اخبار داغ

وقتی گرانی یک کالا شوک بزرگی به جامعه وارد می کند؛

در ماراتن افزایش قیمت ها، حبوبات گوی سبقت را از سایرین ربود/ واردات با ارز نیمایی عامل افزایش قیمت برخی کالاها

در ماراتن افزایش قیمت ها، حبوبات گوی سبقت را از سایرین ربود/ واردات با ارز نیمایی عامل افزایش قیمت برخی کالاها
با آغاز سال ۹۹ بازار کالاهای اساسی افزایش قیمت عجیبی را تجربه کرده است به گونه ای که حبوبات در جهشی بزرگ تا حدود ۱۰۰ برابر افزایش قیمت پیدا کرده و نگرانی بزرگی برای تامین نیازهای معیشتی مردم به وجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، در هیاهوی شیوع ویروس کرونا وقتی که هنوز کسب و کار مردم با افت فاحشی مواجه شده است، کالاهای اساسی و سبد معیشتی مردم به یکباره با افزایش قیمت صد درصدی مواجه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این بین حبوبات و لبنیات گوی سبقت را از سایرین ربوده و با افزایش قیمتی عجیب، سبب نگرانی اقشار ضعیف جامعه برای تامین نیازهای روزانه شده است.

,

البته این افزایش قیمت مربوط به یک مرحله نیست و به صورت هفتگی و گاها روزانه تغییر می کند، به طوری که قیمت لوبیا چیتی در ابتدای هفته از کیلویی ۱۴ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید و در آخر هفته این محصول قیمت ۲۱ هزار تومان به ازای هر کیلو را هم تجربه کرد.

,

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت حبوبات در ۲ ماه اخیر

, افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت حبوبات در ۲ ماه اخیر, افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت حبوبات در ۲ ماه اخیر,

مهدی مهدوی رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص ابراز کرد: قیمت حبوبات از تاریخ ۱۲ اسفند سال گذشته تاکنون قیمت عدس از کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

,

وی افزود: لوبیا چیتی ایرانی پیش از آغاز سال نو با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شد اما اکنون قیمت آن به ۲۱ هزار تومان رسیده در حالیکه قیمت نخود کرمانشاهی از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

,

رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی کرمان مطرح کرد: قیمت لپه نیز در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود و اکنون با قیمت ۲۱ هزار تومان در اختیار مردم قرار گرفته است، البته قیمت های مذکور مربوط به خرید عمده این محصولات است.

,

مهدوی ابراز کرد: قیمت های بسته بندی نسبت به عمده متفاوت و بیشتر است در حالیکه محتوای این بسته ها حتی به یک کیلوگرم هم نمی رسد، با این وجود افزایش ۱۰۰ درصدی در قیمت حبوبات رخ داده است.

,

توقف واردات یکی از عوامل اثرگذار در افزایش قیمت حبوبات

, توقف واردات یکی از عوامل اثرگذار در افزایش قیمت حبوبات, توقف واردات یکی از عوامل اثرگذار در افزایش قیمت حبوبات,

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تامین برخی از محصولات و کالاها از طریق واردات انجام می شود، توقف واردات می تواند سبب افزایش نجومی قیمت ها است.

,

رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی کرمان تاکید کرد: البته موارد دیگری همچون افزایش دستمزد کارگری و دریافت مالیات در این افزایش قیمت بی تاثیر نیستند.

,

مهدوی در ارتباط با راهکار کنترل قیمت ها بیان کرد: باید هدایت بازار در اختیار بازاریان قرار گیرد، دخالت های بی موقع دولت در برخی کارها سبب افزایش قیمت ها می شود.

,

وی ادامه داد: در صورتیکه واردات کالاهای اساسی بنا بر نیاز کشور توسط تجار انجام شود و محدودیتی برای آن نباشد، شاهد این افزایش قیمت افسار گسیخته نخواهیم بود.

,

رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی کرمان ابراز کرد: البته دلال ها در افزایش قیمت کالاها نقش موثری دارند و برای کوتاه کردن دست آن ها میدان بیشتری به تجار دهیم.

,

برای کنترل بازار باید محصولات از انحصار افراد خاصی خارج شود

, برای کنترل بازار باید محصولات از انحصار افراد خاصی خارج شود, برای کنترل بازار باید محصولات از انحصار افراد خاصی خارج شود,

مهدوی تصریح کرد: برای کنترل بازار باید محصولات از انحصار افراد خاصی خارج شود، بازار در انحصار مفساد را نیز به دنبال دارد و در نتیجه آن مردم هستند که متضرر از افزایش قیمت ها می شوند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: محصولات لبنی از قافله افزایش قیمت جا نماندند و افزایش ۲۰ درصدی را در ۲ ماه اخیر تجربه کردند، گرچه شیر با همان قیمت قبلی از دامداران خریداری می شود و کارخانه داران مسبب افزایش قیمت هستند.

,

در ادامه سینا خسروی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: افزایش قیمت حبوبات از حدود یک ماه پیش صورت گرفت و تبعات آن همچنان در جامعه ادامه دارد.

,

واردات با ارز نیمایی عامل افزایش قیمت برخی کالاها

, واردات با ارز نیمایی عامل افزایش قیمت برخی کالاها, واردات با ارز نیمایی عامل افزایش قیمت برخی کالاها,

وی افزود: سال گذشته ارز دولتی که برای واردات حبوبات اختصاص داده شده بود، برداشته و به ارز نیمایی تبدیل شد، در آن زمان انبارها مملو از این محصولات بودند، با توزیع در بازار نیاز کشور را تامین کردند و قیمت ها ثابت ماند.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمان مطرح کرد: با خالی شدن انبارها و افزایش نیاز کشور به این محصولات قیمت ها به دنبال واردات به واسطه ارز نیمایی افزایش یافت.

,

خسروی بیان کرد: به نظر می رود در اواخر اردیبهشت ماه با توجه به برداشت محصول داخلی بازار حبوبات تا حدودی تعدیل شده و از قیمت ها کاسته شود.

,

حبوبات بسته بندی شده قیمت های متفاوتی دارند

, حبوبات بسته بندی شده قیمت های متفاوتی دارند, حبوبات بسته بندی شده قیمت های متفاوتی دارند,

وی در ارتباط با فروش حبوبات با قیمت های متفاوت گفت: حبوبات بسته بندی با برندهای مختلف، قیمت های متعددی دارند اما حبوبات فله با قیمتی ثابت در بازار ارائه می شوند.

,

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمان تصریح کرد: در صورتی که شهروندان اختلاف قیمتی در حبوبات فله ای مشاهده کردند حتما با بازرسان سازمان صمت استان تماس برقرار کرده و خواهان پیگیری شوند.

,

به گزارش راه آرمان، کافی است گشتی در مغازه های سطح شهر برای خرید حبوبات بزنید متوجه می شوید این افزایش قیمت چندین برابری نه تنها برخی فروشندگان را راضی نکرده بلکه آن ها را برای گران فروشی حریص تر کرده است.

,

جای خالی بازرسان در بازار شرایط را برای جولان فرصت طلبان فراهم کرده است به گونه ای که فروشندگان قیمت حبوبات را باب میل خود تعیین می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه