اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد:

مسئولین نظام، خود را خادم ملت بدانند

مسئولین نظام، خود را خادم ملت بدانند
محمد شیخ زاده با اشاره به اینکه تئوری و نگاه امام خدمت گذاری جایگزین فرمانروایی بود، گفت: ایشان معتقد بود که کسانی که سمت و مسئولیتی در نظام دارند باید خود را خادم ملت بدانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شیخ‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک به مناسبت روز 14 خرداد رحلت امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی به عنوان یک مرجع دینی، حکیم و فرزانه باتوجه به شرایط زمان که شاهد حضور گسترده استکبار بر پیکره جهان بود، براساس آموزه های دینی و اسلامی تکلیف دانست که بر علیه ظالمان قیام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمد شیخ‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی بجنورد در گفتگو با خبرنگار , عصراترک , عصراترک , عصراترک , به مناسبت روز 14 خرداد رحلت امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی به عنوان یک مرجع دینی، حکیم و فرزانه باتوجه به شرایط زمان که شاهد حضور گسترده استکبار بر پیکره جهان بود، براساس آموزه های دینی و اسلامی تکلیف دانست که بر علیه ظالمان قیام کند.,

وی ادامه داد: لذا در گام نخست به عنوان توصیه و پیشنهاد به محمدرضا شاه که مبتنی بر اصول اسلام و قرآن عمل کنند وارد شد اما با توجه به سیطره آمریکایی ها بر کشور ایران هر روز شرایط را بر مردم ایران سخت تر می کردند.

,

این کارشناس مسئول اضافه کرد: بعد از تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس، امام خمینی شاهد این بود که عزت و شرف جامعه اسلامی را زیرپا گذاشتند و بعد از آن قیام آشکارا امام آغاز شد.

,

وی با اشاره به اینکه تئوری و نگاه امام خدمت گذاری جایگزین فرمانروایی بود، گفت: ایشان معتقد بود که کسانی که سمت و مسئولیتی در نظام دارند باید خود را خادم ملت بدانند.

,

این هیئت علمی دانشگاه بجنورد افزود: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی و شعار حمایت از مستضعفان شکل گرفت و در سراسر عالم وقتی صدای مردمی بلند می شد جمهوری اسلامی ایران آمادگی اعلام حمایت می کرد ،همانطور که اکنون نیز در ارسال محموله های نفتی به ونزولا کشوری که در محدودیت قرار دارد دست یاری به سوی ایران دراز کرد و ناامید نشد.

,

شیخ زاده خاطرنشان کرد: نظام استکباری سبک حمایتی انقلاب اسلامی ایران را نمی پذیرد و در همین راستا از ابتدای انقلاب مقابل این تفکر ایستاده و در تلاش است که با تحریف، تهدید و ایجاد اختلافات داخلی و فشارهای خارجی ایران را از این دیدگاه منصرف کند، اما همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند راه امام دنبال می شود و حرکت به سوی آرمان ها ادامه دارد و مشکلات را پیش رو خواهیم گذاشت.

,

وی یادآور شد: در نگاه کارشناسان و صاحب نظران دنیا به صورت بی طرفانه  و صاحب نظران عربی و غربی اذعان دارند که تئوری و نگاه جمهوری اسلامی ایران نگاه درست و موفقی بوده است و عزتی که ایران اسلامی دارد قطعا بیشتر از عزت کشورهایی است که استکبار را همراهی کردند.

,

شیخ زاده گفت: این در حالی است که ایران اسلامی بعد از گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی ایران بعد از جنگهای نظامی، اقتصادی و تحریم ها مقاومت کرده است و محور مقاومت شکل گرفته و بقیه کشورهای دنیا از ایران الگو می گیرند که قطعا این نگاه باعث می شود تحریم های آمریکا و فشارهای کشورهای اروپایی بی نتیجه بماند و درسی باشد برای سایر کشورها که در برابر زیاده خواهی های کشورهایی همچون امریکا مقاومت را پیش رو بگذارند.

,

وی افزود: الگوگیری از کشور ایران نه تنها در کشورهایی همچون سوریه، یمن، عراق بلکه در کشورهای اروپایی نیز در قالب راهپیمایی ها و اعتراضات خود را نمایان کرده است که به نوعی می خواهند خود را از ظلم و ستم رها کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه