اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با دانا مطرح کرد:

ارزش سهام شرکت‌های زیان‌ده چند برابر شده/ زمانی بیدار نشویم که سهامداران کف خیابان باشند

ارزش سهام شرکت‌های زیان‌ده چند برابر شده/ زمانی بیدار نشویم که سهامداران کف خیابان باشند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با هشدار نسبت به وضعیت این روزهای بورس و اینکه ممکن است مشکلاتی چند برابر مشکلات موسسات مالی و اعتباری برای کشور ایجاد کند می‌گوید: هم اکنون کارخانجات و شرکت‌هایی که تعطیل هستند و یا با زیان انباشته زیادی دارند ولی ارزش سهام آنها در بورس در این دو ماه چند برابر شده و این حباب است و هز زمان ممکن است بترکد.
[

سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان یکی از مشکلات اقتصاد ایران را نقدینگی است که هر بازاری را با هجومش تحت تاثیر قرار می‌هد؛ اظهار کرد: یکی از دلایل رشد نقدینگی و هجوم آن به سمت بازارهای غیرمولد، عدم کنترل بازار ارز و سکه است زیرا یکباره قیمت‌ دلار از 3500تومان به 18000 تومان می‌رسد و باعث رشد نقدینگی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در بازار مسکن هم سازنده و دلال داریم که این افراد مثلا با ارز 1226تومان سال 90 یا دلار 4200 تومان آقای جهانگیری مسکن ساختند ولی یکباره با افزایش چند برابری قیمت ساختمان سرمایه این افراد چند برابر شده و که نتیجه آن رشد نقدینگی است.

,

این نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم با اشاره به کاهش چند برابری ارزش پول ملی و افزایش تقاضای سفته بازی، گفت: زمانی در سفر به کربلا، عراقی‌ها 50 تومانی ما را روی چشم می‌گذاشتند ولی 10سال بعد 1000تومانی را هم نمی‌پذیرفتند زیرا ارزش پول ملی ما کاهش شدیدی پیدا کرده و همین موضوع هم رشد نقدینگی را افزایش می‌دهد.

,

موسوی لارگانی یکی از دلایل رشد نقدینگی، چاپ پول عنوان کرد و گفت: بانک‌ها سودهای کلانی به سپرده گذاران پرداخت می‌کردند که همین یک از علت‌های دیگر رشد نقدینگی است؛ در حالی که برخی کشورها برای نگهداری سپرده مردم  کارمزد می‌گرند ولی در ایران، بانک‌ها بخصوص، بانک‌های خصوصی حتی 35 درصد سود می‌دادند و همین باعث رشد نقدینگی ما شده است.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد هجوم نقدینگی به سمت بورس و استقبال مردم از بازار سرمایه، گفت: وضعیت کنونی بورس خطرناک شده و بنده نگران آینده این بازار و حتی کشور هستم و ممکن است مشکلاتی حتی چند برابر نسبت به مشکلات موسسات مالی و اعتباری برای کشور ایجاد کند.

, عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد هجوم نقدینگی به سمت بورس و استقبال مردم از بازار سرمایه، گفت: وضعیت کنونی بورس خطرناک شده و بنده نگران آینده این بازار و حتی کشور هستم و ممکن است مشکلاتی حتی چند برابر نسبت به مشکلات موسسات مالی و اعتباری برای کشور ایجاد کند.,

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی جهان و موضوع کرونا که اقتصاد کشورها را با مشکل مواجه کرده، ارزش سهام در بورس‌های دنیا افت چشمگیری داشته ولی در ایران با افزایش شاخص و رشد قیمت سهام‌ها روبرو هستیم که حتی برخی افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بورس حبابی و کاذب است.

,  با توجه به وضعیت اقتصادی جهان و موضوع کرونا که اقتصاد کشورها را با مشکل مواجه کرده، ارزش سهام در بورس‌های دنیا , افت چشمگیری داشته , ولی در ایران با افزایش شاخص و رشد قیمت سهام‌ها روبرو هستیم که حتی برخی افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بورس حبابی و کاذب است.,

موسوی لارگانی تاکید کرد: هم اکنون کارخانجات و شرکت‌هایی در کشور داریم که یا تعطیل هستند و یا اینکه با زیان انباشته مواجه هستند ولی ارزش سهام آنها در بورس در این دو ماه اخیر چند برابر شده و این حباب است و هز زمان بترکد خودش را نشان می‌دهد که در آن زمان یکباره با افت ارزش سهام در بورس روبرو خواهیم شد و افرادی که وارد آن شدند بخصوص سهامدارن خرد و آنهایی که شناختی از بازار بورس ندارند و اخیر با توجه به تبلیغات کد بورسی گرفتند و وراد این بازار شدند؛ ضربه شدیدی می‌خورند و دچار مشکل می‌شوند.

,

این نماینده منتخب مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: دولت با توجه به مشکلات موسسات مالی که در چند سال گذشته برای کشور ایجاد شد باید با انجام برنامه‌ریزی مانع ورود مستقیم افرادی ناآگاه و ناآشنا که اطلاعاتی هم ندارند، به بورس شود و مراقبت کند.

,

وی تصریح کرد: باید مراقب باشیم و نباید تا زمانی بیدار شویم که سهامداران و سرمایه گذاران بورس در کف خیابان باشند و نتوانیم آن را کنترل کنیم؛ دولت باید راهکاری را پیش بینی کند که مانع ایجاد حباب شود و برای عرضه سهام خودش برنامه ریزی بهتری اقدام عرضه کند زیرا الان در بورس حبابی ایجاد شده است.

,

موسوی لارگانی بیان کرد: بازار سرمایه ایران عمق کافی را ندارد و باید به این بازار عمق دهیم و باید شرکت‌های سودده وارد بورس شوند تا عمق آن گسترش یابد نه سهام شرکت‌های زیان‌ده عرضه شود که علیرغم زیان انباشته‌ای که دارند، وارد بورس شدند و باعث شده ارزش ذاتی و واقعی نداشته باشند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه