اخبار داغ

۴۰ پرونده تخلف برای داروخانه‌ها در کرمانشاه تشکیل شد

۴۰ پرونده تخلف برای داروخانه‌ها در کرمانشاه تشکیل شد
مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۴۰ پرونده تخلف از ابتدای سال جاری تا کنون برای داروخانه ها در این استان تشکیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رضاپور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون ۴۳۰ مورد بازرسی از داروخانه‌های استان کرمانشاه انجام شده است که در مجموع ۴۰ مورد پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۲۰ مطرح شد.

وی افزود: با داروخانه‌های متخلف برخوردهای مختلفی از جمله ارائه تذکر کتبی، اخذ تعهد محضری، معرفی به کمیسیون ماده ۱۱ و نیز لغو صلاحیت مسئول فنی انجام شده است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این راستا شماری از داروخانه‌های متخلف به عرضه ماسک خارج از قیمت مصوب و همچنین عرضه مواد ضدعفونی کننده با درصد الکلی پایین‌تر از حد مجاز می‌پرداختند.

رضاپور عنوان کرد: با توجه به سابقه داروخانه‌ها و میزان پایین بودن درصد الکل برخوردهای متفاوتی با داروخانه‌های متخلف انجام شد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر تأمین و عرضه اقلام مرتبط با مقابله با ویروس کرونا مانند مواد ضدعفونی کننده و ماسک در داروخانه وجود ندارد بلکه ماسک به تعداد کافی در بیشتر داروخانه‌ها موجود است در حالی که در فروردین ماه تنها در داروخانه‌های شبانه روزی ماسک وجود داشت.

وی با بیان اینکه از نیمه فروردین نیز مشکل کمبود محلول‌های ضدعفونی کننده مرتفع شد، بیان داشت: مواد ضدعفونی کننده که درصد الکی پایین‌تری داشتند به دلیل کنترل ناکافی دانشگاه‌های مرجع یا تقلب شرکت‌های دارویی عرضه می‌شد که برای مقابله با ویروس کرونا کافی نبود.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سطح استان کرمانشاه ۳۰۰ داروخانه وجود دارد و از تیرماه اولویت‌ها برای تأسیس داروخانه‌های جدید تعریف و ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در سطح کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، مشکلات ارزی و مشکلات موجود در مراودات مالی و بانکی میان کشورها شاهد کمبود داروهایی انسولین و همچنین وارفارین و برخی از داروهای بیماران خاص هستیم که در استان کرمانشاه اگرچه ذخیره فعلی موجود است اما ممکن است در آینده با کمبود مواجه شویم بر همین مبنا در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم.

رضاپور خاطرنشان کرد: مردم با وجود اینکه هنوز موارد ابتلاء به شیوع کرونا کاهش نیافته شدت حساسیت آنها در مقابله با ویروس کرونا کاهش یافته در حالی که باید همان حساسیت قبلی را ادامه دهند تا بتوانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه