اخبار داغ

معاون اشتغال اداره کل تعاون و کار کرمانشاه:

13 کسب و کار آسیب دیده از کرونا مشمول دریافت تسهیلات هستند

13 کسب و کار آسیب دیده از کرونا مشمول دریافت تسهیلات هستند
مختار احمدی گفت: 13 رسته از واحدهای کسب و کار آسیب دیده از کرونا مشمول دریافت تسهیلات هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مختار احمدی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: ۱۳ رسته از واحدهای کسب و کار که از شیوع ویروس کرونا خسارت دیدند مشمول دریافت تسهیلات ۱۲ درصدی خواهند شد.

وی افزود: البته تاکنون دستورالعملی ابلاغ نشده و در حال تصویب در وزارتخانه است، سپس به استان‌ها ابلاغ خواهد شد اما به دنبال اطلاعات کسب شده دریافتیم ۱۳ رسته و چند زیر رسته ذیل آنها مشمول دریافت تسهیلات مربوطه خواهند شد.

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان داشت: بر اساس داده‌های دریافتی از تأمین اجتماعی شمار کارگاه‌هایی که تعدیل نیرو نداشته‌اند و طی سال گذشته و امسال فعال بوده‌اند و تنها در دوره زمانی تعطیلی اجباری اعلام شده غیرفعال شدند در سطح کشور به یک میلیون کارگاه رسیده است.

وی عنوان کرد: اطلاعات این کارگاه‌ها در سامانه کارا در بخش تسهیلات کرونا بارگذاری شده و وزارت کار نسبت به ارسال پیامک به افراد مشمول اقدام کرده است.

این مسئول گفت: در این راستا ۲۰ بانک عامل در نظر گرفته شده و کارفرما پس از تکمیل اطلاعات در صورتی که کارگاه وی مورد تأیید دستگاه اجرایی مربوطه باشد از تسهیلات مربوطه بهره مند خواهد شد.

احمدی خاطر نشان کرد: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و با احتساب دوره تنفس زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه است.

وی تصریح کرد: به بنگاه‌هایی که تنها در دوره تعطیلی اجباری فعال نبوده‌اند به ازای هر کارگر بیمه شده ۱۶ میلیون تومان و به کارگاه‌هایی که خودشان نسبت به تعطیلی اقدام کردند به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر آمار دقیقی از مشمولین این تسهیلات در استان کرمانشاه وجود ندارد و باید منتظر ابلاغ دستورالعمل باشیم.

احمدی خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که برای آنها پیامک ارسال نشده به سامانه کارا بخش تسهیلات کرونا مراجعه کنند اگر سیستم به آنها اجازه ثبت نام دهد به این معنا است که مشمول تسهیلات شده‌اند همچنین برای کارفرمایانی که اعتراض دارند امکان ثبت و بررسی موضوع وجود دارد.

وی بیان داشت: تعیین ۱۳ رسته مشمول تسهیلات مذکور توسط ستاد راهبردی تسهیلات کرونا در سطح کشور انجام شده اما در صورت که دیگر رسته‌ها نیز متقاضی این تسهیلات هستند و در اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند باید دستگاه اجرایی مربوطه درخواست خود را به وزارتخانه ارائه دهد.

این مسئول تصریح کرد: ضمانت‌های بانکی در نظر گرفته شده برای تسهیلات مذکور تا سقف ۱۶ میلیون تومان تنها دریافت سفته از متقاضی بدون معرفی ضامن است، از ۱۶ میلیون تا ۴۸ میلیون تومان ضمانت یک ضامن، از ۴۸ میلیون به بالا ضمانت دو ضامن و از ۱۵۰ میلیون تومان نیز بر اساس ضوابط بانکی اقدام خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه