اخبار داغ

۱۴ یادمان شهدای گمنام نیمه‌کاره در گیلان در انتظار اقدام جهادی مسئولان + تصاویر

۱۴ یادمان شهدای گمنام نیمه‌کاره در گیلان در انتظار اقدام جهادی مسئولان + تصاویر
طبق بررسی های بعمل آمده پروژه ۱۴یادمان شهدای گمنام استان، تکمیل و نهایی نشده یا نیمه کاره رها شده است، کار احداث برخی دیگر از یادمان ها و زیارتگاه های این شهدا نیز هنوز آغاز نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، گیلان میزبان ۱۳۱شهید گمنام دفاع مقدس در ۵۰یادمان مختلف است این در حالی است که متأسفانه پروژه ۱۴یادمان و زیارتگاه شهدای گمنام استان نهایی و تکمیل نشده یا هنوز کار احداث آن آغاز نشده و برخی دیگر نیز نیمه‌کاره رها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

کار احداث 36 یادمان شهدای گمنام استان تکمیل شده است

, کار احداث 36 یادمان شهدای گمنام استان تکمیل شده است,

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: از سال 1380، 131 شهید گمنام در 50 نقطه یادمانی در گیلان تدفین شده‌اند که شامل 28 یادمان شهری، 8 یادمانی دانشگاهی، 11 یادمان نظامی و امنیتی، یک یادمان حوزوی، یک یادمان روستایی در سرایدشت رودسر و یک یادمان در مصلای نماز جمعه رشت است.

,

وی افزود: علاوه بر این این؛ حداقل 38 شهید گمنام نیز در دوران دفاع مقدس در گلزارهای مختلف استان تدفین شده‌اند که از این شهدا، با عنوان شهدای مجهول الهویه نام برده می‌شود و شامل شهدایی هستند که از ایرانی بودن آن‌ها مطمئن هستیم و با توجه به اینکه پیکر مطهر این شهدای شناسایی نشده در مناطق عملیاتی رزمندگان گیلانی به عقب بازگردانده شده بودند به استان گیلان انتقال داده شده‌اند و در گلزارهای شهدای استان تدفین شده‌اند.

,

به گفته بایرامی، ۳۱شهید مجهول‌الهویه در گلزار شهدای رشت، یک شهید در کسبخ رشت، یک شهید آستانه اشرفیه، یک شهید در بندر انزلی؛ لاهیجان، کومله و فخب رشت تدفین شده‌اند.

,

مدیرکل بنیاد حفاظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: کار احداث ۳۶یادمان شهدای گمنام استان تکمیل شده است و هم‌اکنون کار احداث ۸ یادمان در حال انجام است و پیشرفت ۴۰تا ۹۰درصدی دارد.

,

 

,

 در ادامه گزارشی از روند پروژه احداث این زیارتگاه‌های اهل یقین را می‌خوانید:

,

یادمان شهدای گمنام تالش بعد از ۱۸سال همچنان نیمه‌تمام!

, یادمان شهدای گمنام تالش بعد از ۱۸سال همچنان نیمه‌تمام!,

تپه نورالشهدای تالش میعادگاه پنج شهید گمنام دفاع مقدس است که در مناسبت‌های مختلف زائرین زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

,

 پیکر مطهر این شهدای ۱۷، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ساله که به ترتیب در عملیات والفجر مقدماتی، محرم، خیبر، بدر و کربلای پنج‌ در مناطق عملیاتی فکه، شرهانی، طلائیه، شرق دجله و شلمچه تفحص شده‌اند، در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۸۱، در کیلومتر دو جاده ییلاقی شهر تالش و بالای تپه‌ای که هم‌اکنون به تپه نورالشهدا معروف است آرمیده‌اند و متأسفانه بعد از 18 سال همچنان ساختمان مزار این شهدا تکمیل نشده است!

,

مسلم همتی، رئیس بنیاد شهید شهرستان تالش در گفتگو با خبرنگار هشت دی درباره آخرین وضعیت پروژه نیمه‌تمام مزار شهدای گمنام تالش با بیان اینکه در تالش حدود 91 یادمان شهید وجود دارد گفت: به صورت رسمی، 3 یادمان شهید گمنام در تالش ثبت شده است که در شهرهای اسالم، شهر تالش و حویق واقع شده‌اند.

,

وی افزود: در این یادمانهای مقدس شهدا، 3 شهید در اسالم، 5 شهید در تالش و 3 شهید در حویق تدفین شده‌اند.

,

عضو هیئت‌امنای یادمان شهدای گمنام تالش ادامه داد: علاوه بر این شهدای گمنام، 2 شهید گمنام نیز در خاله سرای 57 و بخش مرکزی تالش در زمان دفاع مقدس تدفین شده‌اند.

,

همتی درباره وضعیت ساختمان یادمان شهدای گمنام تالش که بیش از 18 سال از تدفین این شهدا گذشته است نیز گفت: کار سربندی و اسکلت‌بندی یادمان شهدای شهر تالش انجام شده است اما اقدامات تکمیلی آن باقی مانده است.

,

رئیس بنیاد شهید تالش گفت: پیمانکار پروژه یادمان شهدای تالش شهرداری است و طرح ساختمان این مزار در حدود سال 96 تصویب شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و برای تکمیل کار نیازمند تأمین اعتبار توسط کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است.

,

, ,

طرح یادمان شهدای گمنام ماسوله درگیر بروکراسی گردشگری!

, طرح یادمان شهدای گمنام ماسوله درگیر بروکراسی گردشگری!,

کار احداث یادمان شهدای گمنام ماسوله هم این روزها به دلیل تطابق طرح یادمان با بوم منطقه متوقف مانده است. در همین خصوص، سرهنگ پاسدار حمید جانباز، فرمانده سپاه ناحیه فومن در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه احداث طرح یادمان شهدای گمنام ماسوله برای رعایت موازین گردشگری مربوط به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تأخیر افتاده است گفت: دو شهید گمنام شهرک تاریخی ماسوله در 31 مردادماه سال 93 در این شهرک تشییع و تدفین شدند.

,

وی افزود: از ابتدا قرار بر این بود که یادمان شهدای گمنام ماسوله با رعایت موازین گردشگری حاکم بر این شهرک تاریخی احداث شود و محوطه‌سازی فعلی هم با رعایت همین موازین انجام شده است.

,

جانباز ادامه داد: برای یادمان شهدا نیز تاکنون طرح‌های مختلفی پیشنهاد شده است که برخی از این طرح‌ها به دلیل عدم رعایت موازین گردشگری و عدم تطابق با معماری بوم منطقه رد شده است و برخی به دلیل مسائل زیباشناختی و فنی دیگر مورد پذیرش هیئت‌امنای یادمان قرار نگرفته است.

,

در همین خصوص، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز به خبرنگار هشت دی گفت: ما جلسات متعددی با مسئولان سازمان میراث فرهنگی استان گیلان برای پایان پروژه یادمان شهدای گمنام ماسوله برگزار کرده‌ایم تا کار احداث یادمان نهایی آغاز شود اما دوستان ما می‌گویند پروژه باید متناسب با بوم منطقه باشد. ما هم آن‌ها را برای طراحی یادمان آتش به اختیار گذاشته‌ایم اما با اینکه در زمان فرماندار سابق فومن، برای این پروژه کد تعریف شد و اعتباری هم در نظر گرفته شده، کار احداث آن آغاز نشده است.

,

عباس بایرامی ادامه داد: ما در دوران آقای انتخابی، مدیرکل سابق میراث انتظار داشتیم پروژه یادمان ماسوله آغاز شود اما باز هم تعلل صورت گرفت و امروز هم انتظار داریم کار طراحی یادمان را هر چه زودتر به پایان برسانند.

,

, ,

احتمال اتمام یادمان شهدای گمنام آستانه اشرفیه تا سه ماه آینده

, احتمال اتمام یادمان شهدای گمنام آستانه اشرفیه تا سه ماه آینده,

به گزارش ۸دی، بیست و سوم اسفند سال ۹۴، این شهرستان مذهبی شاهد تشییع و تدفین باشکوه دو شهید گمنام بود.

,

شهدایی ۲۰ و ۲۵ ساله که به ترتیب در عملیات خیبر در جزیره مجنون و محرم در منطقه شرهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. باوجود اینکه آستانه‌اشرفیه، شهرستانی مذهبی و زائرپذیر است، اما حرم مطهر شهدای گمنام این شهرستان تا مدت‌ها وضعیتی بسیار نامطلوب‌تر نسبت به سایر حرم‌های شهدای گمنام گیلان را داشت اما از مدتی قبل کار ساخت بنای این مزار با سرعت بسیاری خوبی آغاز شد و اکنون به گفته رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در مراحل پایانی و تعمیرات قرار دارد.

,

اسماعیل تیغ نورد در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار کرد: کار ساخت یادمان شهدای گمنام آستانه اشرفیه از مدتی قبل با سرعت زیاد آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

,

وی افزود: ان‌شاءالله یادمانی در شأن این شهدای والامقام و شهر آستانه اشرفیه ساخته می‌شود.

,

تیغ نورد با بیان اینکه از سرعت پروژه در ایام شیوع بیماری کرونا گرفته شد گفت: فکر می‌کنم کار احداث یادمان شهدای گمنام آستانه اشرفیه تا سه ماه آینده به پایان برسد.

,

به گفته مسئولان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، پروژه یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس شهر آستانه اشرفیه هم‌اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

, ,

یادمان شهدای گمنام ماسال؛ کلنگ زنی و توقف پروژه!

, یادمان شهدای گمنام ماسال؛ کلنگ زنی و توقف پروژه!,

مزار امام زادگان عشق ماسال هم علی‌رغم کلنگ زنی باشکوه در اسفند 97، همچنان نیمه‌کاره رها شده است.

,

محمدعلی ستیزه، عضو هیئت‌امنای این مزار در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه سه شهید گمنام شهرستان ماسال در 22 اسفندماه سال 94 با حضور باشکوه مردم تشییع و در ورودی شهر ماسال (روبروی دادگستری) تدفین شدند گفت: در سال 95 ساختمان موقت چوبی برای مزار این شهدا احداث شد.

,

وی افزود: کلنگ زنی ساختمان یادمان شهدای گمنام شهر ماسال در 22 اسفندماه 97 با حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده محترم ولی فقیه در استان انجام شد و اکنون ساختمان این بنا در مرحله پی‌ریزی و احداث ستون‌های ساختمان است و حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است.

,

به گفته ستیزه، برای ساختمان یادمان شهدای گمنام ماسال حدود 200 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

,

, ,

یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت توقف در اعداد و ارقام ریالی!

, یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت توقف در اعداد و ارقام ریالی!,

 پیکر پاک دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۱۲ اسفند ۹۵ هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در میان خیل عظیم مردم قدرشناس شهرستان رشت قدم به این شهر گذاشتند و پیکر پاکشان در منطقه مسکن مهر رشت آرام گرفت. شهدایی که قرار بود مزارشان ملجأ و مأوایی باشد برای عاشقان و دوستدارانشان اما باگذشت نزدیک به 4 سال مزارشان نیمه‌کاره مانده و حرمشان همچنان خاکی است.

,

سرهنگ پاسدار جمشید اصحابی، فرمانده سپاه ناحیه رشت در همین خصوص به خبرنگار هشت دی می‌گوید: برای تکمیل یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت جلسه با حضور رئیس سازمان زیبا و منظر شهرداری و اعضای شورای شهر رشت برگزار شد و قرار شد فرمانداری شهرستان در اعتبارات عمرانی شهرستان و استان کد اعتباری به این پروژه اختصاص دهد.

,

, ,

وی افزود: برای ارائه طرح‌ها هم فرصتی به دوستان داده شده است و ظاهراً هم طرح‌های پیشنهادی برای اجرای پروژه آماده شده است و قرار است جلسه‌ای با این موضوع تشکیل شود.

,

عضو هیئت‌امنای مزار شهدای گمنام مسکن مهر رشت ادامه داد: امیدواریم جلسه‌ای با همین موضوع تا اوایل هفته آینده با ریاست فرماندار برقرار شود و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

,

اصحابی با بیان اینکه تاکنون اعتباری به این پروژه تخصیص پیدا نکرده است گفت: شهرداری قول پرداخت 325 میلیون تومان را برای این پروژه داده است و مابقی اعتبار لازم هم قرار شده است در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص پیدا کند.

,

, ,

یادمان شهدای گمنام دیلمان ۴ سال پس از تدفین همچنان بلاتکلیف!

, یادمان شهدای گمنام دیلمان ۴ سال پس از تدفین همچنان بلاتکلیف!,

سه شهید گمنام دیلمان رشت 31 مردادماه 96 تشییع و تدفین شدند اما یادمان این شهدا همچنان نیمه‌کاره رها شده است.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان درباره این یادمان شهدا نیز می‌گوید: هر چند برای این پروژه اعتبار تعریف شده و طراحی یادمان هم انجام گرفته اما فعلاً کار اجرایی در این پروژه به دلیل مشکل رانش زمین آغاز نشده است.

,

وی افزود: در حواشی مزار این شهدا، زمین دچار رانش شده بود و به همین دلیل کار متوقف به نظر کارشناسان مانده بود که اخیر نیز کارشناسان استانداری، رانش موجود را بی‌ارتباط به محل مزار شهدا دانسته‌اند و در واقع احداث یادمان این شهدا بلامانع اعلام شده است و احداث پروژه منتظر اقدام مسئولان شهرستان سیاهکل به ویژه مسئولان شهرداری، شورای شهر و بخشداری است.

,

یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت و معضل قراردادی مبهم و مسئله دار!

, یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت و معضل قراردادی مبهم و مسئله دار!,

دو شهید گمنام نیز در شهریورماه 96 در بوستان ملت رشت تدفین شده‌اند و متأسفانه پروژه احداث یادمان این شهدا هم به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌کاره رها شده است.

,

, ,

فرمانده سپاه ناحیه رشت درباره این پروژه نیز به خبرنگار ۸دی گفت: متأسفانه اختلافی بین پیمانکار پروژه و شهردار و شورا وجود دارد که باعث توقف کار شده است.

,

وی افزود: طبق گفته شهردار محترم، پیمانکار اجازه داشت 250 میلیون تومان هزینه کند اما اکنون میزان هزینه کرد اعلامی توسط پیمانکار بسیار بیشتر از این حرف‌هاست و معلوم نیست که با اجازه چه کسی این هزینه انجام شده و درباره اینکه آیا این هزینه انجام شده است یا خیر باید کارشناس نظر بدهد.

,

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت درباره این پروژه به خبرنگار ۸دی می‌گوید:  علیرغم جلسات، کمیته‌ها، کارگروه‌های، نشست های داخلی و جلسات استانی، این پروژه همچنان در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد و هیچ نتیجه‌ای از آن تاکنون به دست نیامده است.

,

وی افزود: واقعاً زیبنده شهر رشت و استان گیلان که هشت هزار فرماندار و سردار شهید تقدیم انقلاب کرده است نیست که وضعیت مزار این شهدا که در یکی از پرترددترین ممحل های شهر قرار دارد به این شکل باشد.

,

شیرزاد ادامه داد: پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه ایثار و شهادت که در حوزه مدیریت شهری قرار دارد باید جز پروژه‌های نیمه‌تمام سال گذشته تعریف شوند و این‌ها باید تعیین تکلیف شوند و در همین خصوص هم چندین بار از سوی کمیسیون فرهنگی تذکر داده شده است ولی متأسفانه علی‌رغم همه تأکیدها و تذکرات این طرح همچنان روی زمین مانده است و به همین جهت این موضوع را در کمیسیون فرهنگی این هفته مورد بررسی قرار می‌دهیم.

,

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه این پزوژه دارای مصوبه شورای شهر است ادامه داد: مظلومیت شهدای گمنام بوستان ملت رشت دل همه را به درد می‌آورد. ضمن اینکه وضعیت فعلی هم به‌هیچ‌وجه زیبنده این شهدا نیست و همه نهادهای ذی‌ربط باید برای تعیین تکلیف این پروژه اقدام کنند.

,

حجت جذب دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در جلسه اخیر کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت به قرارداد پروژه آرامگاه شهدای گمنام بوستان ملت رشت اشاره کرد و گفت: سازمان سیما و منظر شهرداری رشت با یک شرکت پیمانکاری قراردادی از این بابت به مبلغ دویست میلیون تومان منعقد کردند و پیمانکار معتقد است که تاکنون حدود هشت‌صد میلیون تومان از این بابت هزینه کرده است!

,

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، ترک تشریفات مربوط به اقدامات آینده است افزود: شورا نمی‌تواند درباره هزینه‌های مازاد قرارداد این پروژه اقدامی انجام بدهد و پیشنهاد می‌کنم با حضور کارشناس رسمی و برآورد هزینه‌های انجام شده مشکلات پیش روی این پروژه را برطرف کنیم.

,

, ,

اما پیمانکار پروژه درباره این موضوع حرف‌های دیگری دارد. آقای عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی ، ضمن رد اعداد و ارقام مطرح شده توسط برخی اعضای شورای اسلامی شهر رشت می‌گوید: طبق قرارداد اولیه که در سال 97 منعقد شد مصالح بر عهده کارفرما بود اما به دلیل نوسان قیمت‌ها و بدهکاری نهادها به مصالح‌فروشی؛ خرید مصالح از سوی کارفرما با مسئله مواجه شد و مدیر وقت سازمان سیما و منظر شهرداری و دیگر مسئولان از ما خواستند تا مصالح را خریداری کنیم و سال دیگر قراردادی مبنی بر خرید مصالح با ما منعقد خواهند کرد تا این هزینه‌ها پرداخت شود و از این‌طرف هم کار شهدا روی زمین نمی‌ماند. ما هم دست به انتحار زدیم و مصالح را خریداری کردیم.

,

وی ادامه داد: خرید تا زمانی انجام شد که مسئولان خواستار توقف کار شدند. تا این زمان بخشی از مصالح مثل آجر و آهن‌آلات را خریداری کردیم و پیش‌پرداخت هم انجام شده است و متأسفانه به دلیل اینکه انبار نداشتیم همین توقف کار باعث از بین رفتن بخشی از مصالح شد و بخشی هم از آنجا به سرقت رفت. اما اصل مصالح خریداری شده در انبارها موجود است. ضمن اینکه بر اساس قرارداد سال 97؛ مقرر شده بود کل پروژه با یک میلیارد و 200 میلیون تومان تمام شود و در آن قرارداد؛ مساحت کار حدود 200 متر مربع بود اما بعدها طبق توافق صورت گرفته بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سازمان زیباسازی، مساحت کار پروژه به 380 مترمربع افزایش پیدا کرد.

,

عباسی گفت: توافق جدید مسلماً باعث تغییر اعداد و ارقام قرارداد خواهد شد ضمن اینکه اعداد و ارقام مطرح شده توسط آقای جذب درست نیست و ما تاکنون حدود 612 میلیون تومان به همراه مصالح خریداری شده هزینه کرده‌ایم. متأسفانه در سال 98 به ما گفتند شما قرارداد ندارید و پروژه متوقف شد و مسلماً با تورم فعلی هزینه‌های انجام پروژه باز هم افزایش پیدا کرده است.

,

وی با بیان اینکه قرارداد اولیه با شهرداری دستمزدی بوده است گفت: در همه قرادادهای دستمزدی، مصالح بر عهده کارفرماست و ما در ابتدا وظیفه خرید مصالح را نداشتیم.

,

, ,

در هر صورت، به نظر می‌رسد یادمان شهدای بوستان ملت رشت، این روزها علاوه بر گرفتار شدن در سوء مدیریت ناشی از بستن یک قرارداد بسیار مبهم و مسئله‌دار، ممکن است درگیر برخی معضلات و ایرادات اساسی مالی هم باشد و تا رفع ابهام درباره اعداد و ارقام عجیب هزینه شده در این مزار، کار این پروژه همچنان گره خورده بماند.

,

, ,

المان شهدای گمنام بوستان ملت که قرار بود تیرماه سال گذشته به بهره‌برداری برسد

,

یادمان شهدای بخش اسالم تالش؛ متوقف به دلیل سیلاب

, یادمان شهدای بخش اسالم تالش؛ متوقف به دلیل سیلاب,

 هم‌زمان با  سالروز شهادت امام محمد باقر (علیه‌السلام) و مصادف با سه‌شنبه ۷ شهریور 96 پیکرهای مطهر ۳  شهید گمنام دوران دفاع مقدس در اسالم شهرستان تالش تشییع و در پارک شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده شد. سن شهدای گمنام ۲۰، ۲۱ و ۲۲ ساله بوده که در مناطق عملیاتی شرق دجله، جزیره سهیل و شرهانی تفحص شدند. این شهدای گران‌قدر در عملیات بدر، کربلای ۴ و محرم به فیض شهادت رسیده‌اند. متأسفانه مزار این شهدای والامقام همچنان به صورت بلاتکلیف رها شده و برای ساخت یادمان این شهدا اقدامی نشده است. ضمن اینکه مزار این شهدا در جوار رودخانه بوده که توسط سیلاب‌های فصلی در خطر سیل قرار می‌گیرد. به گفته رئیس بنیاد شهید تالش؛ کار ساخت دیواره حفاظتی برای در امان ماندن یادمان شهدا از سیلاب‌های احتمالی تا حد زیادی پیش رفته است.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در همین خصوص می‌گوید: دیوار حفاظتی یادمان اسالم تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما همین دیواره ساخته شده مانع تأثیر سیلاب بر یادمان می‌شود و اکنون می‌توان کار احداث یادمان را آغاز کرد البته کار طراحی یادمان هم‌اکنون در حال انجام است و امیدواریم احداث پروژه نیز امسال آغاز شود.

,

یادمان شهدای گمنام بخش حویق تالش؛ در ابتدای کار

, یادمان شهدای گمنام بخش حویق تالش؛ در ابتدای کار,

مراسم تشییع و خاک‌سپاری ۳ شهید گمنام ۲۰، ۲۲ و ۲۸ ساله که ترتیب در عملیات خیبر، کربلای ۴ و بدر به شهادت رسیدند هم‌زمان با روز عرفه که مصادف با صبح روز پنج‌شنبه (۹ شهریور 96) بود در پارک شهدای گمنام حویق در شهرستان تالش برگزار شد و کار احداث یادمان این شهدای گمنام به گفته رئیس بنیاد شهید تالش آغاز نشده است.

,

البته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان درباره این پروژه می‌گوید: این پروژه مشکل اختلافی درباره زمین داشت که این مشکل از مدتی قبل حل شده است و اکنون امکان ادامه احداث یادمان شهدا فراهم است!

,

حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت

, حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت,

عباس بایرامی درباره یادمان شهدای گمنام حوزه امیرالمؤمنین (ع) رشت نیز می‌گوید: مسئولیت تکمیل یادمان‌های داخلی مثل یادمان حوزه علمیه و یا مراکز نظامی مستقیماً با همان نهادی است که شهدا در آن تدفین شده‌اند. البته این امکان می‌توانند از کمک‌های مردمی و نهادهایی مثل شهرداری استفاده کنند ولی مسئولیت اتمام کار با این نهادها است.

,

وی با بیان اینکه شهدای گمنام حوزه امیرالمؤمنین (ع) رشت، 19 اسفندماه 97 و هم‌زمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) دو شهید گمنام دوران پرافتخار دفاع مقدس در شهر رشت تشییع و در محل این حوزه تدفین شدند گفت: یکی از این دو شهید در سال 1361 در عملیات سومار و دیگری در سال 64 در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیده‌اند.

,

وی افزود: یادمان این شهدا می‌تواند برای طلاب این حوزه علمیه الهام‌بخش باشد و برای احداث یادمان خیری هم پیدا شده است و جلسه هماهنگی برای احداث یادمان هم در ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری برگزار شده است و ما امیدواریم کار احداث یادمان هر چه سریع‌تر آغاز شود.

,

, ,

, ,

آغاز طراحی یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد آستارا

, آغاز طراحی یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد آستارا,

نهم بهمن‌ماه سال 98، پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس در آستارا تشییع و تدفین شد. کار طراحی یادمان این شهدا آغاز شده اما عملیات ساخت یادمان این مزار در انتظار نهایی شدن طرح اولیه است.

,

, ,

 مزار شهید گمنام دانشکده شهید چمران رشت در انتظار اقدام مسئولان

,  مزار شهید گمنام دانشکده شهید چمران رشت در انتظار اقدام مسئولان,

9 بهمن‌ماه سال 98، پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع مقدس در دانشکده شهید چمران رشت تشییع و تدفین شد. این شهید والامقام، در منطقه عملیاتی والفجر یک در منطقه فکه تفحص شده است و در هنگام شهادت ۲۲ سال داشت. عملیات ساخت یادمان این شهید والامقام هنوز آغاز نشده است.

,

, ,

یادمان شهدای گمنام مرکز رادار شهید عیسی پور پدافند هوایی پونل

, یادمان شهدای گمنام مرکز رادار شهید عیسی پور پدافند هوایی پونل,

هم‌زمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (علیه‌السلام) و مصادف با سه‌شنبه ۷ شهریور 96 پیکرهای مطهر یک  شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محل ایستگاه رادار هوایی شهید عیسی پور پونل رضوانشهر تشییع و تدفین شد. کار احداث یادمان این شهید هنوز آغاز نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه