اخبار داغ

هانی زاده مطرح کرد:

شکست هیمنه آمریکا با ارسال محموله بنزین به ونزوئلا

شکست هیمنه آمریکا با ارسال محموله بنزین به ونزوئلا
کارشناس مسائل بین الملل گفت: ارسال محموله بنزین به ونزوئلا، با توجه به تحریم نفت و محصولات نفتی ایران توسط آمریکا، قدرت ایران را بار دیگر در معرض نمایش قرار می دهد و هیمنه آمریکا را در هم می شکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص صادرات بنزین ایران به ونزوئلا، گفت: با توجه به روابط استراتژیک ایران و ونزوئلا و وجود توافق نامه های همکاری اقتصادی و سیاسی فی ما بین کاراکاس و تهران، ایران نسبت به مشکلات اخیر به وجود آمده در ونزوئلا احساس مسئولیت کرده و دست کمک به سمت این کشور دراز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی با بیان اینکه توطئه های زیادی علیه حاکمیت ونزوئلا و شخص رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است، افزود: طرح کودتاها و شورش های خیابانی متعدد و اخیرا اقدامات تخریبی در نیروگاه ها و پالایشگاه های این کشور، باعث شد تا علیرغم اینکه این کشور یکی از صادرکنندگان عمده نفت و محصولات نفتی بوده، این روزها بحران اقتصادی و انرژی را تجربه کند.

,

هانی زاده اضافه کرد: برای رفع این مشکل، ایران که شریکی اقتصادی و سیاسی برای ونزوئلا محسوب می شود وارد میدان شده و برای جبران کاستی های سوخت و انرژی این کشور پنج نفتکش حاوی بنزین و سوخت را به ونزوئلا ارسال کرد.

,

وی این اقدام را نشانه تعهد اخلاقی و سیاسی تهران نسبت به هم پیمانان خود دانست و تصریح کرد: ارسال این محموله بنزین با توجه به تحریم نفت و محصولات نفتی ایران توسط آمریکا، قدرت ایران را بار دیگر در معرض نمایش قرار می دهد و هیمنه آمریکا را در هم می شکند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ارسال این محموله بنزینی اقتدار ایران را در عرصه های جهانی پر رنگ تر می کند، گفت: در صورت رسیدن این کشتی های سوختی به ونزوئلا، شکست بزرگ دیگری را برای آمریکا رقم خواهد زد. چرا که این کشور با تهدیدات خود هر دو کشور ایران و ونزوئلا را تحت سخت ترین تحریم ها قرار داده بود و حالا این دو کشور بدون توجه به تهدیدات آمریکا با یکدیگر مبادله تجاری و نفتی انجام می دهند.

,

وی افزود: لذا اقدام ایران، اقدامی استراتژیک برای شکستن محاصره آمریکا و مقابله جدی با تهدیدات این کشور قلمداد می شود.

,

هانی زاده خاطرنشان کرد: در صورت تحویل محموله بنزینی به ونزوئلا رئیس جمهور آمریکا در برابر افکار عمومی دنیا منفورتر از گذشته خواهد شد چرا که همگان خواهند فهمید که تهدیدات او علیه ایران تو خالی و بی ارزش است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه