اخبار داغ

حیف و میل بیت المال با طرح های شکست خورده؛

شورای شهر و شهرداری باید پاسخگوی تغییر طرح اولیه «خیابان اکباتان» همدان باشند/ بی تدبیری در «مدیریت شهری» بیداد می کند

شورای شهر و شهرداری باید پاسخگوی تغییر طرح اولیه «خیابان اکباتان» همدان باشند/ بی تدبیری در «مدیریت شهری» بیداد می کند
عدم تردد وسایل نقلیه در پیاده راه های همدان یکی از برنامه های شهرداری بود که متاسفانه علی رغم سنگ فرش بودن خیابان اکباتان هر روز شاهد عبور و مرور وسایل نقلیه در این خیابان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سنگ فرش کردن پیاده راه های همدان را می توان یکی از طرح های تقریبا بزرگ شهرداری بیان کرد که به لحاظ تردد و شکل ظاهری زیبایی خاصی به شهر بخشید، البته نظر شهروندان متفاوت است و عده ای معتقدند به علت نبود ماشین ها، تردد و رفت و آمد با مشکل مواجه شده و عده ای آن را طرح خوبی می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

سنگ فرش کردن خیان های میدان امام خمینی شهر همدان که با هزینه های هنگفتی انجام شد به دلیل بی تدبیر مسئولان شهری و مدیریت شهری با یک شکست سنگینی مواجه شد.

,

طرح های بدون کارشناسی شده و دقیق، عدم نظارت در اجرا و بی توجهی به هدر رفت منابع و سرمایه مالی و انسانی و … از جمله دلایلی است که علاوه بر اینکه باعث کسادی بازار بسیاری از کسبه ها و حیف و میل بیت المال شد.

,

شهروند همدانی با چندین پلاستیک میوه و مایحتاج به خبرنگار ما گفت: اکثر مردم همدان خرید های خود را از سرگذر انجام می دهند و قبل از سنگ فرش بعد از خرید بلافاصله سوار ماشین های تاکسی و اتوبوس می شدیم و راحت به منزل می رسیدیم.

,

وی ادامه داد: اما حالا ماشین در این خیابان وجود ندارد و مجبوریم مسافت طولانی را با این همه بار طی کنیم تا به ایستگاه اتوبوس یا تاکسی برسیم که خیلی مشکل است و مجبوریم بعد از خرید بلافاصله دربست بگیریم که به لحاظ هزینه ای به صرفه نیست.

,

شهروند دیگر همدانی که با دوچرخه ای فرزند خود را می برد از وجود سنگ فرش ها احساس رضایت کرد و افزود: عصرها معمولا اکثر مردم در این پیاده راه پیاده روی می کنند و فرزندان خانواده ها می توانند با خیال راحت از وسایل بازی این مکان استفاده کنند.

,

اما در این بین پیاده راه خیابان اکباتان همدان علیرغم سنگ فرش مناسب همچنان محل تردد ماشین ها و وسایل نقلیه است که علت آن را از مسئولین جویا شدیم.

,

در طرح اولیه پیاده راه اکباتان قرار نبود کل خیابان سنگ فرش شود

, در طرح اولیه پیاده راه اکباتان قرار نبود کل خیابان سنگ فرش شود, در طرح اولیه پیاده راه اکباتان قرار نبود کل خیابان سنگ فرش شود,

حسین افشاری، فرماندار شهرستان همدان به خبرنگار عصر همدان گفت: در طرح اولیه پیاده راه اکباتان قرار بود تا نصفه و نزدیک مسجد صاحب الزمان سنگ فرش شود ولی تا انتهای خیابات اکباتان انجام شد.

,

وی ادامه داد: عبور و مرور وسایل نقلیه در این پیاده راه مقطعی است و شورای شهر و شهرداری باید در خصوص تغییر طرح اولیه پاسخگو باشند.

,

در خصوص پیاده راه اکباتان به زودی تصمیم گیری می شود

, در خصوص پیاده راه اکباتان به زودی تصمیم گیری می شود, در خصوص پیاده راه اکباتان به زودی تصمیم گیری می شود,

کامران گردان رئیس شورای شهر همدان نیز اظهار داشت: به علت مشکلات اقتصادی که امروزه گریبانگیر همه است اجازه تردد و عبور و مرور وسایل نقلیه داده شده است و به زودی جلسه ای در این خصوص تشکیل و تصمیم گیری می شود.

,

علی رحیمی فر رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر گفت: طرح تفضیلی پیاده راه اکباتان تا انتها نبود و تا وسط های خیابان باید سنگ فرش می شد اما همیشه همه طرح ها کارشناسی شده اجرا نمی شوند.

,

وی عنوان کرد: در این طرح نیز سنگ فرش کردن تا نصفه به لحاظ هارمونی جالب نبود و در انتها به این نتیجه رسیدند که تا انتها سنگ فرش کنند و از طرف دیگر کسب و کار بازاریان آن منطقه کم رونق شد که در نهایت مقرر شد برای مدت کوتاهی تردد وسایل نقلیه را داشته باشیم تا تصمیم گیری شود.

,

به گزارش عصر همدان؛ در پایان این سئوال ها مطرح است که آیا این حیف و میل و بی تدبیری و نداشتن برنامه مدیران شهرداری و شورای شهر همدان نیست!؟

,

چرا برنامه ریزی ها انجام و اجرا می شود اما می بینیم که بعد از کلی هزینه بازهم روال مثل سابق است!؟

,

اجرا کردن یک طرح با این هزینه ها بدون نظر کارشناسی و در نهایت تغییر دادن آن، حیف و میل کردن بیت المال نیست ؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه