اخبار داغ

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده:

مجلس از دولت بپرسد برای ازدواج جوانان چه کرده است/ خانواده‌ها تجمل‌گرایی را کنار بگذارند

مجلس از دولت بپرسد برای ازدواج جوانان چه کرده است/ خانواده‌ها تجمل‌گرایی را کنار بگذارند
فرشته روح افزا گفت: مسئولان در طول سال‌های گذشته برای ازدواج جوانان تنها به افزایش وام ازدواج اکتفا کرده‌اند، باید مجلس از دولت سوال کند که چه اقداماتی را در این راستا اجرایی کرده است.
[

,

فرشته روح افزا معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده،استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار کرد: امروز تمام دستگاه‌های دولتی و نهادها باید برای تسهیل راه ازدواج تلاش کنند چرا که فرزندآوری کاهش یافته و جمعیت کشور روند به رو رشدی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مسئولان در طول سال‌های گذشته برای ازدواج جوانان تنها به افزایش وام ازدواج اکتفا کرده‌اند، باید مجلس از دولت سوال کند که چه اقداماتی را در این راستا اجرایی کرده است.

,

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، اشتغال را یکی از لازمه‌های اصلی ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: مسأله ازدواج جوانان در گرو حل مشکل اشتغال است، در واقع باید سعی کنیم اولویت اشتغال با افراد جوان باشد تا بتوانند روی پای خود بایستند.

,

وی افزود: اگر روش‌های نامعقول استخدام افراد برپایه دوستی، رفاقت، عدم تعهد و تخصص باشد به طور قطع به افراد جوان و کارآمد جامعه جفا کرده‌ایم.

,

نیاز جدی حضور خیرین جامعه برای ازدواج جوانان

, نیاز جدی حضور خیرین جامعه برای ازدواج جوانان, نیاز جدی حضور خیرین جامعه برای ازدواج جوانان,

این استاد دانشگاه بر نقش بسیج همگانی در موضوع ازدواج تأکید کرد و گفت: در ماجرای مقابله با کرونا به خوبی انسجام ملی را دیدیم، می‌توان همین انسجام را برای ازدواج جوانان و حل مشکل آنها حفظ کرد.

,

روح افزا با انتقاد از کم رنگ بودن نقش دولت در امر تسهیل ازدواج، اظهار کرد: تمامی وزارتخانه های دولتی نتوانسته اند گام مثبتی را برای تسهیل زندگی جوانانن برای ازدواج بردارند و این جای تامل دارد.

,

وی تأکید کرد: مجلس جدید باید از دولت بخواهد تا برنامه‌های مطلوب و مدونی را برای ازدواج جوانان پی ریزی کند،در همین رابطه می‌توانند اقدامات پژوهشی و عملی مطلوبی را اجرایی کنند.

,

خانواده‌ها مشکلات جوان را کمتر کنند

, خانواده‌ها مشکلات جوان را کمتر کنند, خانواده‌ها مشکلات جوان را کمتر کنند,

این پژوهشگر حوزه زنان و خانواده بر نقش خیرین در حوزه ازدواج تأکید و عنوان کرد: خیرین جامعه نقش مهمی در آبادانی کشور داشته اند، آنها توانسته‌اند در مدرسه‌سازی از دولت پیشی گرفته و همین می تواند در امر ازدواج نیز پیگیری شود و گره مشکلات جوانان به دست خیرین حل و فصل شود.

,

وی نقش تجمل گرایی و تمایل خانواده به این عناوین را یکی از علل اصلی مشکلات ازدواج جوانان دانست و خاطرنشان کرد: باید خانواده ها سعی کنند جامعه به سمت آسان سازی و آسان گیری ازدواج سوق پیدا کند. باید به خانواده ها گفت که اگر نباشند جوان آنها برای ازدواج با مشکلات جدی روبه خواهد شد.

,

روح افزا ضمن انتقاد از برخی فیلمسازان و هنرمندان جامعه، خواستار نگاه جدی هنرمندان به موضوع ازدواج جوانان شد و خاطرنشان کرد: تلویزیون، سینما، کتاب و نویسندگان و هنرمندان می توانند در خدمت مسأله ازدواج جوانان باشند، این قشر بگوید برای ازدواج چه کرده است.

,

انتهای پیام/ا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه