اخبار داغ

مدیر رادیو و تلویزیون سحر اردو در گفتگو با «دانا»؛

ابهام در علت قطع کانال «سحر اردو» با 500 میلیون مخاطب/ زمین بازی را به سعودی‌ها و صهیونیست‌ها ندهیم

ابهام در علت قطع کانال «سحر اردو» با 500 میلیون مخاطب/ زمین بازی را به سعودی‌ها و صهیونیست‌ها ندهیم
داود اسکندری، مدیر رادیو و تلویزیون سحر اردو در خصوص قطع این شبکه از ماهواره پاکست می گوید: قطع شبکه سحر اردو از ماهواره پاک ست نیز همانند شبکه الکوثر که از یوتل ست قطع شد، به سبب بدهی ارزی تسویه نشده بوده و ما چنین وضعیتی را از قبل هم پیش بینی می کردیم و بارها هشدار داده بودیم.
[

داوود اسکندری، مدیر رادیو و تلویزیون سحر اردو در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با قطع کانال سحر اردو بیان داشت: کانال سحر اردو، یک شبکه اردوزبان 24 ساعته است که برای منطقه شبه قاره پخش می‌شود و مخاطبی بالای 500 میلیون نفر دارد و در تمام این سال‌ها که فعالیت داشته است مخاطبان ثابتی را به دست آورده است.

وی ادامه داد: علی رغم تمام مشکلات ومحدودیت‌هایی که در ماهواره داشته‌ایم، اما توانسته‌ایم آن چنان این شبکه را جذاب نگه داریم که اگر حتی برای لحظه‌ای برنامه‌ها تغییر کند سریعا مخاطبان با روابط عمومی  تماس می گیرند و موضوع را پیگیری می کنند و این نشان از علاقه مخاطبان و رضایت آن‌ها است.

اسکندری افزود: حالا اگر تمام این علاقه و توجه مخاطب را به خاطر  مشکلات ارزی و مالی از دست بدهیم، با یک فرصت سوزی مهم رو به رو شده و در واقع میدان را به دشمن سپرده ایم. به اینگونه ماهواره پاک ست ما در پاکستان قطع می شود و این اتفاق بسیار بدی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

, ,

وی افزود: درست است که شاید پاک ست تمام امکان ما نباشد، اما قطعا با این اتفاق بخشی از دسترسی ما به منطقه از دست خواهد رفت و ریزش شدید مخاطب خواهیم داشت، مخاطبی که عاشقانه و صادقانه پای شبکه ایستاده و به ما اطمینان کرده و تا این لحظه همراهی مان کرده بود.

مدیر رادیو و تلویزیون اردو اظهار داشت: حتی هندوزبان‌ها و افراد غیرمسلمان نیز کانال و برنامه‌ها را دنبال می کردند، ما برنامه‌هایمان را از یک ساعت و نیم شروع کردیم و حالا به 24 ساعت رسیدیم، اما هر چه هست اتفاق بسیار ناخوشایندی رخ داده است و ما به دلایل متعدد تحت فشارهای همه جانبه قرار گرفته ایم.

اسکندری خاطرنشان کرد: من نه به عنوان مدیر این کانال اما به عنوان یک شهروند برایم سوال است که چه طور ممکن است که با چنین اتفاقی، حاضرهستیم مخاطب 500 میلیونی را از دست بدهیم، در حالی که اگر بودجه این کانال را با سایر شبکه‌ها و یا حتی برخی کانال های سایتی، واتس آپی و یا تلگرامی هم مقایسه کنیم بودجه زیادی نیست، در صورتی که ظرفیت این کانال نیز واقعا بسیار زیاد است

اسکندری تصریح کرد: من فقط این را می دانم که این پتانسیل از دست می رود، شاید باورتان نشود که سی دی برنامه‌های ما در منطقه کپی شده و پخش می شود و این نشان از رضایت مخاطبان دارد.

,
,
,
,
,
,
,

, ,

وی با بیان این که با این اتفاق ناخوشایند، زمین را برای رقیبانی مانند عربستان و اسرائیل که در منطقه فعالیت می کنند، خالی می کنیم، گفت: در بزنگاه‌ها مانند آن چه در کشمیر گذشت ما به عنوان شبکه سحر اردو تنها شبکه‌ای بودیم که به همراه شبکه پرس تی وی دوربین خود را به منطقه بردیم، حالا با چنین وضعیت رخ داده این ظرفیت را از دست می دهیم.

وی تأکید کرد: معاون محترم برون مرزی آقای جبلی بسیار پیگیر حل مشکل بوده و بسیار تلاش کردند اما متأسفانه پیگیری ها نتیجه بخش نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه سال گذشته نیز ماهواره آسیاست ما قطع شد که آن نیزباعث شد تا بخش عظیمی از شبه قاره را مخصوصا در حوزه هند از دست بدهیم، پاکست نیز یکی از راه های اصلی ما برای پاکستان است که آن را نیز از دست دادیم، در واقع می توان گفت علی رغم گسترش مخاطبان ما داریم محدود و محدوتر می شویم.

,
,
,
,
,

 

,

گفت و گو از نسیم اسدپور

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه