اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور خبر داد؛

شروع بازسازی سایت موزه "شادیاخ" در نیشابور

شروع بازسازی سایت موزه "شادیاخ" در نیشابور
اعتمادی گفت: بودجه احیا و بازسازی سایت موزه شادیاخ در نیشابور در پی سفر رئیس جمهور واریز و مراحل کار شروع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اسماعیل اعتمادی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس با اشاره به سفر دو سال پیش ریاست محترم جمهور به نیشابور و تصویب 450 میلیارد ریال بودجه برای منطقه تاریخی نیشابور گفت: قرار بود این بودجه طی سه سال به نیشابور تخصیص یابد که در سال اول محقق نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال مالی گذشته مبلغ 150 میلیارد ریال برای این امر در نظر گرفته شد که تخصیص پیدا کرده است و می‌تواند وضعیت بافت تاریخی نیشابور را دچار تغییر نماید.

,

اعتمادی بیان داشت: امیدواریم طی سال‌های آینده نیز 300 میلیارد ریال تصویب‌شده پرداخت شود تا نیشابور به سمت اولویت‌های خود حرکت نماید.

,

وی با اشاره به محل هزینه کرد این بودجه افزود: سایت موزه شادیاخ که یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی کشور است هدف اول این بودجه است تا مرمت، بازسازی و آغاز فصل جدید کاوش را شاهد باشیم و 90 درصد این بودجه معادل حدود 135 میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نیشابور بیان داشت: همچنین 10 درصد این بودجه معادل 15 میلیارد ریال به بخش خیام اختصاص یافت.

,

وی با اشاره به اولویت‌های نیشابور خاطر نشان کرد: بارها مسئولین نیشابور، این شهر را با عنوان صنعتی و کشاورزی معرفی کرده‌اند ولی اعتقاد داریم نیشابور شهری توریستی است و باید به این سمت حرکت کند.

,

اعتمادی با اشاره به دیگر کشورهای دنیا بیان داشت: امسال جهان تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفت و بخش اقتصادی بسیاری از کشورها از نبود توریسم ضربه دید ولی همه می‌دانیم که اکثر کشورها درآمد اصلی‌شان از توریست و گردشگر است و نیشابور نیز با وجود اینکه چنین ظرفیتی را دارد باید از آن بهره ببرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه