اخبار داغ

انتقاد قانون‌گذار آمریکایی از نفوذ ریاض و تل‌آویو بر سیاست‌های واشنگتن

انتقاد قانون‌گذار آمریکایی از نفوذ ریاض و تل‌آویو بر سیاست‌های واشنگتن
یک قانون‌گذار آمریکایی با انتقاد از تاثیری که رژیم‌های سعودی و صهیونیستی بر سیاست ایالات متحده دارند، آن را دلیل مهر تایید کاخ سفید بر اقدامات مخرب آنها دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان آمریکا با افشای نفوذ گسترده‌ای که ریاض و تل‌آویو بر سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور دارند، گفت هر دو آنها از پول برای رسیدن به نتایج دلخواه خود استفاده می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
عمر در مصاحبه با روزنامه «ساندی‌تایمز» به مناسبت انتشار کتاب خود با عنوان «آمریکا واقعا چه ظاهری دارد: سفر من از پناهندگی تا نمایندگی»، توضیح داد: «می‌دانیم میزان پول و نفوذی و ارتباطی که سعودی‌ها با این دولت (ترامپ) دارند، دلیل واقعی بی‌اثر شدن هر کار مخربی است که انجام می‌دهند».
,
 
,
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی با تشبیه نفوذ ریاض بر واشنگتن به نفوذ تل‌آویو بر دولت ترامپ، اظهار داشت: «ارتباط هشداردهنده‌ای بین سیاست‌های واقعا مخربی که اسرائیل پیشنهاد می‌دهد و تعدادی از آنها که توسط این دولت (ترامپ) تایید می‌شوند، وجود دارد».
,
 
,
این نماینده آمریکایی با انتقاد از کسانی که صحبت‌های او علیه صهیونیست‌ها را به «اظهارات ضد یهودی» تعبیر می‌کنند، گفت: «اما وقتی که درباره پول خون‌آلود سعودی‌ها و خون‌آشام بودن آنها حرف می‌زنم، کسی نمی‌گوید این اسلام‌هراسی است!»
,
 
,
وی سال قبل به دلیل توئیتی که علیه لابی‌های صهیونیستی و فشار آنها بر کنگره جهت تغییر مسیر سیاست‌گذاری در قبال رژیم صهیونیستی کرده بود، در پی فشارهای شدید از سوی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، مجبور به عذرخواهی شده بود.
,
 
,
عمر پیشتر رژیم سعودی را «بزرگترین صادرکننده تروریسم» توصیف کرده و پرسیده بود: «چرا نمی‌توانیم بزرگترین صادرکننده تروریسم در دنیا را پاسخگو کنیم؟» (جزئیات بیشتر)
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه