اخبار داغ

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان مطرح کرد؛

طراحی ۲ مجتمع آموزشی در شهر کرمان با بهره‌گیری از معماری مدرسه سبز/ شهر سیرجان دارای بیشترین خیر مدرسه ساز در ایران است

طراحی ۲ مجتمع آموزشی در شهر کرمان با بهره‌گیری از معماری مدرسه سبز/ شهر سیرجان دارای بیشترین خیر مدرسه ساز در ایران است
سید محمد واعظی نژاد گفت: به پیشنهاد اداره کل نوسازی مدارس کرمان و شاخص‌هایی که تعریف شده بنا گذاشته شده که شهری را به عنوان، خیرین مدرسه ساز انتخاب شود و بر اساس تحقیقات انجام شده، شهر سیرجان بیشترین خیر مدرسه ساز را در ایران دارد چرا که بیش از ۴۰ درصد مدارس ساخته شده در سیرجان توسط خیرین بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز سید محمد واعظی نژاد  مدیر کل سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان کرمان از دفتر تحریریه پایگاه خبری “راه آرمان” بازدید کرد، وی در این دیدار گفت: استان کرمان طرح استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس را از سال ۹۲ آغاز کرده و با توجه به وسعت و تنوع اقلیم استان تا سال ۹۷، موفق شدیم ۵ هزار و ۷۸۳ کلاس درس را به سیستم های استاندارد گرمایشی مجهز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

جمع آوری بخاری های نفتی مدارس استان کرمان تا پایان امسال

, جمع آوری بخاری های نفتی مدارس استان کرمان تا پایان امسال,

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان اضافه کرد: در ابتدای سال ۹۸، ۷۵۷ کلاس درس مدارسی که بخاری نفتی با علمک گاز داشتند، به سیستم های گرمایشی مجهز شدند و در فاز دوم که در قالب طرح برچیده شدن بخاری های نفتی مدارس بدون علمک گاز اجرا می شود،  ۴هزار کلاس درس دیگر در دستور کار نوسازی مدارس استان کرمان است.

,

واعظی نژاد اظهار امیدواری کرد: تا پایان خرداد ماه سال جاری جشن برچیده شدن بخاری های نفتی از  کلاس های درس استان کرمان برگزار می شود.

,

وی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس خریداری شده، خاطر نشان کرد: هزار و ۲۸۰ کلاس درس آماده عقد قرارداد بوده و مابقی در مرحله طراحی هستند و  در فاز سوم ۳۵۰۰ بخاری گازی نیز از کلاس های درس جمع آوری و به سیستم های استاندارد گرمایشی مجهز می شوند.

,

وی همچنین در خصوص جذب مشارکت های مردمی جدید در حوزه مدرسه سازی گفت: در سال ۹۷ مبلغ ۳۲ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده، که این مبلغ در سال ۹۸ به ۹۷ میلیارد تومان رسیده و رشد چشمگیری را در حوزه جذب مشارکت های مردمی داشته ایم و انشاالله برنامه های مفصلی در سال ۹۹ در حوزه جذب مشارکت های مردمی داریم.

,

هدف سازمان نوسازی مدارس کرمان در سال جاری، تحویل ۱۰۰۰ کلاس درس استاندارد است

, هدف سازمان نوسازی مدارس کرمان در سال جاری، تحویل ۱۰۰۰ کلاس درس استاندارد است,

مدیرکل نوسازی مدارس استان از عقد تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی  کرمان خبر داد و افزود: ۱۰۰ مدرسه به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان به همت فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی در استان کرمان ساخته می شود.

,

واعظی نژاد همچنین در خصوص مکان یابی در سال ۹۸ از همکاری های بی دریغ اداره کل آموزش و پرورش و مرکز بهداشت تقدیر و تشکر کرد و ابراز داشت: در این رابطه  با دانشگاه‌های شهید باهنر و دانشگاه فرهنگیان کرمان قرارداد امضا شده و مکانیابی مدارس نواحی یک و ۲ شهر کرمان و شهرستان‌های رودبار جنوب و ریگان در حال انجام است.

,

وی در ادامه از اجرای  پروژه‌های بزرگ مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه گفت و عنوان کرد: مجتمع آموزشی شهید دادبین کرمان با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع با تعداد ۴۰ کلاس درس، سالن ورزشی، آمفی تئاتر، کارگاه و آزمایشگاه  با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی در حال احداث است.

,

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ادامه داد: پروژه الغدیر با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع با تعداد ۳۶ کلاس درس و با طراحی خاص معماری مدارس سبز نیز در راستای پروژه حیات طیبه کرمان در دستور کار است و طبق تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با بنیاد فرهنگی قدس، کار عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه سال جاری شروع می شود.

,

طراحی ۲ مجتمع آموزشی در شهر کرمان با معماری مدرسه سبز

, طراحی ۲ مجتمع آموزشی در شهر کرمان با معماری مدرسه سبز,

وی با اشاره به طراحی مدارس سبز در استان کرمان، تصریح کرد: ۲ مدرسه در شهر کرمان با طراحی معماری سبز مشخص شده که کار طراحی آنها به پایان رسید و پس از تامین اعتبار به مرحله اجرا می رسد و از سال ۹۸ همه طرح های انجام شده در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با رویکرد معماری و طراحی مدرسه سبز می باشند.

,

واعظی نژاد با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۲۷۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان کرمان شده، اظهار کرد:  این تعداد در سال ۹۸ به ۳۵۱ کلاس رسیده و شاهد رشد ۳۰ درصدی در تحویل پروژه ها بوده ایم.

,

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان گفت : از این تعداد کلاس درس ۸۰ کلاس مربوط به جمع آوری مدارس خشت و گلی است که خوشبختانه به موقع و در مهرماه تحویل آموزش و پرورش شده است.

,

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان به مشکلات و کمبود فضاهای آموزشی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: در استان کرمان هزار و ۳۳۵ مدرسه با ۶ هزار و ۱۴۷ کلاس درس غیر استاندارد وجود دارد که با توجه به هدف گذاری صورت گرفته و شروع عملیات اجرایی چهار مجتمع به نام  سپهبد شهید سردارحاج قاسم سلیمانی، سردار شهید حسین پور جعفری و سردار شهید عبدالمهدی مغفوری و دو مجتمع بزرگ هنرستانی در استان کرمان و بازسازی مدارس آسیب دیده در سیل اخیر از محل اعتبارات ملی و استانی مقاوم سازی خواهد شد.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال ۹۷، ۳۱۰ پروژه نیمه تمام از سال های ۹۰ و ۹۱ داشتیم که همه آنها فعال شده و ما هیچ پروژه نیمه تمامی در استان نداریم و امیداوریم رشد قابل توجهی در تحویل کلاس درس در سال ۹۹ داشته باشیم.

,

آسیب دیدن ۲۳۶ مدرسه استان کرمان در سیل های اخیر

, آسیب دیدن ۲۳۶ مدرسه استان کرمان در سیل های اخیر,

واعظی نژاد با اشاره به سیل اسفند ۹۸ وفروردین ۹۹ در استان کرمان،تصریح کرد:  در این سیل ۲۶۳ مدرسه با هزار و ۵۳۵ کلاس درس آسیب دیدند که با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی و خیرین به زودی کار بازسازی، بهسازی و تعمیر این مدارس نیز آغاز می شود.

,

این مقام مسئول به هدف گذاری اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان را در سال ۹۹اشاره و مطرح کرد: در سال ۹۹ اتمام پروژه‌های نیمه تمام، استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین به ویژه بنگاه های اقتصادی استان، برچیده شدن کلیه سیستم های گرمایشی غیراستاندارد در مدارس، اتمام پروژه‌های حیات طیبه ، شروع پروژه های شاخص در استان،  استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی در واحد فنی، اجرای پروژه های آسیب دیده از سیل اولویت اصلی کاری است.

,

خداحافظی با نبود سرویس بهداشتی در مدارس استان کرمان تا پایان سال ۱۳۹۹

,

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان افزود: یکی از مهم ترین مباحثی که سال ها است که آموزش و پرورش با آن درگیر بوده است کمبود و یا نبود سرویس بهداشتی در مدارس این بر اساس بررسی های انجام شده ۶۲۹ مدرسه نیاز به سرویس بهداشتی دارند که حدود ۱۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی است از این رو با هماهنگی های انجام شده با سازمان مدیریت استان و نوسازی مدارس کشور تامین اعتبار انجام می شود در نتیجه تا پایان سال ۱۳۹۹ با نبود سرویس بهداشتی در مدارس استان خداحافظی می کنیم.

,

شهر سیرجان دارای بیشترین خیر مدرسه ساز در ایران است

, شهر سیرجان دارای بیشترین خیر مدرسه ساز در ایران است,

وی عنوان کرد: به پیشنهاد اداره کل نوسازی مدارس کرمان و شاخص هایی که تعریف شده بنا گذاشته شده که شهری را به عنوان، خیرین مدرسه ساز انتخاب شود و بر اساس تحقیقات انجام شده، شهر سیرجان بیشترین خیر مدرسه ساز را در ایران دارد چرا که بیش از ۴۰ درصد مدارس ساخته شده در سیرجان توسط خیرین بوده است.

,

واعظی نژاد عنوان کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی یزد در ایران بالا است اما در سیستان و بلوچستان به دلیل محرومیت هایی که وجود دارد و سیل های اخیر از این رو  بیشتر خیر مدرسه ساز به سمت سیستان و بلوچستان رفتند.

,

کرمان محرومترین شهر در استان از لحاظ فضای آموزشی است

, کرمان محرومترین شهر در استان از لحاظ فضای آموزشی است,

مدیر کل نوسازی مدارس استان تاکید کرد: کرمان محرومترین شهر در استان از لحاظ فضای آموزشی است برای مثال در سال گذشته مدارسی با ظرفیت ۴۵ نفر در شهر کرمان وجود داشت ضمن این که برخی از مدارس فرسوده نیز هستند.

,

ی افزود: سعی کردیم خیرینی که حاضر به همکاری هستند برای کمک به مناطقی از جمله الله آباد، سعیدی و شهرک مطهری سوق دهیم و در برنامه آینده این موضوع را مد نظر داریم که از خیرین برای ساخت و نوسازی مدارس شهر کرمان کمک بخواهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه