اخبار داغ

دستان خالی لنده و آتش‌سوزی‌های احتمالی؛

منابع طبیعی لنده نیرو و اعتبار کافی ندارد

منابع طبیعی لنده نیرو و اعتبار کافی ندارد
گرمای هوا و علوفه خشک در مراتع و کوه های شهرستان مستعد آتش سوزی های تابستانه است و به اذعان رئیس منابع طبیعی کمبود امکانات و اعتبار می تواند خطری برای جنگلهای این شهرستان باشد، مشکلی که مسئولان باید در خصوص آن چاره اندیشی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس، چندین هفته است که با شروع فصل تابستان شاهد آغاز آتش‌سوزی‌های پی در پی و گسترده در استان کهگیلویه وبویراحمد هستیم که ادامه این آتش سوزی‌ها به علت گرمای هوا به خصوص در مناطق گرمسیری در حال افزایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

نبود امکانات و تجهیزات کافی در شهرستان ها به خصوص شهرستان لنده بدون شک در مواجه با آتش سوزی ها گسترده با وجود دستان خالی و کمبود اعتبارات بدون شک کار را برای همه سخت و دشوار خواهد کرد.

,

در آتش سوزی دو سال پیش شهرستان لنده شاهد از بین رفتن چندین هکتار از درختان جنگلی و چندین ساله بلوط  در بخش مرکزی شهرستان لنده بودیم که نهایتا با ورود بالگرد نیروی هوایی ارتش و چندین فقره هلی برن نیروهای مردمی و بسیجی موفق به کنترل و مهار آتش سوزی شده اند.

,

ذبیح الله محمدی در جلسه هفته گذشته شورای اداری شهرستان لنده از کمبود شدید نیروی انسانی و اعتبار در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گلایه کرده است.

,

وی افزود: بدون شک با این وضعیت نیروی که در اداره منابع طبیعی لنده حاکم است در مقابل آتش سوزی های احتمالی دستانمان خالی است و باید چاره جویی اساسی شود.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: در آتش سوزی ها تنها نهادی که همیشه یار و یاور ما در بحث امداد رسانی است بسیج و سپاه پاسداران است.

,

حال با وجود آتش سوزی گسترده و چندین روزه در گچساران با وجود داشتن ظرفیت های همچون شرکت نفت و توجه ویژه مسئولان استانی بدون شک نبرد با آتش سوزی های احتمالی کار را برای منابع طبیعی و طبیعیت شهرستان لنده سخت و دشوار خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه