اخبار داغ

یک نماینده مجلس در گفت وگو با دانا خبر داد:

اصلاح روش سهمیه‌بندی بنزین در دستور کار مجلس یازدهم

اصلاح روش سهمیه‌بندی بنزین در دستور کار مجلس یازدهم
نماینده اقلیت ارامنه جنوب با اشاره به احتمال تغییر سهمیه بندی بنزین توسط نمایندگان مجلس یازدهم گفت: تا امروز که نمایندگان مجلس یازدهم چنین طرحی نداشتند اما برایند صحبت های نمایندگان مجلس این را نشان می دهد که نسبت به برخی از سیاست های اجرایی دولت در اقتصاد انتقاد جدی وجود دارد که از جمله این سیاست ها موضوع سهمیه بندی بنزین است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا طرح سهمیه بندی بنزین از 28 آبان ماه سال 98 درحالی آغاز شد که دولت تصمیم گرفت مانند گذشته سهمیه بنزین را به هر خودرو اختصاص دهد در صورتیکه همان موقع طرحی در مرکز پژوهشهای مجلس در دستور کار بود که مقرر شده بود تا سهمیه بنزین به هر فرد اختصاص یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ظاهرا این طرح درصورت اجرا شدن به عدالت نزدیک تر بود به طوریکه مقرر شده بود حتی افرادی که فاقد خودرو هستند نیز از سهمیه بنزین برخوردار شوند و طی سازوکاری این سهمیه را بفروشند. 

,

در همین راستا روبرت بیگلیریان نماینده اقلیت ارامنه جنوب در گفـتوگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به احتمال تغییر سهمیه بندی بنزین توسط نمایندگان مجلس یازدهم گفت: تا امروز که نمایندگان مجلس یازدهم چنین طرحی نداشتند اما برایند صحبت های نمایندگان مجلس این را نشان می دهد که نسبت به برخی از سیاست های اجرایی دولت در اقتصاد انتقاد جدی وجود دارد که از جمله این سیاست ها موضوع سهمیه بندی بنزین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به احتمال قوی این طرح را اصلاح خواهند کرد گفت: در حال حاضر سهمیه بنزین به هر خودرو تخصیص یافته است بنابراین هرکس تعداد خودروی بیشتر داشته باشد سهمیه بنزین بیشتری دارد اما اگر این سهمیه به تعداد نفرات جامعه تخصیص یابد به عدالت نزدیک تر است و حتی می توان سازکاری را تعریف کرد تا فردی که خودرو ندارد بتواند سهمیه خود را به فروش برساند و از این راه درآمد حداقلی داشته باشد.

,

بیگلریان تصریح کرد: باید قبل از اصلاح این طرح زیرساخت های اجرایی ان را آماده کرد و به محض فراهم شدن زیر ساخت ها طرحی را اجرا کرد که به عدالت اجتماعی نزدیک تر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه