اخبار داغ

یک کارشناس مذهبی در خراسان شمالی:

تعامل والدین و فرزندان براساس درک متقابل باشد/ متولیان فرهنگی مسئول فرهنگسازی ازدواج آگاهانه باشند

تعامل والدین و فرزندان براساس درک متقابل باشد/ متولیان فرهنگی مسئول فرهنگسازی ازدواج آگاهانه باشند
حجت الاسلام نوری با بیان اینکه در واقعه قتل رومینا اشرافی، مسئله لجبازی نوجوانان و جوانان با والدین نمایان شد، گفت: توصیه می کنم که اعضای خانواده برای یکدیگر گوش شنوا بوده و درکی متقابل داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الااسلام رضا نوری، کارشناس مذهبی در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره واقعه قتل رومینا اشرافی و نکات قابل تامل در این اتفاق اظهار کرد: این اتفاق به لحاظ اجتماعی و فرهنگی زوایای قابل توجهی را نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک ,

به گفته حجت الااسلام نوری، در این واقعه، نوع ارتباطات جوانان با جنس مخالف خود از جمله پدیده های اجتماعی است که توصیه می شود نوجوانان و جوانان در این باره حساب شده و دقیق و نه از روی احساسات، تعاملات اجتماعی خود را مدیریت کنند.

,

وی افزود: لجبازی نوجوانان و جوانان با والدین و بزرگان خود از دیگر نکات قابل تاملی است که در این واقعه نمایان شد.

,

وی توصیه کرد: نوجوانان و جوانان با دغدغه های اجتماعی و فرهنگی والدین خود لجبازی نکنند بلکه در ارتباط با یکدیگر گوشی شنوا و درکی متقابل داشته باشند.

,

حجت الااسلام نوری بر دوستی میان والدین و فرزندان با یکدیگر تاکید کرد و گفت: درصورتیکه رابطه والدین و فرزندان با یکدیگر دوستانه و رفیقانه باشد کار به لجبازی و تصمیمات احساسی نمی رسد.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود با یادآوری این مطلب که انسان ها دارای صفات و ویژگی مختلف اخلاقی و رفتاری هستند، اظهار کرد: عصبانیت از جمله خلق و خوهایی است که اگر کنترل نشود تبعات غیرقابل جبرانی را به دنبال دارد که در این زمینه می توان به عصبانیت پدر رومینا و واقعه قتل دخترش اشاره کرد.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از دعواها ریشه در عصبانیت غیر کنترل شده، دارد بر تمرین اصلاح نفس و اصلاح درون توصیه کرد.

,

این کارشناس مذهبی در خراسان شمالی گفت: اصلاح رفتار و اخلاق، توصیه دین و علم است که اگر این مهم انجام شود جلوی بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی و حتی جلوی بروز رفتارهای غیرعقلانی در زمان عصبانیت را می گیرد.

,

وی تصریح کرد: آشنایی و آگاهی از آموزه های دینی و علمی درباره اصلاح نفس و پاکسازی روح از رفتارهای منفی برای داشتن جامعه ای آرام و سالم کارگشا است و در این زمینه مسئولیت هدایت جامعه به این سو بر دوش متولیان فرهنگی و اجتماعی کشور است.

,

وی درباره قصد ازدواج رومینا 13 ساله با مردی بزرگتر از خود نیز بیان کرد: تاکید اسلام در زمینه ازدواج بر هم کف، هم سطح و هم شان بودن زوج و زوجه است.

,

وی گفت: منظور از این ملاک ازدواج، نزدیکی فرهنگی، اجتماعی و عقلانی است، بنابراین در قدم اول باید این موضوع در سطح جامعه فرهنگسازی شود تا نوجوانان و جوانان و والدین در زمینه ازدواج آگاهانه تصمیم گیری کنند.

,

حجت الااسلام رضا نوری افزود: در این زمینه متولیان فرهنگی و اجتماعی کشور مسئولیتی مهم را بر عهده دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه