اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

احداث ۴ سد تغذیه مصنوعی در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی/ تا پایان دولت ۵۰ روستای استان آبرسانی پایدار می شود

احداث ۴ سد تغذیه مصنوعی در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی/ تا پایان دولت ۵۰ روستای استان آبرسانی پایدار می شود
معتمدیان با اشاره به احداث چهار سد تغذیه مصنوعی در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی، گفت: برای این تعداد سد که منجر به ذخیره سازی ۱۰ میلیون متر مکعب آب خواهد شد ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امیدواریم تا پایان دولت شاهد افتتاح این چهار سد باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم افتتاح سد سیاهو سربیشه، اظهار کرد: در اولین جلسه ای که در سال ۹۷ خدمت وزیر بودم مشکلات آب و برق استان مطرح و بررسی شد و در این دیدار مقرر شد سند توسعه سازگاری با کم آبی استان تدوین شود که خوشبختانه این سند تدوین، تصویب و ابلاغ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  ,  , خاورستان, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،, ،, محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم افتتاح سد سیاهو سربیشه، اظهار کرد: در اولین جلسه ای که در سال ۹۷ خدمت وزیر بودم مشکلات آب و برق استان مطرح و بررسی شد و در این دیدار مقرر شد سند توسعه سازگاری با کم آبی استان تدوین شود که خوشبختانه این سند تدوین، تصویب و ابلاغ شد.,

وی افزود: با ابلاغ این سند اتفاقات خوبی در استان در بخش کشاورزی و توسعه نهضت گلخانه ای انجام خواهد شد.

,

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که سال گذشته طی سفر معاون اول رئیس جمهور به استان نهضت گلخانه ای استان در سطح هزار هکتار کلید خورد، عنوان کرد: اجرای سیستم های نوین آبیاری نیز که یکی از مسائل مربوط به این سند است سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.

,

معتمدیان عنوان کرد: در خراسان جنوبی نیز در بحث آبخیزداری و آبخوان داری اقدامات قابل توجهی انجام شده و در سال گذشته نیز ۲۰۰ بند خاکی در استان افتتاح شده است.

,

وی اظهار کرد: در بحث هدررفت روان آب ها و مهار سیلاب در استان مطالعات خوبی انجام شده است.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: وزارت نیرو به دنبال احداث سدهای تغذیه مصنوعی است که در این راستا مطالعاتی در بحث ایجاد چهار سد تغذیه مصنوعی در چهار شهرستان مرزی انجام شده است.

,

معتمدیان گفت: با افتتاح این سدها شاهد تحول خوبی در بحث توسعه دامداری، دامپروری و بهبود معیشت خواهیم بود.

,

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی با داشتن ۶۵۰۰ قنات دومین استان کشور بعد از یزد است که در این خصوص از نمایندگان درخواست داریم برای مرمت و احیای قنوات از صندوق توسعه ملی اعتبار جذب کنند.

,

استاندار خراسان جنوبی به اشاره به احداث چهار سد تغذیه مصنوعی در چهار شهرستان مرزی، گفت: برای این تعداد سد که منجر به ذخیره سازی ۱۰ میلیون متر مکعب آب خواهد شد ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امیدواریم تا پایان دولت شاهد افتتاح این چهار سد باشیم.

,

معتمدیان گفت: سد سیاهو هشتمین سد استان، بزرگترین سد خاکی خراسان جنوبی و دومین سد از نظر ذخیره سازی حجمی آب در استان است.

,

وی عنوان کرد: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و دولتی اقدامات عملی که برکاتی برای زندگی مردم داشته باشد انجام دهیم.

,

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ حدود ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی آبرسانی سیار می شد که در این راستا ۳۷ مجتمع آبرسانی در استان در حال ساخت است.

,

معتمدیان عنوان کرد: ۳۷ مجتمع آبرسانی استان برای تکمیل به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و مدت زمان ۱۲ سال نیاز بود اما با توجه به تلاش مسئولان کشوری سال گذشته تفاهم نامه ای برای تکمیل ۳۷ مجتمع در بازه زمانی دو ساله انجام شد.

,

وی به انرژی های نو و تجدید پذیر در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط استان باید بحث انرژی های نو و تجدید پذیر انجام شود که در این راستا امروز نیروگاه ۵۰ مگاواتی با اعتبار ۱۲۲۴ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مورد نیروگاه های خورشیدی نیز با توجه به جذب سرمایه گذار مقرر شده ۱۰ هزار پنل خورشیدی با هدف ایجاد درآمد در استان فعال شود.

,

معتمدیان از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه طی روزهای آینده به خراسان جنوبی خبر داد.

,

وی بیان کرد: نیروگاه حرارتی زغال سنگ طبس که سال گذشته آغاز شده منجر به ایجاد شغل برای ۵ هزار نفر خواهد شد.

,

استاندار خراسان جنوبی در مورد افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای استان که امروز افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: ۵۰ روستای استان در برنامه آبرسانی پایدار است که ان شاءالله تا پایان این دولت انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه