اخبار داغ

مدیر بورس منطقه‌ زنجان مطرح کرد؛

حرکت مثبت بازار سرمایه/ سهامداران هیجانی عمل نکنند

حرکت مثبت بازار سرمایه/ سهامداران هیجانی عمل نکنند
محبی مدیر بورس منطقه‌ زنجان با اشاره به اینکه در دو روز گذشته وضعیت بازار سرمایه به سمت مثبت حرکت کرده است گفت: موضوعی در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد سهامداران هیجانی عمل می‌کنند که نباید این اتفاق بیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد محبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; در مورد وضعیت و علت نوسانات بازار بورس اظهار کرد: نوسان ذات بازار سرمایه است چرا که وضعیت بازار سرمایه از روز گذشته به وضعیت عادی خود برگشته و سهم‌های به سمت مثبت حرکت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه نمی‌توان ذات بازار را تغییر داد و انتظار داشت همیشه وضعیت رو به مثبت حرکت کند و یا همیشه رو به منفی خواهد بود گفت: ارزش سهام شرکت‌ها و قیمت‌شان و همچنین تغییر‌ات محیط اقتصادی و سیاسی فرآیندی است که در روند بازار تاثیر می‌گذارد.

,

مدیر بورس منطقه‌ زنجان با اشاره به تاثیرگذاری عوامل سیاسی و اقتصادی بر روند بازار سرمایه عنوان کرد: شرایط اقتصادی و سیاسی که اخیرا اتفاق افتاده بر روند بازار تاثیرگذاشته است.

,

وی در خصوص هیجانی عملکردن سرمایه‌گذاران جدید در بازار بورس بیان کرد: اخیر افراد زیادی به بازار بورس وارد شدند و هر روز در حدود 100 هزار کد در بازار سرمایه ایجاد می‌شود.

,

محبی با تاکید براینکه خیلی از این افراد که به تازگی وارد بازار سرمایه‌ شدند از بازار آشنایی ندارند عنوان کرد: رفتار‌های هیجانی مردم در بازار از صف‌های خرید و فروش سهم‌ها کاملا مشخص است.

,

وی با تاکید براینکه رفتارهای هیجانی افراد جدید در بازار سرمایه بر نوسانات بازار تاثیر گذار است خاطر نشان کرد: در سه روز گذشته تغییراتی اتفاق نیفتاده و رفتارهای هیجانی در بازار بیشتر بود.

,

مدیر بورس منطقه‌ زنجان تاکید کرد: ورود مستقیم افراد جدید به بازار سرمایه توصیه نمی‌شود و این افراد حتما از صندوق‌های سرمایه‌گذاری که طریق کارگزاری‌ها که در اختیار مردم قرار می‌گیرد استفاده کنند.

,

وی گفت: صندوق‌هایی که سهمی هستند و در ماه 300 تا 400 درصد بازده دارند قابل مقایسه با 15 و 16 درصد بانکی نیست و ما بیشتر توصیه می‌کنیم مردم از این صندوق‌ها استفاده کنند.

,

محبی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه منفی بودن بازار را هم می‌توان بر اصلاحیه بازار نسبت داد گفت: علت منفی بودن بازار در برخی مواقع هم به دلیل اصلاحیه می‌تواند اتفاق بیفتد و در دو روز گذشته بیشتر سهم‌های بازار به سمت مثبت حرکت کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه