اخبار داغ

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

فضیلت شب‌های قدر/ لزوم بهره‌مندی از برکات شب‌ زنده ‌داری

فضیلت شب‌های قدر/ لزوم بهره‌مندی از برکات شب‌ زنده ‌داری
حجت‌الاسلام رهبر محمدی گفت: باید فضیلت شب های قدر را بیشتر دریابیم و از آن بهره ببریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام رهبر محمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با بیان اینکه شبهای قدر از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن ارزش شب قدر برابر با هزار ماه است.

وی افزود: بزرگان ما توصیه کرده‌اند که در این شب‌ها علاوه بر حضور در مراسمات برای جا آوردن اذکار، ادعیه و نمازهای مخصوص مجالس تفسیر و فهم قرآن را بیشتر پیگیری کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در واقع باید در شبهای قدر فهم و درک قرآن را بیشتر افزایش دهیم.

حجت الاسلام رهبر گفت: در حال حاضر جامعه بشری هرچه می‌کشد به خاطر جهل است، اینکه شاهد عدم اتحاد و همبستگی بین مسلمانان هستیم، شاهد تهجر و کشتار هستیم همگی از روی جهل مسلمین است.

وی عنوان کرد: در شب‌های قدر باید جلسات تفسیر قرآن را پیگیری کنیم زیرا آنچه بزرگان ما بر آن تاکید دارند افزایش فهم و درک قرآنی است.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: ارزش شب قدر به دلیل نزول قرآن نیست بلکه شب قدر به اندازه‌ای با ارزش بوده که در آن قرآن نازل شده و در این شب همه ملائکه خداوند نازل می‌شوند و در واقع سفره‌ای برای مؤمنین و متقین گسترده خواهد شد که از آن بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام رهبر گفت: ذوالقرنین هنگامی که از وادی ظلمات عبور کرد به سپاهیان خود گفت هر فردی که از سنگریزه‌های زیر پایتان بردارد پشیمان می‌شود و هر که بر ندارد هم پشیمان خواهد شد هنگامی که سپاهیان به روشنایی رسیدند متوجه شدند که آن سنگریزه‌ها جواهرات بوده، آنها که برداشتند پشیمان شدند که چرا بیشتر بر نداشتند و آنها که بر نداشتند پشیمان شدند که چرا اصلاً بر نداشتند شب قدر نیز اینگونه است زیرا تمام نگاه خداوند متوجه زمین است.

حجت الاسلام رهبر گفت: در این شب باید بکوشیم از تمام آثار و برکات آن بهره مند شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه