اخبار داغ

تیغ قانون بر گلوی متخلفان؛

تعزیرات حکومتی و سربازان گمنام، البرز را برای جولان محتکران ناامن کردند

تعزیرات حکومتی و سربازان گمنام، البرز را برای جولان محتکران ناامن کردند
در روزهایی که بسیاری از خانواده ها به واسطه آسیب های ناشی از ویروس کرونا شب خود را با مشقت و مضیقه به صبح می رسانند، دلالان در عرصه های مختلف جولان داده و با احتکار کالاهای اسای و غیر اساسی مردم و تزریق آن در زمان های دلخواه، سود خود را به جیب می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، در روزهایی که بسیاری از خانواده ها به واسطه آسیب های ناشی از ویروس کرونا شب خود را با مشقت و مضیقه به صبح می رسانند، دلالان در عرصه های مختلف جولان داده و با احتکار کالاهای اسای و غیر اساسی مردم و تزریق آن در زمان های دلخواه، سود خود را به جیب می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
بازار بررسی خودروهای بدون پلاک طی روزهای اخیر در کشور داغ شده و در غالب استان ها انبارها، پارکینگ ها و ... زیر ذره بین قانون قرار گرفته اند تا بیشتر از پیش زندگی مردم با بحران مواجه نشده و متخلفین در دام دستگاه قضایی گرفتار شوند.
,
 
,
روز گذشته، دوشنبه 29 اردیبهشت ماه بود که رامین ربیعی رئیس سازمان صمت البرز با درخواست از شهروندان البرز برای اطلاع رسانی پارکینگ ها و انبارهای مشکوک خودرو در سطح استان، در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه پارکینگ ها حق پذیرش خودروی بدون پلاک را ندارند، در صورت تخلف مالک خودرو و مالک پارکینگ هر دو جریمه می شوند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه نگهداری خودروهای بدون پلاک مصداق احتکار است، ادامه داد؛ مالکی که خودروی خریداری شده را تا چند ماه بدون پلاک نگاه می دارد، قطعا مصرف کننده نیست و اهداف دیگری را دنبال خواهد کرد.
,
 
,
بر اساس ابلاغ سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و قواعد سامانه جامع انبارها، تمام انبارها، سوله ها، مراکز نگهداری خودرو و ... مورد بازرسی و کنترل قرار خواهند گرفت.
,
 
,
تمام پارکینگ ها و انبارهای نگهداری خودرو باید موجودی خود را در سامانه NWMS.IR  ثبت کنند زیرا در غیر اینصورت مشمول تخلف احتکار خواهند شد و با آنها برخورد قانونی می شود.
,
 
,
و اما به دنبال ورود نهادهای امنیتی به موضوع احتکار خودرو، در روز نخست بررسی پارکینگ ها و انبارهای نگهداری خودرو در البرز، 13 دستگاه خودروی دپو شده در یک واحد مسکونیِ کرج کشف شد تا مشخص شود همچنان هستند عده ای که در میان دغدغه های معیشتی مردم، به چیزی جز سودی که به جیب می زنند فکر نمی کنند.
,
 
,
, ,
 
,
علی اکبر مختاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز در تشریح این خبر می گوید؛ "سربازان گمنام امام زمان (عج)  طبق بررسی‌های انجام داده از پارکینگ منزل مسکونی در کرج تعداد ۱۳ دستگاه خودرو کشف کردند. همه این ۱۳ خودرو متعلق به یک نفر است که ادعا کرده این خودروها دارای نواقصی است و به صورت مزایده خریداری کرده است لذا برای این فرد پرونده تختلف تشکیل شد و این پرونده در حال رسیدگی است".
,
 
,
و اما احتکار در البرز صرف به کالاهای غیر اساسی ختم نمی شود زیرا دلالان طی روزهای اخیر به بازار کالاهای اساسی نیز ورود کرده اند، چرا که مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از تشکیل ۹ پرونده احتکار برنج در البرز هم خبر می دهد.
,
 
,
علی اکبر مختاری در جمع خبرنگاران البرز می گوید؛ "به دنبال وصول گزارش‌هایی مبنی بر اختفاء و امتناع از عرضه برنج و احتکار آن در بازار بزرگ پاسارگاد محمدشهر کرج، واحد گشت مشترک اداره کل تعزیرات به همراه مدیریت بازرسی و نظارت اصناف ، بازرسین صنعت معدن و تجارت و بازرسین اصناف در این بازار حضور یافته و به روند قیمت‌های کالاهای اساسی نظارت کردند.
 
,
,
در این بازرسی برخی از واحدهای صنفی از عرضه برنج خوداری می‌کردند که برای ۹ واحد متخلف گزارش تخلف احتکار  به میزان سه میلیارد و ۲۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تنظیم شد.
,
 
,
, ,
 
,
وی در ادامه از محکومیت یک قاچاقچی لوازم خانگی در کرج هم خبر داد و ادامه می دهد؛ در پی اخبار واصله مبنی بر دپوی لوازم خانگی، تیم  گشت اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی استان البرز از  فروشگاهی بازرسی به عمل آورد که لوازم خانگی با برندهای کشورهای ایتالیا، آلمان و اسپانیا به  ظن قاچاق کشف و پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به این اداره کل ارسال شد.
,
 
,
شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز استان با بررسی و اخذ نظرات کارشناسی از دستگاه‌های مربوطه و با عنایت به آخرین دفاعیات متهم، حکم به ضبط محموله مکشوفه صادر و متهم را به پرداخت مبلغ دو میلیارد و ۳۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد".
,
 
,
آنچه مسلم است تعزیرات حکومتی البرز، دادگستری، دستگاه قضا و سربازان گمنام در دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی دست به دست هم داده اند تا البرز را برای متخلفان و محتکران نا ایمن کنند و تحقق این مهم در گرو مشارکت مردم با این نهادها خواهد بود.
 
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه