اخبار داغ

یک رزمنده عملیات بیت‌المقدس:

آزادی سرزمین‌های اشغالی افسانه نیست/ یک روز نماز را در قدس اقامه می‌کنیم

آزادی سرزمین‌های اشغالی افسانه نیست/ یک روز نماز را در قدس اقامه می‌کنیم
حسین فشی یادگار دوران دفاع مقدس و رزمنده عملیات بیت‌المقدس گفت: آزادی سرزمین‌های اشغالی افسانه نیست و یک روز نماز را در قدس اقامه می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فشی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ضمن گرامیداشت سالروز عملیات بیت‌المقدس و روز قدس به بیان حال و هوای این عملیات بزرگ پرداخت و اظهار داشت: عملیات بیت المقدس در چند مرحله انجام شد و بنده توفیق حضور در آخرین مرحله را داشتم؛ آن زمان تنها ۲۰ سال داشتم و با عضویت بسیج به صورت داوطلبانه در عملیات‌های مختلف شرکت می‌کردم.

وی افزود: عملیات بزرگ فتح خرمشهر وصف ناپذیر است و آنقدر غیرقابل باور است که از عهده توصیف آن بر نمی‌آیم و اگر کسی بخواهد به آن بپردازد عمق و ویژگی های منحصر به فرد آن را نمی تواند درک کند؛ تنها افرادی که در عملیات بیت‌المقدس بودند می‌توانند بزرگی آن را درک کنند.

این یادگار دوران دفاع مقدس و رزمنده حاضر در عملیات بیت‌المقدس گفت: در آن زمان همه دنیا با آخرین تجهیزات نظامی مصمم بودند که اجازه بازپس‌گیری خرمشهر را به ما ندهند و به صدام این یقین را داده بودند که فتح خرمشهر برای ایران دیگر غیرقابل انجام است.

فشی بیان داشت: اما امام راحل عملیات فتح المبین را فتح الفتوح نامیدند و در پیامی فرمودند من دست تمام رزمندگان اسلام را می بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم و همین صحبت امام باعث شد رزمندگان با روحیه مضاعف ۲۰ روز بعد پیروزی فتح خرمشهر را بیافرینند.

وی ادامه داد: در این عملیات موفق شدیم نزدیک به ۲۰ هزار نفر از دشمنان را به اسارت درآوریم و ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر را نیز به هلاکت برسانیم، بزرگی این عملیات در سیطره فکر و تعقل انسان نمی گنجد و می توان ‌گفت عملیات بی‌نظیری بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: در سایه توکل به خدا و همدلی و همفکری و مساعدت و مراقبت ملت ایران و با بسیج همگانی که شکل گرفت به این مهم دست پیدا کردیم و این پیروزی میسر شد.

فشی یادآور شد: این افتخار تنها از آن سپاه و ارتش و نیروهای رزمنده نبود، بلکه نیروهای مردمی، بسیج سازندگی و همه با تدبیر و راهبری های امام راحل توانستیم در عصری که همه نمی پذیرفتند، خرمشهر را فتح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان حتی صدام گفته بود اگر نیروهای ایران بتوانند یک بار دیگر خرمشهر را به دست آورند من کلید بصره را تحویل می‌دهم، اما ما توانستیم به لطف خدا خرمشهر را آزاد کنیم.

راه قدس از کربلا می‌گذرد/ کربلا آزاد شد، قدس هم می‌شود

این یادگار دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری سخنان امام راحل گفت: آن زمان امام راحل فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد و کسی عمق این سخن را درک نمی کرد، اما امروز می دانیم اگر بخواهیم به یک مقصد برسیم باید از مسیرهای صعب العبور گذر کنیم و اگر مدافعین حرم در سوریه و یمن می جنگند به خاطر همان صحبت‌های امام (ره) است.

فشی افزود: در ناباوری تمام همانطور که فتح خرمشهر را رقم زدیم  و حماسه بزرگی را در جهان به ثبت رساندیم و با حضور در مسجد جامع خرمشهر همه دنیا را مات و مبهوت کردیم؛ قطع به یقین در سایه لطف خدا و همدلی و همفکری و پیروی از فرامین خردمندانه رهبر معظم انقلاب و ایجاد روحیه نشاط و جوانمردی می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد پیروزی مسلمانان باشیم و غاصبان صهیونیست را که در مناطق مسلمان نشین حکومت می‌کنند به خاک مذلت بنشانیم.

وی تصریح کرد: امروز هم غاصبان صهیونیستی که سرزمین فلسطین را غصب کردند باید بدانند رزمندگان اسلام هیچ گاه از پا در نخواهند آمد.

این یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آزادی سرزمین‌های اشغالی افسانه نیست و به طور قطع به برکت خون شهدا و ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام روزی به آن می رسیم و در قدس اقامه نماز خواهیم کرد.

فشی بیان داشت: زمانی که خرمشهر به دست دشمن افتاد بسیاری بر این باور بودند که نباید جنگ را دیگر ادامه دهیم و باید به همین حد بسنده کنیم همانطور که در این شرایط نیز بسیاری بر این باورند که پس از پیروزی‌هایی که در سوریه و عراق و دیگر نقاط مسلمان‌نشین کسب کرده‌ایم دیگر نیازی به ادامه جنگ نیست، اما باید بگویم هیچ وقت نباید گول زرق و برق های کاذب را خورد؛ اگر بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه نمی‌دادیم دشمن از طریق اروند رود وارد خاک ما می‌شد، در این زمان نیز مسئله جنگ با صهیونیست همین طور است و تا رسیدن به سرمنزل مقصود باید پاسداری از خاک مسلمانان را ادامه دهیم چرا که اگر اجازه تعدی به آنها داده شود بدون شک به خاک ایران هم چشم خواهم دوخت.

وی همچنین یادآور شد: پیشکسوتانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشتند و در کنار شهدا بوده اند وظیفه دارند که عملا در کنار جوانان و نوجوانان نسل جدید قرار گیرند و با بیان خاطرات شهدا راه و روش و سیره شهدا را به جوانان نسل جدید معرفی کنند که بدون هیچ توقعی برای دفاع از اسلام و کشور به دفاع بپا خیزند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه