اخبار داغ

واکنش سه کشور اروپایی به تصمیمات جدید آمریکا درباره برجام

واکنش سه کشور اروپایی به تصمیمات جدید آمریکا درباره برجام
۳ کشور اروپایی عضو برجام از تصمیم اخیر آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌های تحریمی جمهوری اسلامی ایران ابراز تاسف کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، آلمان، فرانسه و انگلیس روز شنبه از تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌های تحریمی ایران که اجازه همکاری با تاسیسات هسته‌ای تهران را می‌داد، انتقاد و از این تصمیم ابراز تاسف کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس این گزارش، 3 کشور اروپایی با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما عمیقا از تصمیم آمریکا برای پایان دادن به 3 معافیت تحریمی علیه ایران متاسف هستیم.
,
 
,
این بیانیه افزود: 3 پروژه که مورد تاکید و حمایت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است، در خدمت منافع منع اشاعه تسلیحات این پروژه‌ها بوده و به جامعه بین‌المللی اطمینان می‌دهد که ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران، کاملا مسالمت آمیز است.
,
 
,
معافیت‌ها به شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی اجازه می ‌داد تا برای بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک، تامین اورانیوم غنی شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت هسته‌ای به خارج از ایران، همکاری کنند.
,
 
,
مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تا دو ماه آینده، معافیت‌های تحریمی ایران ذیل برجام به پایان می‎رسند و دیگر تمدیدی صورت نخواهد گرفت.
,
 
,
وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه ایران برنامه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده است، گفت که تشدید این فعالیت‌ها تنها باعث فشار بیشتر آمریکا روی ایران می‌شود.
,
 
,
دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه 1397 تاکنون تحریم‌های گوناگونی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده و حتی اتباع و شرکت‌های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.
,
 
,
از سوی دیگر، کارشناسان آمریکایی و نهادهای بین‌المللی اذعان کرده‌اند که اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه