اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

انقلاب ایران، آزادی‌خواهان را به فکر رهایی از چنگال شرق و غرب انداخت + فیلم

انقلاب ایران، آزادی‌خواهان را به فکر رهایی از چنگال شرق و غرب انداخت + فیلم
انقلاب اسلامی ایران که در" 22بهمن" 1357 به پیروزی رسید در درون مرزهای ملی خود محصور نماند و در ورای مرزها نیز تاثیرات و بازتاب‌های مهمی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی درباره تحولی که انقلاب ایران در دنیا به دنبال داشت، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: وقوع انقلاب اسلامی ایران در اواخر قرن بیستم یکی از مهمترین رویدادهای قرن به شمار  می رود، بدون شک وقوع انقلاب برای هر ملتی، یک اتفاق مهم به شمار می رود،  اما انقلاب اسلامی ایران به لحاظ شرایط زمانی و مکانی از اولویت بالایی برخوردار است.

علی قربانی افزود: در تاثیرگذاری انقلاب ایران بر جهان، همین بس که امام خمینی (ره) فرمودند، ملت ما در سراسر کشورهای اسلامی تاثیر می گذارد و ملت ها را به فکر رهایی از چنگال شرق و غرب می اندازد، انقلاب اسلامی ایران که در ” 22بهمن ” 1357به پیروزی رسید در درون مرزهای ملی خود محصور نماند و در ورای مرزها نیز تاثیرات و بازتاب‌ های مهمی داشت که اکنون تاثیر انقلاب بر برخی از کشورها را از نظر می گذرانیم.

مبارزه مردم فلسطین: رهبر پیشین سازمان جهاد اسلامی فلسطین گفت: انتفاضه یکی از ثمرات بیداری اسلامی است که امام خمینی (ره) در منطقه و بویژه در فلسطین به وجود آورد امروز نیز آیت الله خامنه ای همان مشی امام (ره) را ادامه می‌دهند و مسئله فلسطین را در شمار مسائل اصلی مسلمانان قرار داده اند.

حضور اسلام گرایان در ترکیه: گزارش سیا به وزارت امور خارجه امریکا : فلسفه امام خمینی روز به روز در ترکیه توسعه می‌یابد.

تاثیر انقلاب اسلامی بر سوریه:  تأثیر انقلاب اسلامی در سوریه ویژگی کاملاً مجزایی دارد و محسوس ترین نمود آن، تبدیل دو دولت به متحدان تقریباً استراتژیک بوده است.

تاثیر انقلاب اسلامی بر افغانستان: گسترش و عمومیت یافتن احیاگری اسلامی و مبارزه با استبداد در افغانستان تحت تاثیر پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود.

وی اظهار داشت: بیداری اسلامی عنوان سلسله قیام‌هایی است که در کشورهای عربی رخ داد. این قیام‌ها از نیمه دوم سال ۱۳۸۹ شمسی شروع شد. اولین مورد آن در تونس بود و پس از آن در مصر، لیبی، یمن و بحرین ادامه یافت.

قربانی ادامه داد: این قیام‌ها در تونس، مصر، لیبی و یمن منجر به سرنگونی حکومت شد و در بحرین، نبرد میان مردم و حکومت هم‌چنان ادامه دارد. آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران با تحلیل ماهیت این قیام‌ها آن را بیداری اسلامی نامیدند. در ادامه نمود این بیداری اسلامی را در جهان مورد بررسی قرار می دهیم؛

فرانسه: بعد از بیداری اسلامی با فعالیت گسترده  اسلام گرایان در فرانسه تاسیس مساجد و مراکز تعلیمات اسلامی رونق گرفت ، اسلام در میان فرانسویان غیر مسلمان نیز رشد قابل توجهی دارد، گروهی از جلیقه زرد ها اذعان داشتند که این حرکت را مدیون انقلاب اسلامی ایران هستند.

بیداری اسلامی در آلمان: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت مسلمانان آلمان، گذشته از تشکیل کلاس‌های آموزشی خاص دینی که مورد استقبال مسلمانان واقع شده، کوشش برای وارد کردن آموزش‌های اسلامی در برنامه‌های درسی فرزندان مسلمانان در مدارس رسمی بود.
هلند: مسلمانان هلندی تبار نیز فعالیت‌های گسترده‌ای برای تثبیت هویت اسلامی، از طریق انتشار نشریۀ قبله و ایجاد مراکز اطلاعات مسلمانان در لاهه دارند.

بیداری اسلامی در آمریکا: امام خمینی ره در 12 آبان 1360 طی پیامی به انجمن‌های اسلامی دانشجویان در آمریکا که  از فعال‌ترین سازمان‌های اسلامی به‌شمار می‌روند رسالت دانشجویان مسلمان خارج از کشور را تبیین کرد. هدف این انجمن‌ها بازسازی و تثبیتِ هویت اسلامی و ترویج آداب و رسوم و عقاید دینی فراموش شده در میان مسلمانان است.

انگلستان:  پارلمان مسلمانان بریتانیا نیز در ۱۹۹۲م، به همت کلیم صدیقی، طرفدار مشهور انقلاب اسلامی ایران افتتاح شد. این رویداد در رسانه‌ها و جامعۀ بریتانیا انعکاس وسیعی داشت. هدف از تأسیس پارلمان ایجاد نهادی برای سخنگویی رسمی از جانب مسلمانان بریتانیا و سازمان دادن آنان در مواجهه با مشکلات سیاسی و اجتماعی و مذهبی است.

کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه خاطر نشان داشت: امام خامنه ای فرمودند امام بزرگوار ما تفکر انقلابی را در ایران اسلامی خلق کرد و صادر شد، این تفکر مانند عطر گل های بهاری است و کسی نمی تواند جلوی پخش آن را بگیرد؛ همه جا می رود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه