اخبار داغ

منصوری در گفتگو با «دانا»:

هدف امام (ره) تحول در فرهنگ و بینش مردم بود/ نهادهای هنری و صدا و سیما از معیارهای امام فاصله گرفته است

هدف امام (ره) تحول در فرهنگ و بینش مردم بود/ نهادهای هنری و صدا و سیما از معیارهای امام فاصله گرفته است
به بهانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) منصوری کارشناس مسائل راهبردی در این باره گفت: ایشان از ابتدای نهضت روی این مسئله تأکید داشتند که مردم از لحاظ آگاهی و بینش اعتقادی و فرهنگی متحول شوند.
[

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با نگاه امام خمینی(ره) در مورد مسائل فرهنگی و هنری بیان داشت: امام خمینی(ره) بر اساس آموزه‌های اسلامی وشناخت عمیقی که از سیره انبیا وائمه داشتند، تحول در اندیشه‌ها، معیارها و برنامه‌های زندگی انسان را اساس تمامی مسائل و تحولات می‌دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: ایشان از ابتدای نهضت روی این مسئله تأکید داشتند که مردم از لحاظ آگاهی و بینش اعتقادی و فرهنگی متحول شوند، درست مقابل کاری که استعمار در دوره‌های قبل کرده بوده بود و سعی داشت با تغییر تفکر و معیارها و برنامه‌هایی که داشت به نوعی همه را به صورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته خود کند.

,

منصوری خاطرنشان کرد: امام بسیار به شناخت اسلام اصیل و عمل به فرائض دینی تأکید داشتند و در مواردی به صراحت می‌گفتند که اگر ما مشکل اقتصادی داریم، این اشکال به رفتارها و معیارها، برنامه‌ها و بینش‌های ما بر می‌گردد. تمامی این مشکلات نیز ناشی از ضعف در نظام فرهنگی و هنری و آموزشی است.

,

این کارشناس مسائل راهبردی اظهار داشت: همه می دانیم که بعد از جنگ جهانی دوم، نظام سرمایه‌داری آمریکا به این نتیجه رسید که اگر بخواهد سلطه جهانی‌اش ادامه پیدا کند باید افکار دنیا را تغییر دهد و برای این کار هالیوود و شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون را تأسیس کرد و امروز نیز ارتش واقعی امریکا همین‌ها است، نه تانک‌ها و ناوها و هواپیماهایشان، بنابراین امام(ره) بسیار بر موضوع فرهنگ تأکید داشتند.

,

منصوری تصریح کرد: متأسفانه بعد از رحلت امام(ره) یک اتفاقی رخ داد که این موضوع مقداری انحراف ایجاد کرد و آن گرایش به مادیات، مصرف‌گرایی، تجمل و اشرافیت است، این در حالی بود که امام به ساده زیستی تأکید داشتند اما بعد از جنگ این قضیه برعکس شد و حالا امروز شاهد این هستیم که فاصله بین مدیران و مردم عادی بسیار زیاد شده است، به گونه ای که در سی سال گذشته فاصله بین مردم عادی و مقامات چندین برابر سال‌های قبل بوده است.

,

وی عنوان کرد: علت این فاصله بخاطر آن است که مدیران برایشان تجمل و اشرافیت و اسراف ارزش شده است، در حالی که این‌ها ضد ارزش است، امام می فرمودند اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از این است که رهبر بگویید، ایشان اعتقاد داشتند که افتخار ما این است که خادم باشیم اما امروز این گونه نیست و معیارها تغییر کرده است.

,

منصوری اضافه کرد: تا زمانی که معیارها بار دیگر به تفکرات امام نزدیک نشود، ما نمی‌توانیم ادعا کنیم پیرو امام هستیم و کشور دارد روی ریل اسلامی خود حرکت می کند.

,

وی با بیان این که اگر ما فرهنگمان درست بود قطعا نتیجه اش درست شدن اقتصاد بود، گفت: مقام معظم رهبری اشاره می کنند که ما در مقام عدالت عقب هستیم، در رابطه با فاصله طبقاتی وضعیتمان خوب نیست و باید جهش تولید داشته باشیم، اگر می بینید که وضعیت اقتصاد ما بد است بخاطر آموزش و مسائل فرهنگی است، اگر شما می بینید که دستگاه های هنری و سازمان صدا و سیما آن ارزش هایی را که باید، نتوانسته به خوبی اجرا کند بخاطر رخنه همین مادی‌گرایی، لیبرالیسم و سکولاریسم در دستگاه‌های اجرایی کشور است.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای اصرار دارند که اندیشه‌ها و خط امام اجرایی شود، اظهار داشت: دستگاه  اجرایی و نهادهای هنری و آموزشی با این اندیشه‌ها فاصله دارد. وقتی هر روز شاهدیم که دادگاه‌ها عده‌ای را به محاکمه می کشند معنایش این است که افراد از ارزش‌ها فاصله گرفته‌اند؛ در حقیقت دستگاه‌های حاکمیتی ما بعضا در خدمت به مردم نبوده‌اند و تحت نفوذ عده‌ای قرار داشته‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه