اخبار داغ

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ظلم‌ستیزی؛ درس بزرگ انقلاب خمینی به مظلومان جهان

ظلم‌ستیزی؛ درس بزرگ انقلاب خمینی به مظلومان جهان
آیت الله سید رحیم توکل با بیان اینکه امام خمینی (ره) مسیری را به جهانیان نشان داد که در این مسیر، ظالم‌ها باید سرکوب شوند و مظلومان باید از این تظلم، بیرون بیایند؛ گفت: ایشان عملا به دنیا نشان داد که اسلام می‌تواند مکتبی را در میان مردم ایجاد کند که شرق و غرب را به زانو در بیاورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید رحیم توکل در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با موضوع تحولات انقلاب خمینی در دنیا، اظهار کرد: در دوران امام (ره) چند نکته در دنیا وجود داشت؛ یکی هجمه ظالمان به مظلومان، دیگری سکوت مردم در برابر ظلم ظالمان و سوم اینکه در دنیا جا انداختند اعتقادات و دین در نزد اجتماع کارآیی ندارد.

وی افزود: آن‌ها جا انداختند که برای عبادات و نماز و روزه، دین خوب است اما در مسائل اجتماعی، اقتصادی، نظامی و سیاسی، دین کارآیی ندارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) بر روی هر سه توهم آن زمان، خط بطلان کشیدند و به مردم فهماندند باید با ظالم جنگید و این ظالم می‌خواهد هر کسی  باشد، چه ظالم داخلی، چه ظالم خارجی و چه در صدر حکومت باشد و چه نباشد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: امام (ره) به مظلومان آموختند باید در برابر ظالم قیام کرد و سکوت مظلوم، میدان به ظلم ظالمان می‌دهد.

توکل با بیان اینکه اگر مظلوم‌ها سکوت کنند، ظالم میدان‌دار می‌شود و آنچه را در سر می‌پروراند را اجرایی می‌کند؛ عنوان کرد: همان طور که در روایات دینی هم داریم هم ظالم به جهنم می‌رود به سبب ظلمش و هم مظلوم به جهنم می‌رود با سکوتش  و این نکته‌هایی بود که امام خمینی (ره) آن را برای دنیا جا انداخت.

وی افزود: امام خمینی (ره) مسیری را به جهانیان نشان داد که در این مسیر، ظالم‌ها باید سرکوب شوند و مظلومان باید از این تظلم، بیرون بیایند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نکته بسیار مهم در این مقوله آن است که امام (ره) به دنیا فهماند که دین در تمام ابعاد کارآیی دارد و تنها محصور به عبادات و نماز و روزه نیست و هم در مسائل نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، کارآیی دارد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تاکید کرد: حضرت امام خمینی(ره)، عملا به دنیا نشان داد که اسلام می‌تواند مکتبی را در میان مردم ایجاد کند که شرق و غرب را به زانو در بیاورد و دماغ ظالمان را به خاک بمالد.

توکل اعلام کرد: ما دیدیم که عملا در حالی که تمام دنیا بر علیه ایران بودند، مکتبی را که امام خمینی از قرآن و روایات استنباط کرده بود، توانست تمام دنیا را اداره کند.

وی متذکر شد: برخی افراد بی سواد هستند که معتقدند دین، افیون جامعه است و کارآیی ندارد، یا واقعا نفهمند و یا مزدور خارجی‌ها هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: آن چه را که در حال حاضر داریم مشاهده می‌کنیم، حکومت دینی بر تمام ابعاد اجتماع است که امام خمینی(ره) آن را از دین گرفتند و به دنیا منتقل کردند و رهبر معظم انقلاب، ادامه این مسیر را در حال انجام هستند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه یادآور شد: تمام دنیا امروز فهمیده است که دین، افیون نیست ، بلکه نجات دهنده مردم در تمام ابعاد اجتماعی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه