه‌گذار از کشور چین در شهرستان خوسف احداث شد و قرار بود زمینه ایجاد شغل برای جوانان خراسان‌جنوبی را فراهم کند و نویدبخش روزهای خوبی برای استان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،, , , کارخانه چدن خوسف یکی از بزرگترین کارخانه‌های استان خراسان جنوبی است که با کمک سرمایه‌گذار از کشور چین در شهرستان خوسف احداث شد و قرار بود زمینه ایجاد شغل برای جوانان خراسان‌جنوبی را فراهم کند و نویدبخش روزهای خوبی برای استان باشد.,

فاز اول کارخانه چدن خوسف بهمن ماه سال گذشته به صورت آزمایشی وارد چرخه تولید شد اما مدتی نگذشت که ویروس کرونا همه‌گیر شد و این کارخانه‌ای که ابتدای کار تولیدش بود با حدود 300 نیروی کار تعطیل شد.

,

با شیوع ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی برای جلوگیری از ابتلای کارگران این کارخانه، کارخانه چدن خوسف از 15 اسفندماه سال گذشته تعطیل و کارگران آن بیکار شده‌اند.

,

بیمه بیکاری که پرداخت نشد

, بیمه بیکاری که پرداخت نشد, بیمه بیکاری که پرداخت نشد,

پویان یکی از کارگران کارخانه چدن خوسف در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: با تعطیلی کارخانه چدن تمام کارگران کارخانه بیکار شدند و در حال حاضر نیز حدود دو ماه‌ونیم است که کارخانه فعالیت ندارد.

,

وی افزود: برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کردم اما تاکنون هیچ خبری نشده است.

,

این کارگر بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و تعطیل بودن اغلب مشاغل، حال و روز کارگران کارخانه چدن خوب نیست و کارگرانی که هیچ منبع درآمدی به جز کار در کارخانه نداشتند در حال حاضر به سختی زندگی می‌کنند.

,

پویان عنوان کرد: ویروس کرونا دلیل تعطیلی کارخانه چدن شده است چراکه قبل از بیماری شرایط فعالیت و مباحث مالی کارخانه خوب بود و حقوق کارگرها به موقع پرداخت می‌شد.

,

وی گفت: کارخانه حدود دو ماه فعالیت داشت و چدن تولید شد.

,

باغی یکی دیگر از کارگران کارخانه چدن خوسف نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: آن‌گونه که مسئولان به ما می‌گویند در حال حاضر کارخانه چدن خوسف به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

,

وی افزود: شنیده شده که قرار است فعالیت کارخانه چدن بعد از ماه مبارک رمضان آغاز شود.

,

این کارگر بیان کرد: طی مدت زمانی که بیکار بودیم حقوقی به کارگران پرداخت نشده اما بیمه پرداخت می‌شود.

,

باغی گفت: برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کردم اما چون بیمه شده شرکت هستیم و بیمه از طرف شرکت پرداخت می‌شود بیمه بیکاری به من تعلق نمی‌گیرد.

,

وی با بیان این‌که در این مدتی که کارخانه تعطیل شده در روستا به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستم، عنوان کرد: این کارها درآمدی ندارد اما از بیکاری بهتر است.

,

این کارگر اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم دریافت حقوق در این مدت شرایط زندگی کارگران کارخانه چدن اصلا خوب نیست و به سختی زندگی را می‌گذرانیم.

,

باغی خاطرنشان کرد: مدت زمان فعالیتم در کارخانه حدود دو ماه بود و از نیروهایی بودم که جدید سرکار رفتم اما متاسفانه شرایط به گونه‌ای رقم خورد که کارخانه‌ای که کمتر از دو ماه وارد فاز تولید شده بود یک‌دفعه تعطیل و کارگران آن بیکار شدند.

,

اکبری یکی دیگر از کارگران کارخانه چدن خوسف نیز در این خصوص اظهار کرد: کارخانه چدن خوسف پس از چندسال تلاش و احداث ماه‌های پایانی سال گذشته وارد چرخه تولید شد اما دیری نگذشت که تعطیل شد.

,

وی افزود: حدود 4 ماهی از آغاز فعالیتم در کارخانه چدن خوسف نگذشته بود که بیکار شدم. 

,

این کارگر با بیان این‌که راه‌اندازی این کارخانه نقش قابل توجهی در اشتغال جوانان استان داشت، گفت: کارخانه‌ای که می‌توانست باعث رونق اقتصادی برای استان شود در کمتر از دو ماه فعالیت تولیدی به دلیل شیوع کرونا زمین‌گیر شد.

,

عدم تامین اعتبار برای بیمه بیکاری 

, عدم تامین اعتبار برای بیمه بیکاری , عدم تامین اعتبار برای بیمه بیکاری ,

غلامرضا اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خاورستان، در خصوص بیمه بیکاری نیروهای کارخانه چدن خوسف، گفت: چنان‌چه کارگران این کارخانه در سامانه ثبت‌نام کرده باشند اطلاعات آن‌ها در حال بررسی و پالایش است.

,

وی افزود: اگر برای این افراد پیامک ارسال شده و بیمه بیکاری به آن‌ها تعلق می‌گیرد، جای نگرانی نیست و باید صبر کنند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: باید برای بیمه بیکاری تامین اعتبار صورت پذیرد که امکان پرداخت به بیمه شده وجود داشته باشد. به محض تامین اعتبار بیمه پرداخت می‌شود.

,

کرونا، دلیل تعطیلی کارخانه چدن خوسف

, کرونا، دلیل تعطیلی کارخانه چدن خوسف, کرونا، دلیل تعطیلی کارخانه چدن خوسف,

سید حسن جعفری مشاور کارخانه چدن خوسف در خصوص تعطیلی کارخانه و بیکار شدن کارگران این کارخانه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: دلیل اصلی تعطیلی کارخانه چدن خوسف شیوع ویروس کرونا است.

,

وی افزود:  در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا سرمایه گذار چینی اجازه حضور نیروهای ایرانی به داخل کارخانه را نمی‌دهد.

,

مشاور کارخانه چدن خوسف بیان کرد: طی جلسه‌ای که چند روز گذشته از طریق فضای مجازی با سرمایه گذار چینی داشتم وی عنوان کرد 80 نیرو از کشور چین برای کار در کارخانه چدن خوسف به ایران آوردم و طبق ضوابط و مقررات کشور چین ضامن امنیت و سلامت این افراد هستم.

,

جعفری عنوان کرد: علی‌رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اما مهندسان چینی ریسک نمی‌کنند و اجازه ورود نیروهای ایرانی به داخل کارخانه را نمی‌دهند.

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای چینی در حال دریافت اجازه خروج از ایران هستند و منتظرند پرواز به چین آزاد شود و به کشور خود برگردند.

,

تعطیلی کارخانه چدن همچنان ادامه دارد

, تعطیلی کارخانه چدن همچنان ادامه دارد, تعطیلی کارخانه چدن همچنان ادامه دارد,

مشاور کارخانه چدن خوسف گفت: پیش‌بینی می‌شود تا زمانی که شرایط پروازها فراهم شود و نیروهای چینی به کشور خود بازگردند و مجدد به ایران بیایند حدود 4 ماه به طول بینجامد و طی این مدت کارخانه همچنان تعطیل باشد.

,

جعفری بیان کرد: رئیس کارخانه که طرف چینی است در ایران خواهد ماند اما مهندسان چینی که حدود 80 نفر هستند با توجه به مساعد شدن شرایط در چین قصد بازگشت را دارند و گفتند به هیچ وجه در حال حاضر تمایلی برای ماندن در ایران ندارند.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به تعطیل بودن کارخانه چدن خوسف رئیس کارخانه متحمل فشارهای مالی بوده و در ماه حدود 700 میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کند.

,

مشاور کارخانه چدن خوسف افزود: مهندسان چینی فعال در کارخانه چدن خوسف متخصصان کوره بلند هستند و تا زمانی که این افراد نباشند کارخانه نمی‌تواند فعالیتی داشته باشد.

,

جعفری اظهار کرد: با توجه به این‌که سفارت چین قبل از سال جدید به مهندسان چینی گفته بود از ایران خارج شوند و تاکنون این امر محقق نشد و چون نیروهای چینی برای فعالیت تابع نظر مسئولان کشور خود هستند تمایلی برای کار کردن در کارخانه چدن ندارند. حتی به رئیس کارخانه اعلام کردند ما حقوق نمی‌خواهیم اما ما را از ایران خارج کن.

,

وی خاطرنشان کرد: فاز اول کارخانه چدن خوسف علی‌رغم فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها و مشکل تامین سوخت بهمن سال گذشته وارد چرخه تولید شد و چدن تولید کرد.

,

دپوی چهار تن چدن تولید شده در کارخانه

, دپوی چهار تن چدن تولید شده در کارخانه, دپوی چهار تن چدن تولید شده در کارخانه,

مشاور کارخانه چدن خوسف با بیان این‌که بیشترین مشکلاتی که تعطیلی کارخانه به وجود آورده متوجه رئیس کارخانه است، بیان کرد: در حال حاضر حدود چهار تن چدن تولید شده در کارخانه دپو است.

,

جعفری گفت: پایان سال گذشته یک محموله چدن به کشور چین صادر شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر صادرات به شدت محدود شده است.

,

وی در خصوص نحوه فعالیت کارخانه چدن خوسف خاطرنشان کرد: دولت ایران از سرمایه گذار چینی برای سرمایه‌گذاری در کشور حمایت کرده و مجوز سرمایه گذاری داده است.

,

مشاور کارخانه چدن خوسف اظهار کرد: از طرف دیگر دولت چین متعهد شده هر سال 30 درصد نیروهای چینی فعال در کارخانه چدن را حذف و نیروی ایرانی جایگزین کند که بعد از گذشت سه سال از فعالیت کارخانه نیروهای فعال در کارخانه چدن 100 درصد ایرانی باشند.

,

جعفری عنوان کرد: راه‌اندازی این کارخانه برای اشتغال و رونق اقتصادی استان و کشور خیلی خوب بود و از همه مهمتر این‌که شرکتی که این کارخانه را ثبت رسانده ایرانی است و تابع مقررات کشور است.

,

وی بیان کرد: پیش‌بینی شده است با فعالیت این کارخانه وارد چرخه صنعتی شویم و در آینده شاهد ایجاد شغل برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم باشیم که باعث رونق تولید برای کشور خواهد بود.

,

مشاور کارخانه چدن خوسف تصریح کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا بحث پرداختی حقوق کارگران به موقع بود و معوقاتی در این خصوص نداشتیم.

,

جعفری خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته تمام حقوق، پاداش و بیمه نیروهای کارخانه چدن خوسف پرداخت شده است.

,

وی افزود: فعالیت نیروهای کارخانه چدن خوسف به صورت قراردادی بوده و مدت زمان قرارداد نیز تا پایان اسفند ماه سال گذشته بود و در حال حاضر با توجه به شرایط موجود رئیس کارخانه تعهدی برای بکارگیری نیروها با توجه به اتمام قرارداد و نداشتن بدهی به نیروها ندارد.

,

مشاور کارخانه چدن خوسف گفت: به محض آغاز بکار مجدد کارخانه، برای بکارگیری نیرو با نیروهای قبلی قرارداد جدید منعقد می‌شود و جای نگرانی نیست چراکه این افراد در کارخانه آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و رئیس کارخانه قول بکارگیری مجدد نیروها را داده است.

,

جعفری عنوان کرد: تعداد نیروهای ایرانی فعال در کارخانه چدن خوسف 236 نفر و نیروهای چینی 80 نفر هستند.

,

تامین 6 هزار ماسک توسط کارخانه چدن برای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

, تامین 6 هزار ماسک توسط کارخانه چدن برای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند, تامین 6 هزار ماسک توسط کارخانه چدن برای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند,

وی از واردات ماسک از کشور چین برای کارگران کارخانه چدن خوسف خبر داد و افزود: کارخانه چدن علی‌رغم تعطیل بودن در این مدت، 6 هزار ماسک را تامین کرده و آماده اهدا به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه