اخبار داغ

یک رزمنده عملیات بیت المقدس:

شهدای دهه هفتادی مصداق ایستادگی تمام قد جوانان پای انقلاب هستند/ قدس، خرمشهری که آزاد می شود

شهدای دهه هفتادی مصداق ایستادگی تمام قد جوانان پای انقلاب هستند/ قدس، خرمشهری که آزاد می شود
تقارن روز جهانی قدس با سالروز آزادی خرمشهر، آزادی قریب الوقوع قدس، قبله اول مسلمین عالم را در آینده را به ذهن متبادر می کند، چراکه قدس مدافعانی به وسعت آزادگان جهان دارد و طبیعی است که امید به آزادی قدس، می تواند بسیار پررنگ تر از امید به آزادی خرمشهر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، با توجه به تقارن سالروز فتح خرمشهر و روز قدس  به سراغ رزمندگانی که عاشقانه به ندای « هل من ناصر ینصرنی » رهبرشان لبیک گفتند، رفتیم و در این میان قرار مصاحبه را با رزمنده ای گذاشتیم که با وجود سن کم سابقه حضور در عملیات بیت المقدس را داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

برات محمد ثابتی پور متولد 1341، رزمنده سالهای دفاع مقدس که چهارم فروردین ماه سال ۶۱ بعنوان بسیجی عازم جبهه های جنگ علیه باطل شد.

, .,

 وی  در عملیات هایی همچون بیت المقدس ، قادر ، رمضان حضور داشته و با فرماندهانی از جمله شهید چراغچی و محمد باقر قالیباف همرزم بوده است، همچنین خاطراتی از شهید آهنی و  شهید آزادی  از فرماندهان  گردان آن زمان در ذهن دارد.

,

این رزمنده دفاع مقدس می گوید: در خانواده ای بزرگ شدم که مادر بنده هر چند سواد مدرسه ای نداشتند اما از فهم و درک خوبی از مسایل داشتند و واژه ی دفاع و رشادت برایشان تازگی نداشتبنده فرزند ارشد خانواده ای بودم 6 پسر داشت، مادرم پیشنهاد رفتن من بعنوان فرزند بزرگ خانواده به جبهه را داشت و با افتخار راضی به حضور من در جبهه بود. یادم می آید که زمان اعزام  دو ماه تا آخر سال تحصیلی مانده بود و چون بنده دانش آموز ممتاز بودم، می خواستم بعد  از زمان برگزاری امتحانات به جبهه بروم که مادرم ماجرای خواب خود را برایم تعریف کرد که در خواب امام خمینی (ره) را دیده که تا درب منزل ما می آیند اما وارد منزل نمی شوند و وقتی مادرم علت را می پرسند و ایشان در عالم خواب می گویند که درست نیست شما ۶ پسر داشته باشید و حال آنکه آتشی در خرمن همسایه افتاده و شما کاری نکنید.

, , . ,

ثابتی پور ادامه میدهد: با تعدادی این عزیزان در ارتباط هستیم روز به روز هم این دوستی مستحکمتر می شود. بعضی از  دوستان در جبهه شهید شدند از جمله سردار شهید نظیف و شهید قرنی ، شهید موسوی، شهید سدیدی ،شهید یا حقی شهید اکبریان که این بزرگواران در همین عملیات بیت المقدس به شهادت رسیدند .

, .,

وی با بیان اینکه همه جنگ خاطره بود و برای تک تک لحظاتش می شود کتابها خاطره نوشت، ادامه می دهد: اگر روزی جنگی رخ دهد، صددرصد حاضرم که فرزندانم  را برای دفاع از خاک وطنم به جنگ بفرستم زیرا که وطن چیزی نیست بتوان آن را با چیزی معامله کرد. خوشبختانه بصیرت جوانان این زمانه شاید خیلی بیشتر از زمان ما نیز باشد و هست همینطور که می بینیم شهدای دهه هفتادی داریم و جوانان تمام قد پای این انقلاب حاضر هستند.

, . ,

این رزمنده عملیات بیت المقدس می گوید: دفاع مقدس، درس زندگی و مقاومت و ایثار  را به ما آموخت به همین دلیل مشکلاتی که الان در زندگی برای امثال ما پیش می آید خیلی راحت و قابل تحمل تر است زیرا که سختی های زمان جنگ قدرت تحمل و صبر ما را بالا برده است.

, .,

ثابتی پور در خصوص روزآزادی خرمشهر اظهار می کند: می دانید گرمای طاقت فرسایی در این فصل در شهرهای جنوبی مثل خرمشهر حاکم است .ما همین که از بیسیم و رادیو خبر پیروزی و آزادسازی خرمشهر پخش شد از شدت شادمانی دوان دوان در آن گرما به سمت خاکریزها و مشغول شادی و  خوشحالی بابت این پیروزی شدیم.

, .,

این رزمنده در پاسخ به این سئوال که با توجه به همزمانی عملیات بیت المقدس و روز قدس امسال به نظر شما می شود، روز آزادی قدس را هم جشن گرفت؟می گوید: با توجه به وعده صادق مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل نابود خواهد شد، حتما این اتفاق می افتد و رزمندگان اسلام که روزی خرمشهر را فتح کردند، قدس را هم آزاد خواهند کرد. حضرت آقا گفتند خرمشهر ها در پیش است و بی شک جوانان این مرز بوم آماده خلق حماسه ها هستند و همانطور که خدا خرمشهر را آزاد کرد، قدس را هم خدا ازاد خواهد کرد.

, .,

ثابتی پور ادامه می دهد: امروز شاید خیلی از شرایط نسبت آن زمان تغییر کرده و وسایل ارتباط جمعی بین جوانان نفوذ زیادی داشته است اما این جوانان نیز اهل همین آب و خاک هستند و ایرانی هستند و مردم ایران همواره ثابت کرده اند که در سختی ها پشتیبان هم هستند و قطعا برای دفاع از میهن عزیزمان ایران جان فشانی می کنند.

, . ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه