اخبار داغ

سیل در شهرضا به خانه های مسکونی و جاده ها آسیب وارد کرد

سیل در شهرضا به خانه های مسکونی و جاده ها آسیب وارد کرد
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در مورد جزئیات سیل در شهرضا توضیحاتی داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: به علت بارندگی های همرفتی در استان و بارش رگبار پراکنده توام با باد در هفته گذشته در  شهرضا و منطقه جرقویه شاهد بارش تگرگ و رگبار و وزش باد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با این بارش  20 میلیمتری در بالا دست شهرضا، رودخانه های فصلی کهگیلویه، اسفریجان و سیده خاتون فعال شد و به  منظریه رسید و خساراتی را به این منطقه وارد کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه هشدارهای لازم در این زمینه با توجه به پیش بینی ها ابلاغ شده بود و آمادگی لازم وجود داشت، افزود: حضور به موقع عوامل ستاد بحران باعث شد مردمی که منازل آن ها در مسیر سیل قرار داشت، خانه ها را ترک و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته باشد.
,
 
,
شیشه فروش بیان کرد: در منظریه آسیب هایی به منازل مسکونی وارد شد و همچنین در منوچهرآباد شهرضا چند خانه مسکونی دچار آب گرفتگی و خسارت هایی به جاده ها نیز وارد شد.
,
 
,
وی  افزود: تیم ارزیابی در محل برای بازسازی ها حضور یافت و مقرر شد بنیاد مسکن منازلی که در این سیل دچار آسیب شده را شناسایی و کار بازسازی را انجام دهد و همچنین جهاد کشاورزی برای احیای قنوات و راهداری نیز بازسازی جاده ها را پیگیری کند.
,
 
,
شیشه فروش با اشاره به حضور تیم ارزیابی در بخش جرقویه علیا ادامه داد: در دهستان رامشه در این بخش خساراتی به چند روستا وارد شده بود و 19 کیلومتر قنات در این بخش آسیب دیده بود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: حدود 60 واحد مسکونی در این منطقه دچار آب گرفتگی و دچار خساراتی شده بود، همچنین سیل به چند واحد دامداری و جاده های اصلی، بین مزرعه ای و  عشایری نیز آسیب هایی وارد کرده بود.
,
 
,
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: قرار شد در این بخش بنیاد مسکن پیگیری بازسازی خانه های آسیب دیده را دنبال و همچنین چند نفری که خانه هایشان خراب شده بود فعلاً خانه ای برای آن ها اجاره شود.
,
 
,
وی افزود: جهادکشاورزی نیز در حال احیای قنات ها است و همچنین مقرر شده است علت تشدید در سیل توسط تیمی متشکل از کارشناسان آب منطقه ای و منابع طبیعی بررسی شود؛ در این منطقه برنامه بازسازی تدوین و ابلاغ شد.
,
 
,
شیشه فروش ادامه داد: بارشهای که از ابتدای فروردین تا کنون در استان اتفاق افتاده است بیشتر مناطق شرق و شمال استان را در برگرفته است و تا کنون میانگین بارش استان از ابتدای مهر سال گذشته تا کنون 160 میلمتر است که نسبت به سال گذشته با کاهش اما نسبت به بلند مدت برابر است.
,
 
,
وی با بیان اینکه  هواشناسی اعلام کرده است که تا 15 خردادماه نیز گاهی بارش داریم؛ بیان کرد: استان اصفهان سه نوع آب و هوا دارد که یکی از آن بیابانی بوده  که ویژگی های آن تغییر شدید درجه حرارت، کمی بارش و وزش بادهای شدید است که مناطق نایین، خوروبیابانک، انارک و شمال اردستان را در بر می گیرد.
,
 
,
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از آب  و هوا در استان اصفهان نیمه بیابانی است، ادامه داد: شهرستان اصفهان شامل این منطقه می شود که خشکی هوا و کم بارشی از ویژگی های آن بوده که البته رودخانه زاینده رود با جاری بودنش این آب و هوا را تعدیل می کند.
,
 
,
ششه فروش در ادامه بیان کرد: سومین نوع آب و هوایی در استان نیمه مرطوب و سرد است که در غرب و جنوب غرب استان واقع شده است که ابا افزایش ارتفاق بارش ها نیز بیشتر می شود.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان بیان کرد: هواشناسی استان اصفهان 23 ایستگاه سینوپتیک، 19 ایستگاه اقلیم شناسی و 129 باران سنجی دارد که این ایستگاه ها وظیفه ثبت پارامترهای چون فشار، دما و رطوبت را در میزان ابرناکی و … را دارند و همچنین سه ایستگاه هواشناسی جاده ای نیز وجود دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه