اخبار داغ

بازتاب راهپیمایی مجازی روز جهانی قدس در رسانه های غربی؛

شعار "از نهر تا بحر" در خیابان های انگلیس طنین انداز شد

شعار "از نهر تا بحر" در خیابان های انگلیس طنین انداز شد
خبرگزاری های غربی به دلیل همه گیری جهانی ویروس کووید19 در سال جاری با نوع متفاوتی از راهپیمایی در روز جهانی قدس مواجه شدند. وبسایت آمریکایی نوشت که راهپیمایی روز قدس را در انگلیس ممنوع کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ خبرگزاری های غربی در سال جاری با نوع متفاوتی از راهپیمایی در روز جهانی قدس مواجه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مقامات ایران به دلیل همه گیری جهانی ویروس کووید19 تصمیم به برگزاری راهپیمایی آنلاین گرفتند و این رسانه ها با سبکی دیگر از این استقامت نیز آشنا شدند.
,

علاوه بر پخش سخنرانی رهبر ایران به صورت زنده از شبکه های مختلف خبری جهان، آزمایش موشکی جدید گردان های قسام نیز در این روز از سوی رسانه های صهیونیستی اعلام شد.

,

نشستی مجازی با عنوان "قدس سمبل مقاومت" با حضور "رازق نموره" سفیر فلسطین در بوسنی و هرزگوین برگزار گردید.

,

در ادامه به واکنش رسانه های غربی به این رویداد سالانه بزرگ می پردازیم:

,
, ,

روزنامه آمریکایی algemeiner گفت؛ رهبران حماس و حزب الله از راهپیمایی مجازی روز قدس در ایران حمایت و در آن شرکت می کنند. این رویداد سالانه با حمایت ایران برای ترویج نابودی رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

, algemeiner,

این راهپیمایی در سال 2020 (روز جمعه سال 1399) به دلیل پیشگیری از شیوع کروناویروس به صورت آنلاین و در شبکه های ماهواره ای پخش می شود.

,
, ,

وبسایت خبری روسی اسپوتنیک با انتشار فیلم سخنرانی رهبر ایران نوشت؛ جشن روز قدس توسط ایران در سال 1979 به منظور اعلام همبستگی با فلسطینیان و مخالفت و مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی راه اندازی شد.

, اسپوتنیک,

امسال که روز جهانی قدس به دلیل همه گیری کروناویروس به گونه ای دیگر و به صورت آنلاین برگزار شد، آیت الله علی خامنه ای رهبری ایران به مناسبت این روز که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می شود سخنرانی کرد.

,
, ,

شبکه تلویزیونی بین المللی صهیونیستی i24news با انتشار پوستری از وبسایت رسمی رهبر ایران نوشت؛ ایران فتح بیت المقدس (اورشلیم) را راه حل نهایی می داند.

, i24news,
, ,

در این پوستر به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی نوشته شده: "فلسطین آزاد خواهد شد. راه حل نهایی برگزاری همه پرسی است."

,
, ,

رسانه انگلیسی رویترز گفت؛ رهبر ایران، رژیم صهیونیستی را توموری می داند که از بین خواهد رفت.

, رویترز,

علی خامنه ای رهبر ایران در روز جهانی قدس، ملت فلسطین را به ادامه قیام علیه صهیونیست ها دعوت کرد و اظهار داشت که رژیم صهیونیستی توموری است که تا آزادسازی فلسطین باید با آن مقابله کرد.

,

وی در سخنرانی آنلاین خود گفت: "قیام فلسطینیان باید ادامه یابد ... مبارزه برای آزادی فلسطین یک تعهد و جهاد اسلامی است ... رژیم صهیونیستی یک تومور سرطانی در منطقه است."

,

رهبر ایران افزود: "امروز، دنیا در حال شمارش یک یکِ قربانیان کروناویروس در سراسر جهان است، اما هیچ کس نپرسیده که مسئول صدها هزار شهید، زندانی و ناپدید شدگان در فلسطین و کشورهایی که آمریکا و اروپا آغازگر جنگ در آنها بوده اند کیست؟ این ویروس طولانی مدت صهیونیست ها از بین خواهد رفت."

,
, ,

کانال تلویزیونی استرالیایی abcnews در خصوص این رویداد و با پخش سخنرانی آیت الله علی خامنه ای نوشت؛ رهبر ایران در سخنرانی سالانه خود به حمایت از مردم فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی تومور سرطانی است که بدون شک باید ریشه کن شده و از بین برود.

, abcnews,
, ,

وبسایت آمریکایی change.org با بیان اینکه روز جهانی قدس یک رویداد سالانه است که از سوی ایران به هدف مخالفت با موجودیت رژیم صهیونیستی حمایت می شود نوشت؛ راهپیمایی روز قدس را در انگلیس ممنوع کنید.

, change.org,

این راهپیمایی هر ساله در مرکز لندن برگزار می شود و هزاران نفر را جذب خود می کند.

,

تظاهرکنندگان در سال جاری مرتبا شعار "از نهر تا بحر" سر می دهند.

,
, ,

رسانه انگلیسی heartoflondonbid با توضیح اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان و به حمایت از مردم فلسطین برگزار می شود از انجام این رویداد در مقابل سفارت عربستان سعودی در خیابان کُرزون انگلیس خبر داد.

, heartoflondonbid,
, ,

خبرگزاری صهیونیستی haaretz به طرزی محافظه کارانه نوشت؛ ایران راهپیمایی ضد صهیونیستی خود را به دلیل همه گیری کروناویروس لغو کرد و ممکن است آن را به شکلی متفاوت مانند راهپیمایی آنلاین برگزار کند.

, haaretz,

ایران که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد و آن را منشاء و منبع تمام مشکلات منطقه ای می داند، هر ساله روز جهانی قدس را برای اعلام همبستگی با فلسطین برگزار می کند.

,

, ,

کمیسیون حقوق بشر اسلامی در کمپین Fly The Flag از مردم جهان دعوت کرد تا در فیس بوک و یوتیوب به راهپیمایی آنلاین روز جهانی قدس سال 2020 بپیوندند.

, Fly The Flag,

این رویداد برای نخستین بار در طول تاریخ به دلیل همه گیری کووید19 به صورت آنلاین برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه