اخبار داغ

همزمان با شیوع کرونا؛

سُهای البرز با تولید آنژیوکت، کشور را از واردات بی نیاز کرد/ ماسک های 3 لایه داخلی مجوز صادرات گرفت

سُهای البرز با تولید آنژیوکت، کشور را از واردات بی نیاز کرد/ ماسک های 3 لایه داخلی مجوز صادرات گرفت
سُها به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده تجهیزات پزشکی کشور درب کارخانه خود را پس از 3 سال توقف تولید، مجددا بر روی همه جوانان پرانگیزه شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها باز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، درست در روزهایی که پر ادعاترین کشورها در برابر کرونا زانو زده و منحط ترین دوران حیات خود را سپری می کنند، کشور ایران علی رغم تحریم ها توانسته است نه تنها در سطح خاورمیانه بلکه جهان برای مقابله با این ویروس منحوس حرفها برای گفتن داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
البرز یکی از استان های پیشگام در برابر کووید 19 بوده و شرکت های بزرگی که در این منطقه حضور دارند از نخستین روزهای آغاز اپیدمی ویروس کرونا به مقابله با این عامل مهاجم برخاسته اند، کوچکترین استان کشور علاوه بر اینکه نیازهای خود را برطرف کرده، کشور را از نظر تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی بی نیاز کرده است.
,
 
,
درست در روزهایی که کشور نیازمند حضور جهادگران است، تلاش گران عرصه سلامت پا به میدان گذاشته اند تا خط تولید تمام اتوماتیک ماسک به همت متخصصان کلید بخورد. همت مثال زدنی شرکت سها موجب شده است رئیس جمعیت هلال احمر کشور هم از آن بازدید به عمل آورد.
,
 
,
, ,
 
,
همتی درباره این واحد تولیدی می گوید؛ "ما در کشور قریب به 7 میلیون ماسک سه لایه را در کشور تولید می کنیم و یک میلیون لیتر از مواد ضدعفونی کننده تولید می کنیم.  با توجه به شرایطی که در کشور حکم فرما است و مجوزی که برای نخستین بار به هلال احمر برای صادرات داده شده است، به نظر می رسد که بازار داخلی از نظر تولید محصولات اشباع شده باشد".
,
 
,
و اما این تلاش های متخصصان استان البرز بود که موجب شد تا خط تولید آنژیوکت، پس از سه سال توقف به چرخه تولید بازگردد، چرا که عسگری مدیرعامل سها هم به این مهم معتقد است و می گوید "ما از فاز تحریم ها گذشتیم و تحریم ها نتوانستند اراده ایرانی مسلمان را به زانو درآوردند.
,
 
,
خوشحالیم اعلام کنیم که بزرگ ترین تولیدکننده تجهیزات پزشکی کشور درب کارخانه را بر روی همه جوانان پرانگیزه شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها باز کرده است. فرزندان این مرز و بوم دوباره وارد میدان شدند و می گویند بسیار خوشحالیم از اینکه صدای تولید از این کارخانه به صدا درآمده است و با تولید آنژیوکت یک قسمتی از بازار ایران را می توانیم تامین کنیم".
,
 
,
, ,
 
,
تولید تجهیزات پزشکی یکبار مصرف از دیگر تولیدات این شرکت تجهیزات پزشکی است و اگر چه با وجود تحریم ها تامین مواد اولیه برای این شرکت ها سخت است اما سالیانه بیش از 600 میلیون تجهیزات پزشکی روانه بازار می شود.
,
 
,
مروری بر پیشینیه شرکتی که مجددا در چهارباغ کرج راه اندازی شده و همزمان با شیوع کرونا جان گرفته است نشان می دهد شرکت داروسازی سها در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۲۷ در دفتر ثبت شرکتهای داخلی به ثبت رسیده است.
,
 
,
در تاریخ دوم بهمن ماه سال  1362 به لابراتوارهای شهید دکتر فقیهی و در سال 87  به شرکت داروسازی سها ( سایت ورداورد) تغییر نام داده شد و از تاریخ مذکور تا سال 79 کلیه سهام به سازمان تدارکات پزشکی واگذار شد.
,
 
,
, ,
 
,
به منظور توسعه فعالیت شرکت ، سازمان تدارکات پزشکی در سال ۱۳۷۹ طرح توسعه ای خود را در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع و زیر بنای ۵۴ هزار متر مربع طراحی ودر اواخر سال ۱۳۸۱در زمینی واقع در کرج،کمال شهر،خیابان صفا، با هدف تولید اقلام  جدید داروئی در اشکال  جامد ، مایع و تزریقی مطابق با قوانینCGMPشروع به ساخت کرد. 
,
 
,
این فعالیت بعنوان بخش توسعه شرکت مجتمع داروئی، آرایشی و بهداشتی  (سایت ورداورد) و با استفاده از تسهیلات وام بانک توسعه اسلامی به تدریج اجرا و نهـایتاً در سـال ۱۳۸۸ منجر به تاسیس سـایت چهارباغ شد و فـاز اول این پروژه(جامدات) در سال ۱۳۸۸ مورد بهره برداری قرار گرفت.
,
 
,
ختم کلام...
,
 
,
مصداق عدو شود سبب خیر را می توان در شیوع ویروس کرونا مشاهده کرد زیرا اگر چه مخاطراتی را به همراه داشت اما موجب شد بسیاری از شرکت هایی که طی سال های اخیر فعالیتشان متوقف شد دوباره به چرخه تولید باز گردند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه