اخبار داغ

مظلومیت یک ملت؛

روزقدس صرفا متعلق به مسلمانان نیست

روزقدس صرفا متعلق به مسلمانان نیست
در میان این همه جنگ و خونریزی و کشت و کشتار اما چه زیباست شوق و اشتیاق انسان هایی که نسل به نسل، سینه به سینه جمعه آخر ماه رمضان را با بدنی روزه و پاهایی استوار گوش به فرمان رهبر و یار و غمخوار برادران دینیشان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ روز قدس که می شود حماسه ای دیگر شکل می گیرد حماسه ای که نوجوانان و جوانان، زن و مرد و کودک تشکیل دهنده آن هستند سلاحشان مشت های گره کرده و یاد و خاطره هایشان سنگ های ریز و درشت در دست های فسطینی ها است و امسال هم متفاوت از سال های قبل به نوعی دیگر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این اعتراض را اعلام می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در میان این همه جنگ و خونریزی و کشت و کشتار اما چه زیباست شوق و اشتیاق انسان هایی که نسل به نسل، سینه به سینه جمعه آخر ماه رمضان را با بدنی روزه و پاهایی استوار گوش به فرمان رهبر و یار و غمخوار برادران دینیشان هستند.

,

خبرنگار هرمز با رعایت پروتکل های بهداشتی در میان مردم رفته تا نظر آن ها را در رابطه با روز قدس جویا شود:

,

یوسف جوان ۳۷ساله که خود را برادر دینی فلسطینی ها می داند در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: روز قدس همایش ملی جهان علیه رژیم استکبار صهیونیست است، در این روز ملت بی گناه فلسطین با شعارهای ضد استکباری مانند مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا با مشت هایی گره کرده اعلام می کنند.

,

وی ادامه داد: اگر چه امسال بخاطر شیوع ویروس کرونا نمی توانیم راهپیمایی انجام بدهیم اما تا زنده ایم از مردم فلسطین حمایت می کنیم و خون خود را برای نجات آن ها خواهیم ریخت، ما ملت ایران به جوانان غیور فلسطین اعلام می کنیم که تا خون در رگ ماست فطسطین برادر ماست.

,

رقیه جوان ۳۴ ساله ای که ماه مبارک رمضان را زیباترین ماه در کل ماه ها و روز قدس را زیباترین جمعه سال می داند اظهار کرد: برای دفاع از مردم بیگناه فلسطین و همچنین برای جنگیدن با اسرائیل ستمگر تمام تلاشمان را می کنیم.

,

وی افزود: به عنوان یک مادر به اسرائیل می گویم جوانان ما هیچ گناهی ندارند، نباید تاوان اشتباهات و زیاده خواهی های اسرائیل و کشورهای بیگانه را بدهند، باید حال کودکان رحم کرد و هرکسی در حد توان هرکاری که از دستش بر می آید برای کمک به آنان انجام دهد.

,

این جوان ایرانی با بیان اینکه تمام ملت فسطین را تحسین می کنم ادامه داد: فلسطینی ها با وجود اینکه هیچ سلاحی ندارند از خود و کشوران دفاع می کنند، فیلمی چندسال پیش نشان می داد آن خانواده ای برای اینکه فرزند خود را نجات دهد از جان خود گذشتند و به شهادت رسیدند که خاطره ها سالیان سال است که در ذهنم مانده است.

,

در ادامه لیلا دلیری مادری که وظیفه خود می داندتا فرزندانش را به گونه ای تربیت کند که جان بر کف آماده دفاع از مهین باشد گفت: روز قدس، روز دفاع از یک ملت است و زمانی که پیامبر گرامی اسلام (ص) از مکه به مدینه هجرت نمودند و مردم را آنجا برای دفاع از ملت گردهم آوردند به ما می آموزد فرزندانمان را به گونه ای تحویل جامعه دهیم تا از ناموس خود دفاع کرده و کشور خود به بیگانگان ندهند.

,

وی ادامه داد: درهیچ زمان و مکانی سابقه ندارد که غارتگران پیروز شوند و دشمنی بخواهد به این صورت به کشور فلسطین حمله کند و به غارت ببرد، هر کمکی که از دست ما براید کوتاهی نمی کنیم و پشت آنها را خالی نمی گذاریم.

,

دلیری اضافه کرد: دفاع از قدس دفاع از مظلومیت یک ملت است رسانه ها باید تصاویر را پوشش داده و درگیری ها و ناپاکی های دشمنان و یکپارچگی مردم و کشور را به تمام صهیونیست ها اعلام کنند تا بدانند مردم ایران و فسلطین و لبنان که هیچ زمان صحنه را رها نمی کنیم پا به پای کشورهای مظلوم دیگر شعار خود را می دهیم و برای نابودی آن ها دعا می کنیم ما می دانیم که خدا همیشه با مظلومین است.

,

مریم دردخوار گفت: همیشه با مادر و برادرهایم به راهپیمایی روز قدس می رفتیم و آنقدر این کا ر را با عشق انجام می دادیم که سرما و گرما برایمان نداشت، هر زمان نیز رهبر دستور فرمایند باز هم برای دفاع از فلسطین به راهپیمایی خواهیم رفت اما امسال صدای اعتراض ما به شکل دیگری در رسانه ها و فضای مجازی خواهد بود.

,

اسرائیل متعلق به خاورمیانه نیست
مهدی میرزاده کوهشاهی استاد دانشگاه هرمزگان و متخصص جغرافیای سیاسی ژئوپلیتیک در گفتگو با هرمز اظهار کرد: برای درک روز قدس و جمعه آخر ماه رمضان به تاریخ منطقه خاورمیانه بر می گردیم، زمانی که موجودیتی به نام خارجی که متعلق به خاورمیانه نیست با دخالت استعمارگرانی که در منطقه حضورموثری داشتند شکل گرفته است.
وی افزود:چیزی به نام اسرائیل را در منطقه خاورمیانه نداریم آن چیزی که اکنون با آن مواجه هستیم یک موجودیت غاصب است که پس از ورود بریتانیا به تحولات منطقه خاورمیانه اتفاق افتاده است که در طول سالیان متمادی و قرن های گذشته نیز بوده است.

, اسرائیل متعلق به خاورمیانه نیست,
,
,

این متخصص جغرافیای سیاسی ژئوپلیتیک ادامه داد: دولت فلسطینی، یک دولت اصیل در منطقه و رژیم صهیونیستی یک موجودیتی است که متعلق به این منطقه نیست و نتیجه دخالت خارجی کشورهای اروپایی و به طور خاص بریانیا و انگلستان در منطقه است.

,

میرزاده خاطرنشان کرد: اگر تاریخ رژیم صهیونیستی و اسرائیل را در منطقه و تلنگرهای اولیه برای حضور یهودی ها از مناطق مختلف دنیا در فلسطین را مطالعه کنیم متوجه می شویم که ریشه این کار به وزیر امور خارجه بریتانیا بر می گردد قبل از آن نیز حمایت های پیدا و پنهان بریتانیا و کشورهای غربی بود که باعث شد فضای جغرافیایی که متعلق به فلسطینیان بود به مرور در اختیار صهیونیستی ها و یهودی هایی قرار بگیرد که از کشورهای مختلفی آمدند و در حال حاضر نیز در نهایت شقاوت و بی رحمی به اشغال منطقه ادامه می دهند.

,

روزقدس صرفا متعلق به مسلمانان نیست
میرزاده کوهشاهی افزود: آنچه که ما اکنون با اتکای به آن این روز را گرامی می داریم گرامی داشت انسانیت و دفاع از مظلومیت است، روز قدس صرفا متعلق به مسلمانان نیست بلکه متعلق به افرادی است که دغدغه دفاع از مظلومین، آزادگی و کسانی را دارند که در عرصه جهانی به نوعی به آنها ظلم شده است.
این استا دانشگاه گفت: اگر پویش های سیاسی که در مناطق مختلف دنیا از جمله غرب در حمایت از مردم فلسطین به راه می افتد را بررسی کنید متوجه خواهید شد که متعلق به آزادگان دنیا است که در برابر سیاست های نژادپرستانه و غاصبانه صهیونیست ها در کنار مردم فلسطین هستند.

, روزقدس صرفا متعلق به مسلمانان نیست,
,
,

وی خاطرنشان کرد: آنچه که باعث تداوم حیات اسرائیل در منطقه و تداوم زیاده خواهی و سیاست های غاصبانه آن در منطقه شده است حمایت دولت های قدرتمند غربی و تمامیت خواهی است که نمود آن را در دولت ترامپ می بینیم.

,

متخصص جغرافیای سیاسی ژئوپلیتیک ادامه داد: دولت ترامپ با طرح معامله قرن سعی می کند کشورهای منطقه را مجاب کند که این طرح را به رسمیت بشناسند و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط ایالت متحده آمریکا نشان دهنده این است که اسرائیل از ابتدا یک دولت دست نشانده متعلق به گروهی است که غاصبانه در یک منطقه آمده و تلاششان این است که مبنایی برای کنترل تحولات خاورمیانه باشد.

,

میرزاده کوهشاهی با بیان اینکه دست صهیونیست ها در بسیاری از بحران های خاورمیانه آشکار است تصریح کرد: در تحولات لبنان، فلسطین و حتی سوریه، یمن وعراق نشان از حضور اسرائیل است، منفعت مشترکی که کشورهای غربی از حمایت اسرائیل دارند و تلاش می کنند تا این رژِیم همچنان به فعالیت های خود در منطقه خاورمیانه ادامه دهد.

,

وی افزود: در طرح معامله قرن در حالی که جامعه جهانی و شهروندان آزاده دنیا هر روز مخالفت خود را با رژیم صهیونیستی و اسرائیل بیان می کنند اما ایالت متحده آمریکا در تلاش است آنچه که نتیجه سیاست های غاصبانه صهیونیست ها درطول یک دوره تاریخی بوده است را اکنون به رسمیت بشناسد و همچنین تحولاتی را که اکنون در منطقه اتفاق افتاده است همه با لابی گری دولت ایالات متحده امریکا و حمایت های آن است که صورت می گیرد، هدف نیز این است که آنچه که در جغرافیای خاورمیانه به ناحق اتفاق افتاده و حاصل یک سیاست ظالمانه است، یک وجه رسمی به آن بدهد.

,

جامعه اسلامی، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد
این استاد دانشگاه با تاکید براینکه باید توجه داشته باشیم روز قدس زمانی که گرامی داشته می شود با یک هدف صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: هدف جامعه اسلامی این است که پدیده ای که ناشی از سیاست غصبانه و ظالمانه است را به رسمیت نشناسد و تلاشمان این است که به نسل های بعد نیز منتقل شود که در ذهن آنها حضور اسرائیل در منطقه و اشغال اراضی فلسطینی به عنوان یک واقعیت نقش نبندد.

, جامعه اسلامی، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد,
,

میرزاده کوهشاهی افزود: آیندگان نیز باید بدانند که اسرائیل در این منطقه یک موجودیت خارجی است و حاصل یک سیاست غاصبانه است تا در نهایت در تلاش های ملت فلسطین برای آزادی سرزمین هایشان از چنگال اسرائیل در کنار آنها باشند و به حمایت خود از آرمان فلسطین ادامه دهند، اگر این روز را گرامی می داریم در ادامه گرامی داشت انسانیت و دفاع از مظلومین و حقوق انسانها و بشراست.

,

وی اظهار کرد: مطالعه تاریخ تحولات محوری نشان می دهد که قطعنامه های مختلف مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل، اسرائیل را به جرم نقض حقوق بشر و آزادی های اجتماعی در سرزمین هایی که مورد اشغال قرار داده است، به کودک کشی و اشغال اراضی شهروندان محکوم کرده است.

,

میرزاده کوهشاهی ادامه داد: آنچه که این هم سویی را بین کشورهای غربی و قدرتهای بین المللی با اسرائیل علی رغم آنکه رژِیمی است که ناقض بسیاری از حقوق انسانی و عامل رخ دادهای مخرب و تنش های موجود در خاورمیانه است، این است که اسرائیل به مثابه یک مهره شطرنج در خاورمیانه برای کشورها ایفای نقش می کند و یک متحد راهبردی در راستای منافع این کشورها است.

,

سیستم داخلی اسرائیل، نژادپرستانه است
این متخصص جغرافیای سیاسی گفت: در بسیاری از محافل رسانه ای دنیا تلاش می شود که یک چهره خوشایند و مطلوبی از اسرائیل به نمایش گذاشته شود که کشوری است که در آن آزادی های عمومی بسیار بالا و دموکراسی در آن حاکم است و استانداردهای یک دولت مدرن را دارد اما واقعیت این است که اسرائیل یک پادگان بزرگی است که سیستم داخلی آن نژادپرستانه است.

, سیستم داخلی اسرائیل، نژادپرستانه است,
,

وی افزود: علی رغم اینکه بسیاری از گروه هایی که در این کشور حتی یهودی نیز هستند اما در بسیاری از حقوق خود محروم بوده و یهودیان سیاه پوستی که از آفریقا مهاجرت کرده اند وضعیت آنها به لحاظ اقتصادی و اجتماعی اسفناک است، اخیرا پس از مدت ها یکی از انها به یک منصبی رسیده است.

,

میرزاده کوهشاهی با بیان اینکه آنچه رسانه ها مطرح می کنند نتیجه تسلط گروه های صهیونیست بر رسانه های بین المللی است خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم راستی آزمایی کنیم که ساختار سیاسی اسرائیل دموکراتیک است و اگر این سرزمین متعلق به یهودی ها و آنگونه که اسرائیل تبلبغ می کند حکومتی برآمده از مردم سرزمین فلسطین است، پیشنهاد ما به عنوان نظام جمهوری اسلامی این است که یک انتخابات برگزار شود تا شهروندان ساکن در آنجا نظر خود را عنوان کنند که مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود بارها مورد تاکید قرار داده اند که تنها راه حل مسئله فلسطین برگزاری یک رفراندوم است که جامعه جهانی ناظر آن باشد تا مشخص شود ملت فلسطین در رابطه با آینده این سرزمین چه تصمیمی را خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/پ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه