اخبار داغ

دستگیری از نیازمندان به روش های مختلف در روزگار کرونابی؛

۲ سکه پر برکتی که زمینه ساز ادای بدهی ۷۵۰ نیازمند تویسرکانی شد

۲ سکه پر برکتی که زمینه ساز ادای بدهی ۷۵۰ نیازمند تویسرکانی شد
دو سکه طلای پر برکت یک بانوی تویسرکانی زمینه ایجاد و استمرار زنجیره کمک بازاریان و خیران به مشتری های نیازمند مقروض را فراهم کرد تا جایی که بدهی ۷۵۰ نفر به ۴۴ مغازه دار به میزان ۱۰۴ میلیون تومان تسویه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ چندماهی است که شیوع کرونا مشکلات متعددی برای زندگی و کسب و کار بسیاری از مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

نیازمندان و محرومان جامعه در این روزگار منتظر کمک های مردمی هستند، یکی خیر است و از نعمت های مالی که خدا به او داده استفاده کرده و در راه خدا با اهداء بسته های حمایتی به عرصه کمک رسانی به محرومان قدم می گذارد و یکی دیگر هم که خود از نظر مالی متمکن نیست ساکت نمی نشیند و به گونه ای دیگر در رزمایش مواسات و عرصه کمک مؤمنانه به میدان عمل می أید.

,

مردم این سرزمین خوب می دانند که حتی اگر از نظر مالی خودشان نتوانند به داد محرومان برسند، از راه های دیگری برای خدمت به نیازمندان بهره می گیرند.

,

هیئتی ها دور هم جمع می شوند و کمک های اقوام و دوستان خود را جمع آوری می کنند، برخی ها هم معتمد محله هستند و واسطه بین خیران و نیازمندان می شوند.

,

عده ای هم کرایه خانه یا مغازه خود را می بخشند. جوان ترها نیز برای سالمندان محله خریدهای روزانه یشان را انجام می دهند و هستند افرادی که آبروی خود را گرو گذاشته و به عنوان واسطه از طلبکاران برای بدهکاران مهلت می گیرند.
و این مهم است که یک کار خیر چگونه آغاز می شود و با ترویجش، افراد دیگری هم به کمک رسانی به محرومان تشویق و ترغیب شوند.

,
,

دو سکه پر برکتی که زمینه ساز ادای بدهی ۷۵۰ نیازمند تویسرکانی شد

, دو سکه پر برکتی که زمینه ساز ادای بدهی ۷۵۰ نیازمند تویسرکانی شد, دو سکه پر برکتی که زمینه ساز ادای بدهی ۷۵۰ نیازمند تویسرکانی شد,

در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» مسئول قراگاه امام حسن مجتبی(ع) و امام جمعه تویسرکان از سکه های طلای پر برکت یکی از همشهریان خبر داد و عنوان کرد: نزدیک به ماه مبارک رمضان سال جاری، بانویی از این شهرستان دو عدد سکه بهار آزادی به دفتر آورد و گفت که هر طور صلاح می دانید از این سکه ها برای کمک به نیازمندان استفاده کنید.

,

وی اظهار کرد: از این رو تصمیم گرفته شد تا پول این سکه ها را برای ادای دین نیازمندان به مغازه داران در بازار هزینه کنیم و این گونه هم شد.

,

مسئول قراگاه امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان افزود: این مسئله سبب شد تا تعدادی از کسبه در این امر خیر ما را یاری رسانند و حتی خود آن ها بخشی از بدهی های مشتریانشان را که مایحتاج خود را به صورت قرض و نسیه برده بودند بخشیدند.

,

حجت الاسلام موحدی افزود: آن دو سکه پر برکت آغازی برای این امر خیر در تویسرکان شد و زنجیره کمک بازاریان و خیران به مشتری های نیازمند مقروض ادامه یافت تا جایی که بدهی ۷۵۰ نفر به ۴۴ مغازه دار به میزان ۱۰۴ میلیون تومان تسویه شد.

,

وی اظهار کرد: این عمل خداپسندانه همچنان ادامه دارد و امیدواریم خیران نیک اندیش دیگری هم به میدان بیایند و در ادای قرض و بدهی محرومان به مغازه داران ما را یاری رسانند.

,

به گزارش  عصر همدان؛ خدمت به محرومان جامعه تنها تهیه و توزیع سبد غذایی و یا غذای گرم نیست، بلکه می توان با روش های مختلفی دستگیر نیازمندان شد،  حتی می شود در این روزها برای خانواده هایی که تنها وسیله یادگیری فرزندانشان تلویزیون است، این وسیله را خریداری یا گوشی هوشمند برای دانش آموزان محروم تهیه کرد. مهمتر آن که زمان نام نویسی دانش آموزان در مدارس و ثبت نام برای خرید کتاب هم رسیده، می توانیم این هزینه ها را لااقل برای یک دانش آموز بی بضاعت فراهم کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه