اخبار داغ

کارشناس فرهنگی و خانواده:

«رومینا اشرفی» قربانی تقبیح دانستن ازدواج در سن پایین/ولنگاری در فضای مجازی و عدم فهم درست از زندگی مهمترین عوامل مشکلات فرهنگی

«رومینا اشرفی» قربانی تقبیح دانستن ازدواج در سن پایین/ولنگاری در فضای مجازی و عدم فهم درست از زندگی مهمترین عوامل مشکلات فرهنگی
جواهری کارشناس فرهنگی و خانواده با اشاره به ازدواج زودهنگام و مسئله رومی‌ها اشرفی گفت: در زندگی نامه این دختر وقتی نگاه می کنیم می بینیم نوشته شده پسر و دختر یکدیگر را دوست داشتند و متأسفانه به دلیل اینکه عده ای ازدواج در سن پایین را یک تقبیح نامیدند و برای آن عنوان کودک همسری انتخاب کردند خانواده دختر زیر بار ازدواج نرفتند و نهایت به فرار دختر و پسر و آن رابطه نامشروع ختم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا جواهری کارشناس فرهنگی و خانواده در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به ماجرای «رومینا اشرافی»، گفت: عدم فهم درست از زندگی مهمترین کلید واژه ای است که می توان در خصوص رومینا اشرفی به کار برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

جواهری توجه به فاصله بلوغ جنسی با بلوغ اجتماعی را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: در این راستا لازم است که به نوجوانان و جوانان کمک فکری داده شود.

,

وی با اشاره به ازدواج زودهنگام و مسئله رومینا اشرفی بیان کرد: در زندگی نامه این دختر وقتی نگاه می کنیم می بینیم نوشته شده پسر و دختر یکدیگر را دوست داشتند و متأسفانه به دلیل اینکه عده ای ازدواج در سن پایین را یک تقبیح نامیدند و برای آن عنوان کودک همسری انتخاب کردند خانواده دختر زیر بار ازدواج نرفتند و نهایت به فرار دختر و پسر و آن رابطه نامشروع ختم شده است.

,

کارشناس فرهنگی و خانواده با بیان اینکه دین، سنت و اسلام زمان ازدواج را برای همه مشخص کرده، گفت: زمان ازدواج زمانی است که بلوغ اخلاقی، جنسی و اجتماعی در انسان ها تکمیل شود. اما لازمه این کار این است که اینها هماهنگ رشد کنند.

,

وی با اشاره به اینکه ازدواج در سن پایین علیرغم اینکه سختی هایی دارد اما می تواند بسیاری از فرصت ها را برای جوانان ایجاد کند، گفت: امروز بسیاری از دانش آموزان مشتاق ازدواج در سن پایین هستند اما این مسئله نیاز به فرهنگ سازی درست و مدیریت صحیح دارد.

,

جواهری افزود: قبل از اینکه زمینه گناه در بین جوانان و نوجوانان ایجاد شود باید فضا را برای آنها به گونه ای ایجاد کنیم که ازدواج صحیح صورت پذیرد و این نیازمند حمایت خانواده است که آنها را در مسیر درست زندگی قرار دهند.

,

کارشناس فرهنگی و خانواده ادامه داد: باید به بچه های خود یاری برسانیم که در زمان بارور شدن بلوغ جنسی شان زمینه های رشد اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را در چارچوب مدرسه، جامعه و خانواده ایجاد کنیم چراکه خانواده به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد.

,

وی با بیان اینکه امسال به دلیل آزاد بودن بچه های به گوشی که ناشی از شرایط کرونایی بود شاهد یک فجایعی بزرگ در بین آنها هستیم، گفت: برخی از خانواده های مسئول، امروز نگران بچه ها هستند و متأسفانه برخی از خانواده ها هم مسئله را رها کرده اند و این رها کردن همانند تعبیری است که می گویند صبح صدایش در می آید!

,

کارشناس فرهنگی و خانواده افزود: فجایعی که برخی از آنها را امروز در جامعه مشاهده می کنیم از جنس همان رفتارهایی هستند که صبح صدایشان در می آید.

,

وی با تأکید بر اینکه جامعه و دولت باید شرایطی ایجاد کند که دانش آموزان و بچه های ما در یک فضای سالم اسلامی پرورش پیدا کنند، گفت: هرقدر خانواده متدین باشد اما زمانی که گوشی های موبایل در دست بچه ها باشد قطعاً تأثیر خود را خواهد گذاشت چراکه شیطان وجود خود را نشان می‌دهد و وجود شیطان برای ما اثبات شده است و درون تشنه بچه ها به دنبال سیراب شدن است و آن زمان است که همه به اما و اگر ساختن می رسند.

,

جواهری با بیان اینکه امروز باید به فریاد جامعه برسیم و لازمه این کار عزم همه جانبه است،افزود: از همه عزیزان از جمله روحانیت معظم، دولت بزرگوار و خانواده ها خواهش می کنیم که فضای جامعه از جمله کتاب، مدرسه، معلمان، خانواده را به سمت و سوی درست و صحیح حرکت دهند.

,

وی با بیان اینکه موضوع رومینا اشرفی به این دلیل اتفاق افتاده که به این فرد در راستای هدایت در زندگی کمک نشده، گفت: بلوغ جنسی زودرس در این دو نفر اتفاق افتاده و این از آگاه نبودن خانواده و ولنگاری فضای مجازی ایجاد شده است.

,

کارشناس فرهنگی و خانواده ادامه داد: متأسفانه برخی از خانواده ها هم نسبت به این مسائل رفتار عادی دارند و هنگامی که به مدرسه فراخوانده می شوند کاملا بی تفاوت هستند و برخی از خانواده های غیرت دار ما امروز دچار مشکل شده اند که این فرهنگ فضای مجازی را بر نمی تابند و متأسفانه جامعه هم در حال دامن زدن به این مسئله است.

,

وی با اشاره به اینکه در گذشته کلاس های آموزش خانواده که در مدارس تشکیل می شد راهگشای بسیار از چالش های امروزی بود، گفت: متأسفانه امروز آموزش ها در مدارس تعطیل شده اند و امروز جامعه نیازمند آموزش است.

,

جواهری با بیان اینکه امروز ایجاد کردن مسیر درست برای نوجوانان و جوانان یک ضرورت مهم است تا کار به اینگونه رفتارها ختم نشود، گفت: ایران اسلامی یک جامعه انقلابی است که متبرک به هزاران هزار شهید و که با خون مقدس این شهدا آبیاری شده است و امروز باید در مسیر مدینه طیبه حرکت کنیم.

,

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در ایجاد این مسائل بسیار نقش دارد و امروز آموزش و پرورش باید منش انقلابی داشته باشد تا بتواند در حل این مسائل موثر باشد.

,

کارشناس فرهنگی و خانواده در پایان خاطر نشان کرد: امروز که افتتاح مجلس یازدهم را داریم نمایندگان مجلس باید با فهم و بصیرت بالا، نسبت به امور تربیتی و خانوادگی اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد برخی از اتفاقات دلخراش در جامعه نباشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه