اخبار داغ

قزوینی‌ها از مطالبات خود می‌گویند:

نمایندگان از خوی کاخ‌نشینی فاصله بگیرند/ مشکلات معیشتی مردم را حل کنید

نمایندگان از خوی کاخ‌نشینی فاصله بگیرند/ مشکلات معیشتی مردم را حل کنید
شهروندان قزوینی با گلایه از مشکلات معیشتی خود ااز نمایندگان مجلس در خواست کردند که از تجملات و خوی کاخ نشینی فاصله بگیرند تا مردم در زبان و عمل با نمایندگان خود احساس قرابت و نزدیکی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح‌ قزوین؛مجلس شورای اسلامی کالبد اصلی نهاد قانون‌گذاری در کشور است که از نمایندگان منتخب مردم در استان‌ها و شهرها تشکیل شده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌ قزوین,

همانطور که می‌دانیم طی سال‌های گذشته منتخبین مردم از هر استان وارد مجلس شدند و با نشستن بر روی صندلی‌های قانون برای کشور تصمیم گرفتند که برخی از این تصمیمات راه‌گشای مسائل مزبور بود و برخی دیگر اتفاقات ناخوشایندی را در سرنوشت کشور رقم زد.

,

استان قزوین هم طی سال‌های گذشته توانست با انتخاب نمایندگان متعدد در تصمیمات کشور و مسائل استانی اتفاقات گوناگونی را به تصویر بکشد و با عملکردهای خود سهمی از تصمیمات کشور را به اجرا دربیاورد.

,

حال که در مسیر افتتاح یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی هستیم بی‌شک از منتخبین خود در مجلس انتظاراتی را داریم که برخی از این درخواست‌ها جزو مسائل حساس استانی هستند اما متاسفانه در دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

,

از سوی دیگر طبق پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص مجلس یازدهم "اگر قانون را راه و مسیر کشور به سمت قلّه‌ها و مقصدهایی بدانیم که در قانون اساسی معیّن شده است، مجلس، متعهّد این ریل‌گذاری و رهگشایی حیاتی است" مسئولیت ولایت پذیری بیش‌از پیش بر دوش نمایندگان و مردم احساس شد که اجرای این فرمان جز با حرکت در خط رهبری، تدبیر، بررسی و مطالعه‌ی مسائل محقق نمی‌شود.

,

در همین راستا تصمیم گرفتیم تا پای صحبت‌های تنی چند از مردم استان بنشینیم و با طرح سوالاتی از قبیل بررسی نقاط ضعف و قوت مجلس قبلی و مطالبات مردم از نمایندگان مجلس جدید به شناسایی نقاط قوت و پرورش آن‌ها بپردازیم.

,

لزوم نگاه کارشناسانه به جای نگرش حزبی

, لزوم نگاه کارشناسانه به جای نگرش حزبی,

اولین گفت‌وگوی خود را با یکی از بانوان فعال حوزه‌ی اجتماعی و سیاسی آغاز کردیم و از وی خواستیم تا با توجه به فعالیت نمایندگان مجلس قبلی و بررسی عملکرد آن‌ها درخصوص مطالبات خود از مجلس یازدهم برایمان بگوید.

,

مونا مرادی در پاسخ به سوالات ما اظهار کرد: از مجلس قبلی انتظار داشتم شتاب بیشتری در حوزه قانون‌گذاری و به تصویب رساندن برخی قوانین از جمله تسهیل اشتغال، ازدواج، قوانین حمایت از زنان و خانواده داشته باشد اما متاسفانه در این حوزه خروجی مطلوبی از سوی مجلس حاصل نشد.

,

این بانوی قزوینی افزود: انتظار دومی که از مجلس به عنوان قانون‌گذار و نهاد اصلی جامعه داشتم درخصوص بُعد نظارتی مجلس بر دولت بود.

,

وی تصریح کرد: انتظار داشتیم درباره اتفاقاتی نظیر گرانی‌ها و افزایش نرخ تورم توضیحاتی از طرف وزرا ارائه شود و نمایندگان مجلس بتوانند از وزیران مربوطه در قبال این مسائل مطالباتی داشته باشند که متاسفانه در این زمینه نیز شاهد کم‌کاری‌ نمایندگان بودیم.

,

مرادی با اشاره به نقاط قوت و ضعف مجلس سابق اذعان کرد: نقطه قوت مجلس قبلی آراء بالایی بود که در زمان انتخابات از مردم گرفته شد، همچنین در این دوره شاهد حضور بیشترین تعداد نمایندگان زن در مجلس بودیم.

,

وی گفت: درباره نقاط ضعف این مجلس هم باید گفت که در دوره‌ی قبل در مقابل سیاست‌های دولت بسیار سیاست زده و منفعلانه عمل می‌کردند و درواقع نقش جریان سازی و نظارتی در اعمال مجلس قابل مشاهده نبود.

,

این فعال اجتماعی بیان کرد: لازم است نمایندگان به جای نگاه حزبی به مسائل، کاملا کارشناسانه و به عنوان ناظر وارد عمل شوند، زیرا اعمال سیاست‌گذاری‌های دولت از طریق وضع قوانین انجام می‌شود و جهت این سیاست گذاری‌ها را مجلس تعیین می‌کند در نتیجه می‌توان گفت تصمیمات آن‌ها تاثیر مستقیمی روی معیشت مردم دارد.

,

وی ادامه داد: اگر بنا باشد مجلس به صورت حزبی به مسائل نگاه کند نتایجی شبیه به تصویب 20 دقیقه‌ای برجام یا گرفتن رای اعتماد وزیر مزبور بعد از ناکارآمدی به بار می‌آید.

,

این بانوی قزوینی با اشاره به مشکلات زنان و خانواده تصریح کرد: در مجلس یازدهم هم مانند مجلس قبل تعداد زیادی از نمایندگان زن حضور دارند و به نوبه‌ی خود از نمایندگان خانم انتظار دارم به جای بهره‌برداری‌های سیاسی از زنان، از این نقطه قوت و پتانسیل برای رفع مشکلات حقیقی زنان و خانواده استفاده کنند.

,

 

,

مرادی بیان کرد: رهبر انقلاب نیز در این باره می‌فرمایند: "در خصوص برخی مسائل مربوط به زنان فقط خود زن‌ها هستند که می‌توانند آن را حل کنند."

,

وی عنوان کرد: با توجه به وضع استان، ما از نمایندگان جدید انتظار داریم که در حوزه کسب اعتبارات برای شهرستان‌ها تلاش ویژه کرده و به مسئله زیست محیطی که در شهرستان آبیک وجود دارد به عنوان یک دغدغه جدی نگاه کنند و مطالبات خود را در این زمینه از دولت بخواهند.

,

مرادی گفت: از سوی دیگر استان قزوین به عنوان یک قطب صنعتی در کشور محسوب می‌شود، بنابراین باید برای مرتفع شدن مشکلات صنعت و ایجاد رونق تولید، پیگیری‌ها و تلاش‌های لازم انجام شود، زیرا حل آن‌ها قطعا درصد آمار بیکاری در استان را کاهش می‌دهد.

,

وی در پایان گفت: از دیگر مسائلی که باید مورد توجه نمایندگان جدید قرار بگیرد مسئله‌ی کشاورزی است؛ چرا که از تمام پتانسیل‌های کشاورزی در استان استفاده نمی‌شود، از این رو لازم است نمایندگان در راستای تصویب قوانین حمایتی از کشاورزان تلاش کنند.

,

ضعف در ترسیم و رصد خط دیپلماسی از نقاط ضعف‌ مجلس دهم بود

, ضعف در ترسیم و رصد خط دیپلماسی از نقاط ضعف‌ مجلس دهم بود,

در ادامه با یکی از معلمان استان قزوین به گفتگو نشستیم.

,

احمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح ‌قزوین؛ اظهار کرد: انتظار اصلی ما از مجلس قبل، رسیدگی به وضعیت اقتصادی ناشی از ضعف دولت و تحریم‌های غرب بود که در این خصوص هیچ‌گونه اقدام قابل توجهی انجام نشد.

,

وی افزود: از سوی دیگر در مجلس قبل مماشات بی‌سابقه با دولت و ضعف در ترسیم و رصد خط دیپلماسی به شدت به چشم می‌خورد.

,

کریمی گفت: مهمترین دغدغه و درخواست رهبر انقلاب در پیام گشایش مجلس یازدهم، رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بود.

,

این معلم قزوینی اذعان کرد: به طور کلی باید گفت که از نمایندگان می‌خواهیم تا جای ممکن در راستای تحقق وعده‌هایی که به مردم دادند تلاش کنند و نسبت به تعهدات خود پایبند باشند.

,

 

,

وی ابراز کرد: درخواست دیگری که امروزه مردم از نمایندگان دارند این است که نمایندگان لفظ "مردم" را فقط لقلقه‌ی زبان خود قرار ندهند و به طور جدی تلاش کنند تا در حوزه‌ی مشکلات مردم گام‌های موثری بردارند.

,

کریمی ادامه داد: البته که اولویت‌های استانی مانند خراسان متفاوت از قزوین است، نمایندگان باید با اولویت بندی، مشکلات استانی را در کنار تصمیمات کلان کشوری(قانون‌گذاری‌های لازم) و متناسب با حوزه‌ی انتخابی خود پیگیری و دنبال کنند.

,

نمایندگان جدید انتقال مشکلات استان به مجلس و تعهد عملی به وعده‌ها را مورد توجه قرار دهند

, نمایندگان جدید انتقال مشکلات استان به مجلس و تعهد عملی به وعده‌ها را مورد توجه قرار دهند,

سومین مخاطب گفت‌وگوی ما با ریحانه عسگری‌ها یکی از فعالان حوزه‌ی فرهنگی بود که در پاسخ به سوالات ما بیان کرد: در مجلس قبل ضعف‌هایی نظیر ارتباط بسیار کم با مردم، عدم پیگیری‌ها و انتقال مشکلات استان در مجلس مانند مشکلات کارگری و تولید بسیار مشهود بود.

,

وی افزود: از سوی دیگر مسائل دیگری از جمله عدم تحقق شعارهای داده شده در ایام تبلیغات، رای دادن به مصوباتی از قبیل سند 2030 و اف ای تی اف،
برقراری لابی‌های سیاسی و حاشیه ساز، رسیدگی به پیرامون حاشیه ساز روابط بجای پیگیری‌های ضوابط قانونمند و عدم ارائه گزارش چند ماهه به مردم بسیار مشاهده می‌شد.

,
,

این بانوی قزوینی عنوان کرد: با توجه به نقاط ضعف مجلس سابق از مجلس فعلی انتظار می‌رود تا وظایفی مانند تعهد عملی به وعده‌های داده شده در زمان تبلیغات، حضور مستمر در جلسات تخصصی در مجلس و ایستادن قاطع در مقابل مصوبات غیرمشروع، تصویب، پیگیری و نظارت بر اجرای قوانینی که به فرموده مقام معظم رهبری به معیشت مردم کمک کند را در اولویت‌های اجرایی خود قرار دهد.

,

وی گفت: از نمایندگان مجلس فعلی انتظار می‌رود تا در انتقال مشکلات استان در مجلس و پیگیری در جهت رفع آن‌ها از وزارتخانه‌های مختلف، بالا بردن رتبه بودجه‌ای استان در سازمان برنامه و بودجه و پیگیری مجدانه جهت بررسی مشکلات شرکت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی به منظور مبارزه با معضل بیکاری کوشا باشند.

,

عسگری‌ها تصریح کرد: برگزاری نشست و جلسات همفکری با نخبگان استان جهت بررسی و ارائه راهکارهای مناسب و انتقال آن در خانه ملت، رسیدگی به بحث اشتغال جوانان، سعی در ترمیم اقتصاد بیمار کشور و حل معضلات اقتصادی حاکم‌ بر جامعه و ایجاد بستر مناسب فرهنگی دینی هرچه بهتر در کشور از دیگر مسائل مهم و ضروری جامعه است.

,

وی گفت: باور قلبی در شناخت و ایستادگی هرچه بهتر در مقابل استکبار جهانی و اقدام متقابل در جهت از بین بردن تحریم‌ها و برگزاری جلسات ارائه گزارش کار در هر شش ماه با مردم در نقاط مختلف استان از دیگر فعالیت‌هایی است که انتظار می‌رود نمایندگان جدید در انجام آن‌ها جدیت داشته باشند.

,

در مجلس دهم دیکته‌ای نوشته نشد تا غلطی داشته باشد

, در مجلس دهم دیکته‌ای نوشته نشد تا غلطی داشته باشد,

مخاطب بعدی ما یکی از دانشجویان استان قزوین بود که با توجه به سوالات مطرح شده عنوان کرد: مجلس دهم به هیچ عنوان در قواره یک مجلس، عصاره ملت و در راس امور ظاهر نشد.

,

وی اضافه کرد: در واقع می‌توان گفت در مجلس دهم دیکته‌ای نوشته نشد تا غلطی داشته باشد، از نظر من مجلس دهم مجلسی بی‌نهایت ضعیف و بی‌خاصیت و بدون گزندگی در امور تحقیق، تفحص، استیضاح و قیاس‌هایی براین موارد بود.

,

رضا ستوده بیان کرد: نقطه قوت این مجلس در سرعت عمل تصویب لوایح خصوصا لوایح مربوط به پولشویی از جمله cft پالرمو بود که می‌توان گفت هیچ‌گونه فکر و تاملی درخصوص این مسئله انجام نشده‌ بود و قوه‌ی مقننه هزینه‌های زیادی از این بابت روی دوش جامعه گذاشت.

,

 

,

وی در پایان درباره‌ی مطالبات خود از نمایندگان جدید گفت: به عنوان یک قزوینی از نماینده‌های استان انتظار دارم بینش صحیح و بصیرت خود را در بررسی چالش‌های کشور به کار ببرند، چرا که با کارِکارشناسی و تقویت مرکز پژوهش‌های مجلس و کار فکری می‌توان به نتایج بهتری رسید.

,

کم کاری نمایندگان در عملیاتی کردن منویات رهبری

, کم کاری نمایندگان در عملیاتی کردن منویات رهبری,

در ادامه پای صحبت‌های یکی دیگر از همشهریان خود در استان قزوین نشستیم.

, در ادامه پای صحبت‌های یکی دیگر از همشهریان خود در استان قزوین نشستیم.,

صدرا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح ‌قزوین؛ بیان کرد: از مجلس دهم انتظار داشتم تا درخصوص مواردی از جمله کاهش مشکلات معیشتی طبقه ضعیف جامعه و مشکلات بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان، مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی رویه، رونق گرفتن تولید داخلی و گسترش صادرات کالاهای ایرانی و عملیاتی کردن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات فعالیت‌های چشم‌گیری انجام دهد.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه اقدامات انجام شده آنطور که باید پاسخگوی نیازهای جامعه نبود. از سوی دیگر، مجلس قبل موظف بود تا در مورد لیست اموال و دارایی‌های نمایندگان را قبل و بعد از دوره نمایندگی شفاف سازی کند.

,

رضایی بیان کرد: شفاف سازی آرای نمایندگان و تهیه و تولید برنامه ویژه هفتگی در صدا و سیمای استان از برنامه‌ها و عملکرد نمایندگان جهت حذف فاصله مسئولین و مردم یکی دیگر از مباحث مطرح شده جهت مستندسازی خدمات نمایندگان بود که ما در طول زمان مشخص شاهد چنین مسائلی نبودیم.

,

این شهروند قزوینی با اشاره به نقاط ضعف و قوت مجلس قبل بیان کرد: زحمات نمایندگان پیشین قابل انکار نیست اما به این علت که صدا و سیمای استان جز در موارد خاص، بطور گسترده پیگیر فعالیت‌های نمایندگان نبوده می‌توان گفت که اکثر مردم از فعالیت‌های نمایندگان مجلس اطلاعی ندارند.

,

وی افزود: نقاط ضعف اصلی همه نمایندگان، بی تفاوتی در اجرایی و عملیاتی کردن منویات رهبر انقلاب، به ویژه در خصوص اقتصاد، فرهنگ و مسائل سیاسی در داخل و خارج از کشور است که متاسفانه باید گفت کم‌کاری نمایندگان دراین خصوص به وضوح دیده می‌شود.

,

نمایندگان تقوای خود را نسبت به دوران قبل از پذیرش نمایندگی مجلس افزایش دهند

, نمایندگان تقوای خود را نسبت به دوران قبل از پذیرش نمایندگی مجلس افزایش دهند,

رضایی تصریح کرد: مشورت با نخبگان استان در تمام زمینه‌ها به تفکیک و استفاده از مشاوران جوان و جهادی، ارتباط مستمر با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و همچنین طلاب جوان و با استعداد در حوزه‌های علمیه، کارشناسان خبره، متخصصان دینی، روان شناسان و اقتصاددانان و صنعتگران می‌تواند راه‌ حل خوبی برای حل نقاط ضعف و مشکلات باشد.

,

وی افزود: از سوی دیگر رسانه‌ای کردن و تبلیغات صادقانه از کارها و فعالیت‌های جهادی نمایندگان در عرصه خدمت مخلصانه و صادقانه به مردم، بویژه طبقه محروم و ضعیف جامعه می‌تواند یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مردم و اطلاع از عملکرد نمایندگان باشد.

,

این شهروند ابراز کرد: از نمایندگان مجلس یازدهم انتطار دارم تا درخصوص مسائلی مانند فضای مجازی و تشویق به استفاده پیام‌رسان‌های ایرانی و تقویت آن‌ها، حوزه اقتصاد، جهش تولید و تشویق مردم به کارآفرینی، شرکت و سرمایه‌گذاری در بورس و حوزه فرهنگ و آموزش در تمامی عرصه‌ها به مثابه‌ی مهمترین و حیاتی‌ترین مولفه‌ی خدمت رسانی، تدابیری موثر بیاندیشند و با راهبردهای صحیح خود، جامعه را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

,

وی ادامه داد: تدبیر در رونق و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی در حوزه پوشاک، خوراک و مسکن، تدبیر در انجام کار تشکیلاتی و خدمت، پرهیز از کار انفرادی و روی‌آوردن به کار جمعی و همکاری و تعامل بین مردم و مسئولین از دیگر فعالیت‌هایی است که اتکا به آن‌ها لازمه فعالیت نمایندگان جدید است.

,

 

,

رضایی بیان کرد: مردم به مراتب از مسئولین انتظار دارند تا خدمات خود را برای رضای خدا انجام داده و تقوای خود را نسبت به دوران قبل از پذیرش نمایندگی مجلس افزایش دهند.

,

وی ابراز کرد: از نمایندگان می‌خواهیم از تجملات و خوی کاخ نشینی فاصله بگیرند تا مردم در زبان و عمل با نمایندگان خود احساس قرابت و نزدیکی کنند.

,

این شهروند قزوینی بیان کرد: تنها راه حل خارج شدن از مشکلات کشور، اطاعت محض از ولایت است و ما از نمایندگان مجلس یازدهم می‌خواهیم تمام نیرو و توان خود را در اجرای فرمان رهبری به کار ببرند.

,

وی در پایان گفت: از نمایندگان می‌خواهیم تا تمام فعالیت‌های خود در دوران نمایندگی را بخاطر یک هدف بزرگ که آن زمینه‌سازی برای ظهور ولی عصر (عج)، تشکیل حکومت حقه و عدل مهدوی است انجام دهند.

,

نمایندگان گام‌های اساسی برای حل معضلات اقتصادی بردارند

, نمایندگان گام‌های اساسی برای حل معضلات اقتصادی بردارند,

منصور رحمانی فارغ‌التحصیل حوزه‌ی علوم سیاسی در استان در پاسخ به سوالات ما اظهار کرد: مجلس دهم یکی از ضعیف‌ترین مجالس بعد از انقلاب بود به طوری که با بررسی آن متوجه می‌شویم کسانی که مردم را تشویق به رای دادن به اکثریت مجلس امروز می کردند دنبال این بودند مجلس مطیع و تابع دولت شود و همین اتفاق هم افتاد و از بعد نظارتی خود غافل شد در نهایت مجلس به محفلی برای لابی تبدیل شد.

,

وی افزود: مجلس دهم به شدت شعاری بود و هیچ گام مثبت و تاثیرگذاری برنداشت، زیرا در شرایط وخیم اقتصادی مجلس کاملا منفعلانه عمل کرد و شرایط امروز حاصل همین عملکرد ضعیف مجلس به همراه عدم تحرک دولت بود.

,

رحمانی با اشاره به مسائل مهم کشور تصریح کرد: اولویت کشور مسئله اقتصاد است و انتظاری که از مجلس یازدهم بصورت همگانی وجود دارد این است که گام‌های اساسی برای حل معضلات اقتصادی بردارد.

,

وی گفت: مجلس یازدهم باید سه نوع نگاه به مسئله اقتصاد داشته باشد و در کوتاه مدت باید معیشت اقشار آسیب پذیر مورد توجه قرار گیرد و در میان مدت کاهش تورم، ایجاد شغل و افزایش رفاه نسبی و در بلند مدت هم رشد و توسعه اقتصادی مد نظر قرار بگیرد.

,

این فعال سیاسی تاکید کرد: همه این موارد نیازمند تصویب قوانین جدید و حذف قوانین دست و پاگیر است که باید از نظر تمامی کارشناسان خبره استفاده شود تا تکرار مکررات نشود.

,

وی گفت: البته در کنار تصویب قوانین، مجلس باید دولت را مجبور به تحرک و دوری از رخوت کند و بخش نظارتی بیش از پیش باید فعال باشد.

,

رحمانی بیان کرد: انتظار دیگر از مجلس یازدهم این است که دچار شعار و سیاست زدگی نشود و خود را اسیر حواشی که در ماه‌های آینده ایجاد می‌شود، نکند.

,

ضرورت افزایش بودجه استان در مجلس یازدهم

, ضرورت افزایش بودجه استان در مجلس یازدهم,

تصمیم گرفتیم در بخش پایانی گزارش خود مهمان یکی از فعالان رسانه‌ای استان باشیم و نظرات وی را درخصوص عملکردهای مجلس سابق و انتظارات مجلس جدید بشنویم.

,

طاهره سادات موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح‌ قزوین؛ اظهار کرد: متاسفانه روند آموزشی کشور با توجه به پیشرفت‌های علمی مسیر مناسبی را طی نمی‌کند و ما در مقاطع ابتدایی کم‌توجهی به مسائل آموزش و پرورش را به صراحت مشاهده می‌کنیم.

,

وی اضافه کرد: بیشتر فرایند آموزشی در جامعه‌ی امروزی، حافظه محور شده و این مسئله دانش‌آموزان را از قدرت تحلیل باز می‌دارد.

,

این فعال حوزه رسانه گفت: نکته دوم در مسئله‌ی آموزش و پرورش حذف کنکور برای ورود به دانشگاه است؛ زیرا سوالات کنکور حافظه محور بوده و افراد تنها با حفظ کردن و بدون یادگیری می‌توانند به سوالات پاسخ‌دهند که این فرآیند سطح کیفی آموزش را کاهش می‌دهد.

,

 

,

موسوی با اشاره به انتظارات خود از نمایندگان دوره‌ی یازدهم عنوان کرد: شناسایی موقعیت‌ها، مناطق و پتانسیل‌های استانی یکی از وظایف مهمی است که نمایندگان مجلس باید به آن توجه کنند؛ چرا که شناسایی و ارزیابی موقعیت‌ها‌ی مختلف مناطق استان می‌تواند نمایندگان را در تقویت و حل مشکلات یاری کند.

,

وی افزود: استان قزوین به عنوان یک استان صنعتی در کشور مطرح شده، اما متاسفانه طی سال‌های گذشته شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و کاهش رونق تولید بوده‌ایم که لازم است در این مسائل حیاتی نیز تدابیری اندیشیده شود.

,

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: وضعیت آب استان روند خوبی را طی نمی‌کند و شاهد خروج آب از استان هستیم از سوی دیگر استان قزوین برای حل مشکلات محیط زیستی نیازمند بودجه‌ی کافی است که همه‌ی این مسائل فعالیت همه‌ جانبه‌ی نمایندگان مجلس را می‌طلبد.

,

وی گفت: استان قزوین دارای ظرفیت مناسب گردشگری و صنعتی است اما متاسفانه با وجود تمام این ظرفیت‌ها از بودجه‌ی کافی برخوردار نبوده و در میزان تخصیص بودجه جزو استان‌های آخر است و این مقدار پاسخگوی نیازهای استان نیست، توجه به این موضوع از ضرورت بالایی برخوردار است و باید در اولویت قرار گیرد.

,

موسوی ابراز کرد: نقش اصلی مجلس قانون‌گذاری و نظارت است و ما از نمایندگان استان خود می‌خواهیم تا با مطالعه‌ی کامل قانون تدابیر مناسب و بجایی را درخصوص استان بیاندیشند و در راستای پیشرفت آن بکوشند.

,

وی در پایان تصریح کرد: نمایندگان استان قزوین می‌توانند با توجه به حوزه‌ی تخصصی خود لایحه و طرح‌های بجا و مناسبی را مطرح کنند؛ برای مثال این نمایندگان می‌توانند در خصوص سلامت و پزشکی و یا بخش آی تی که زمینه‌ی تخصص آن‌ها است طرح‌ها و لوایح جامعی را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه