اخبار داغ

احمدزاده در گفتگو با «دانا»:

«آدم‌های خوب شهر» به دنبال افراد ناشناخته بود/ اجرای سحرگاهی «الهیه» تجربه خوبی شد

«آدم‌های خوب شهر» به دنبال افراد ناشناخته بود/ اجرای سحرگاهی «الهیه» تجربه خوبی شد
مجری برنامه‌های رمضانی رسانه ملی، به تشریح اهداف برنامه «آدم‌های خوب شهر» در عصرهای ماه رمضان 99 پرداخت و از تجربه متفاوت برنامه رادیویی «الهیه» سخن گفت.
[

سید کاظم احمدزاده مجری رسانه ملی، در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با ویژه برنامه "آدم‌های خوب شهر" که در ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما پخش شد، بیان داشت: این برنامه همانطور که از اسمش پیدا است، سعی داشت از آدم‌های خوب و خوبی‌های آدم‌هایی بگوید که در شهرهای خودمان زندگی کرده و حتی ممکن است از اطرافیان خودمان هم باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: این آدم‌های خوب شامل یک طیف خاص هم نمی شوند، کوچک و بزرگ هم نمی شناسند؛ به طور مثال، یک نوجوان کم سن و سال که در راه ضدعفونی کردن شهر خودش، پایش را از دست داده بود نیز، جز همین آدم‌های خوب شهر است که مهمان برنامه ما بود. در واقع از یک مرد روستایی که کاری خیر انجام داده تا خیّری که 2500 نفر را تحت پوشش خود قرار داده است، همه این‌ افراد جز همین طیفِ "آدم‌های خوب شهر" ما محسوب می‌شوند.

,

, ,

احمدزاده اظهار داشت: آدم‌های خوب شهرِ ما، تنها آدم‌های متمولی که کار خیر می کنند نیستند، بلکه تمام افرادی هستند که حاضرند برای دیگران از هزینه و آبرو و اعتبار خود نیز بگذرند.

,

وی در رابطه با اینکه چرا "آدم‌های خوب شهر" به عنوان برنامه افطارگاهی در نظر گرفته نشده است، بیان داشت: این مدیران شبکه هستند که تشخیص می‌دهند تا برنامه‌ها و تولیدهایشان چگونه عرضه شود و من و دیگر عزیزان تصمیم‌گیرنده نیستیم که بتوانیم در این مورد پاسخگو باشیم.

,

 

,

مجری نباید باعث آزار روحی مردم بشود

, مجری نباید باعث آزار روحی مردم بشود, مجری نباید باعث آزار روحی مردم بشود,

این مجری رسانه ملی، در پاسخ اینکه برخی انتقاد می کنند و می گویند که تمامی برنامه‌ها روالِ دعوت کردن مهمان و روایت داستان‌های آنان را پیش گرفته‌اند، گفت: به نظر من نوع پرداخت و چگونگی عرضه هر مطلب بسیار مهم است، بنابراین در رسانه نیز به همین ترتیب است و نوع پرداخت به آن موضوع مهم و این که توسط چه کسی این موضوع ارائه می شود هم حائز اهمیت است، ولو اینکه برخی برنامه‌ها با هم شباهت‌هایی هم داشته باشند.

,

وی ادامه داد: اما به نظر من امسال برنامه‌ها آنچنان که می‌گویند شبیه هم نیستند، زیرا هم نحوه ارائه‌ها باهم متفاوت است و هم «آدم‌های خوب شهر» داستان تعریف نمی‌کند، بلکه سعی دارد خوبی‌ها را معرفی کند، در واقع تلاش دارد تا خوبی‌های آدم‌های خوب را به رخ بکشد.

,

این مجری پیشکسوت سیما عنوان کرد: ما در قسمت‌های مختلف مهمانان متفاوتی هم داشتیم، اما تمام سعی خود را کردیم تا این خوبی‌ها با شیرینی و حلاوت خاصی به مخاطب ارائه شود، حتی در قسمتی که آن نوجوان مجروح که برای ضدعفونی کردن شهر رفته و در این راه یک پای خود را از دست داده بود، مهمان برنامه ما شد، حتی در این برنامه نیز که شاید تلخی خاصی به همراه داشت، من به عنوان مجری و هدایتگر برنامه اجازه ندادم که برنامه به سمت غصه و ناراحتی برود، زیرا معتقدم که نباید به هر قیمتی بیننده را تحت تأثیر قرار داد.

,

, ,

وی بیان داشت: مجری این نیست که فقط برود و در برنامه بنشیند و چهارتا سوال بپرسد و یا طوری اجرا کند که باعث آزار روحی مردم شود، بلکه مجری باید آنقدر هوشمند باشد که موضوعات حتی از نوع حساس‌تر آن را نیز با دقت و ظرافت خاصی به مخاطب عرضه کند تا موجبات ناراحتی عمیق بیننده را فراهم نکند، بلکه مفهوم خود را با درایت به مخاطب منتقل کند.

,

این مجری پیشکسوت تلویزیون، با تأکید بر اینکه صدا و سیما مانند یک دانشگاه است و هر برنامه آن می‌تواند به مثابه یک کلاس باشد، گفت: باید طوری برنامه را اجرا کرد تا بیننده با آن مهمان همذات‌پنداری کرده و رفتارخوب او را یاد بگیرد. ما نیز در "آدم‌های خوب شهر" به دنبال این نبودیم که روایتگر اتفاقی باشیم که شاید در 80 میلیون فقط برای افرادی به اندازه تعداد انگشتان دست و یا حتی کمتر اتفاق بیفتد، بلکه به فکر طرح موضوعاتی بودیم که مردم به آن مبتلا بوده و طیف وسیعی درگیر آن هستند.

,

 

,

اجرای برنامه سحرگاهی رمضان، تجربه خیلی خوبی بود

, اجرای برنامه سحرگاهی رمضان، تجربه خیلی خوبی بود , اجرای برنامه سحرگاهی رمضان، تجربه خیلی خوبی بود ,

, , , ,

احمدزاده در رابطه با برنامه «الهیه» که یک برنامه سحرگاهی است و در ایام ویژه مبارک رمضان از رادیو پخش می‌شد، بیان داشت: من تا حالا تجربه برنامه رادیویی نداشتم و این اولین برنامه رادیویی است که در آن حضور پیدا کردم و بسیار از آن راضی هستم و بنظرم خیلی تجربه خوبی بوده است.

,

وی در پایان تصریح کرد: من شنیده بودم که بچه های رادیو، بچه‌های خالص و مظلومی هستند که واقعا خدمت می کنند، این تجربه به من نشان داد که واقعا بچه‌های رادیو بچه‌های بی ادعایی هستند، بودن با آن‌ها برای من واقعا لذت‌بخش بود و هر چند برخی سنشان از من هم کمتر بود، اما به دور از هر تواضع می گویم که از آن‌ها خیلی چیزها یاد گرفتم.

,

گفت و گو از نسیم اسدپور

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه