اخبار داغ

رئیس بانوان فرهیخته هرمزگان:

راه نجات از جهل مدرن غربی، پیروی از مکتب انقلاب امام خمینی(ره) است

راه نجات از جهل مدرن غربی، پیروی از مکتب انقلاب امام خمینی(ره) است
ریاضی طهرانی گفت: خمینی بزرگ فردی است که شخصیت بین المللی دارد در کل جهان همه افراد او را می شناسند. راه نجات از جهل مدرن غربی، پیروی از مکتب انقلاب امام خمینی(ره) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مریم ریاضی طهرانی رئیس بانوان فرهیخته و رئیس هیات اندیشه ورز طلاب خواهر هرمزگان در گفتگو با هرمز اظهار کرد: یک رهبر بزرگ، با مرام و با ایده و با آرمان های خالصانه وقتی وارد میدان مبارزه می شود هیچ زندگی خصوصی ندارد، پیروان او نیز پیوسته در جست و جوی اخلاقیات او هستند و از زوایای اخلاقی، سیاسی و آداب و معاشرت می توان پیام ها را گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی باذکر خاطره ای از امام خمینی(ره) افزود:: امام راحل مرجع تقلید ما امر فرموده بودند در خیابان ها باشیم و با شعار و همیت خود شاه را بیرون کنیم، روزهای آخر دبیرستان من بود و زمانی نبود که در کلاس درس حاضر باشیم و پشت نیمکتها بنشینیم بنابراین از مدرسه بیرون آمدیم.

,

رئیس بانوان فرهیخته هرمزگان ادامه داد: هنوز انقلاب نشده بود، به همراه دوستم زهرا که دختری انقلابی ومومن بود، با چادرهای حجابی که بر سر داشتیم شعارمرگ بر امریکا می دادیم، سربازی از پشت سرمان آمد و تفنگ خود را به سمت ما گرفت، همان گونه که فریاد مرگ بر شاه می دادیم سه بار به ما اخطار داد و در نهایت شلیک کرد.

,

ریاضی طهرانی اضافه کرد: تیر به ناحیه ستون فقرات زهرا اصابت کرد و او نقش بر زمین شد، در حین افتادن، به من اشاره می کرد که توجه ات به حجابم باشد، نگاه کن ببین جایی از بدنم بیرون نیست، با نگاهش التماسم می کرد و من با اطمینان خاطر می گفتن نه زهرا جان اصلا جایی از لباست بیرون نیست.

,

وی ادامه داد: یک حاله نوری بسیار زیبا در چهره اش بود، دستش را به روی سینه اش گذاشت، به حضرت زهرا(س) سلام داد، شهادتین گفت، به من نگاه کرد و فقط در یک جمله کوتاه گفت «راهم را ادامه بده» و پس از آن به شهادت رسید.

,

این مدرس دانشگاه گفت: در کنار بدن بی جان زهرا با خدا عهد بستم که راهش را ادامه داده و یک دختر، همسر و مادری انقلابی باشم و به عنوان یک استاد انقلابی که تابع رهبر است و روحیات او را جست و جو می کند در جامعه با مردم و جوانان دراین مسیر زندگی کنم.

,

ریاضی طهرانی خاطرنشان کرد: در طول زندگی ۵ بار توفبق دیدار حضوری امام خمینی (ره) را داشتم، قبل از انقلاب در زمان نوجوانی و جوانی شخصیت امام (ره) را از زبان مادر و پدرم می شنیدم و چون مرجع تقلید آنها بودند صحبت از ایشان در منزل ما زیاد بود، من نیز دلم میخواست که امام (ره) را ببینم، انقلاب که پیروز شد به دیدارشان رفتم، برایم بسیار جالب بود ایشان حتی اگر صحبت هم نمی کردند اما حضورشان در یک جمع تاثیرگذار بود، نورانیت و ابهتی در وجود ایشان بود که جاذبه عجیبی در دلها می گذاشت.

,

وی با بیان اینکه آدم های بزرگ حتی اگر موقعیتی برای شنیدن فرمایشات آنان نباشد همان دیدارشان برای تحول یک انسان کافی است ادامه داد: در ملاقات دوم یا سوم بود، مردی را دیدم که گریه و حتی گاهی نیز فحاشی می کرد، می گفت «از امام خوشم نمی آمد مجبورمان کرده بودند که به دیدار امام بیاییم و به اکراه امده بودم، اما وقتی وارد جماران شدم و ایشان را دیدم کل وجودم منقلب شد و مرا تحت تاثیر قرار داد» او انسانی انقلابی شده بود می گفت امام حتی صحبت هم نکردند اما شخصیتی تاثیر گذار دارند.

,

رئیس بانوان فرهیخته هرمزگان گفت: زمانی که انقلاب پیروز شد اولین نکته ای که در شعاع سخنرانی های امام (ره) دیدم و لمس کردم این بود که اتکال به خدا داشتند و از آن جایی که آیه قرآن نیز می فرماید «اگر یک نفر هستید و در مسیر خدا گام بر میدارید بدانید که دومین آن خداست و نترسید و بدانید که یک ملت می شوید و خدا همراه شماست»؛ خمینی بزرگ(ره) یک ملت بودند و اعتقاد به توحیدگرایانه داشتند، کتاب «توحید از منظر امام خمینی (ره) » که در در سه جلد نوشته شده است گویای این شخصیت بارز او است.

,

خمینی(ره)؛ نویسنده ای که نویسندگان از شخصیت او می نویسند
ریاضی طهرانی ادامه داد: کلیه بیانات شفاهی و کتبی امام خمینی (ره) از نخستین تا آخرین نامه که حدود دو هفته قبل از ارتحالشان از ایشان موجود است در مجموعه کتبی به نام «صحیفه امام» با ۲۲جلد نوشته شده است همچنین خمینی بزرگ خود نیز کتاب های اخلاقی زیادی نوشته است که در حوزه ها تدریس می شود از جمله «چهل حدیث» که پیشنهاد می کنم حتما مطالعه کنید.

, خمینی(ره)؛ نویسنده ای که نویسندگان از شخصیت او می نویسند,
,

این نویسنده افزود: امام خمینی (ره) کتابی در رابطه با ولایت فقیه نوشته است که جایگاه فقاهت و ولی فقیه را در جامعه اسلامی تبیین فرموده اند، همچنین کتاب «جهاد بانفس» ایشان را هر طلبه ای باید بخواند تا یک فرد عارف به حق خدا و خود باشد، کتابی نیز در رابطه با نظم و برنامه ریزی در زندگی است که نکته های زیبای زندگی امام خمینی (ره) را بیان می کند.

,

وی با بیان اینکه خمینی بزرگ در تمام کارهای خود به شدت نظم داشته است، خاطرنشان کرد: در کتابی از مرام و شخصیت امام (ره) نویسنده خاطره ای را بیان می کند و می گوید «زمانی که تدریس می کردند کلاس هایشان راس ساعت برگزار می شد، حتی زمانی که خبر شهادت سیدمصطفی خمینی را به ایشان می دهند آقا قدری به فکر می روند، سپس رو به آسمان ذکری را می گویند و بعد راه می افتند برای کلاس، اطرافیان می گویند بازهم می خواهید کلاس را برگزار کنید فرمودند بله سرساعت نیز برگزار می شود، امانتی داشتیم که به خداوند باری تعالی دادیم».
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه امام(ره) به تکریم شخصیت دیگران اهمیت فراوانی می داند، تصریح کرد: در دوران تبعید نامه هایی که به همسر خود می نوشتند و او را با الفاظ زیبا خطاب می کردند نشان از این واقعیت است که امام(ره) خانواده دوست، مهربان و صمیمی بودند، نوه ایشان در یکی از خاطرات خود گفته است «روزی به امام گفتم بیایید غذای خود را بخورید ایشان فرمودند تا بانوی منزل نیاید و من چهره نورانی او را نبینم دست به غذا نمی زنم».
راه نجات از جهل مدرن غربی، پیروی از مکتب انقلاب امام خمینی(ره) است
رئیس هیات اندیشه ورز طلاب خواهر استان هرمزگان با بیان اینکه راه نجات از جهل مدرن غربی، پیروی از مکتب انقلاب امام خمینی(ره) است اظهار کرد: خمینی بزرگ فردی است که شخصیت بین المللی دارد در کل جهان همه افراد او را می شناسند حتی زمانی که امام(ره) در دوران تبعید در پاریس بودند شهروندان آنجا درسهایی از زهد، اخلاق و تقوای ایشان گرفته اند، ایشان مردعالمی بودند و آنچه در زمان شاه لمس می کردند و می دیدند در قالب جملات کوبنده و محکم تبیین می کردند و در جامعه به دردهای مردم واقف بودند.

,
,
, راه نجات از جهل مدرن غربی، پیروی از مکتب انقلاب امام خمینی(ره) است,
,

وی افزود: امام خمینی(ره) فردی نترس و شجاع بودند روحیه استکبار ستیزی داشتند، میخواستند با استکبار جهانی مبارزه کنند، روز جهانی قدس را نیز برای دفاع از آن سرزمین در جمعه آخر رمضان اعلام کردند و همچنین در تسخیر لانه جاوسوسی به جوانان تاکید فراوان می کردند که آمده ایم تا استکبار را از بین ببریم، حکومت اسلامی صددرصد اسلامی و مدافع مستضعفین تمام جهان خواهد بود.

,

ریاضی طهرانی تصریح کرد: ایشان بسیار باتقوا، اهل رعایت در حلال و حرام های الهی بودند و یکی از انگیزه هایی که وارد حوزه شدند این بود که فقه محمد و آل محمد(ص) و احکام را خوب یاد بگیردند، ایشان آمده بودند تا در حوزه فقه بیاموزد نه سیاست، اما پس از گذراندن دوره فقاهت متوجه شدند که سیاست او عین دیانت او و تفکیک ناپذیر است .

,

وی رمز موفقیت امام خمینی(ره) را توجه به خدا و رضایت او عنوان کرد و خطاب به انسان هایی که به رضایت خدا توجه دارند خاطرنشان کرد: بدانید که خود خدا نیز در حدیث قدسی می فرمایند «تو یک قدم برداری من صد قدم برایت بر می دارم اگر کسی کاری را به عشق من انجام دهد و بخواهد کسی نفهمد من آن ذره محبتی که در دل از من دارد در دل دریا می ریزم تا مردم او را دوست داشته باشند» امام خمینی (ره) حقیقتا مصداق این حدیث قدسی است، ایشان در حقیقت عزیز خدا بودند، کل جهان خمینی بزرگ(ره) را دوست داشتند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه