اخبار داغ

اهالی اسدآباد از حس و حال روزی که بنیانگذار انقلاب رفت می گویند

اهالی اسدآباد از حس و حال روزی که بنیانگذار انقلاب رفت می گویند
امروز که ۳۱ سال از رحلت جانسوز و جانگداز بنیانگذار انقلاب می گذرد، برخی از شهروندان اسدآباد از حس و حال آن روز که امام از بین ما رفت، می‌گویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ انگار همین دیروز بود که مردی از جنس نور و امید آمد و بذر انقلاب را پاشید بر سرزمین‌مان تا در سایه پربار امروز انقلاب نفسی بکشیم به راحتی آرامش و آسایش.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

انگار همین دیروز بود که مردی از جنس امید آمد و دست‌یاری رساند تا به خودمان بیاییم و ایرانی داشته باشیم به دور از طاقوت و ظلم و ستم...

,

انگار همین دیروز بود...

,

دیروزها چقدر نزدیک‌اند. دیروزها که خوب باشند زیبا ساخته شوند، امروزهایی می‌سازند به وسعت ایرانی که به انقلابی بودنش می‌نازد.

,

 انگار همین دیروز بود که از اخبار پخش شد امام‌خمینی به ایزد منان پیوست و امروز ۱۴ خرداد سالروز سالگرد همان امامی است که نور و امیدش را به این سرزمین تزریق کرد.

,

در چهارده خرداد سال ۶۸ امام خمینی دار فانی را وداع گفتند و به دعوت حق لبیک.

,

در این روز تمام ایران لباس سیاه به تن پوشید و در فقدان این مرد بزرگ عزا دار شد. ۱۴ خرداد برای ما ایرانیان یادآور مردی است که برای‌مان انقلاب آورد و در سایه لطف و مهربانی‌اش توانستیم به آرامشی برسیم به پهنای همین امروزها.

,

و اما امروز که ۳۱ سال از رحلت جانسوز و جانگداز بنیانگذار انقلاب می گذرد، یاد و خاطره تعدادی از شهروندان که در روز رحلت امام ره چه حس و حالی داشتند را جویا شدیم.

,

یوسف ترکمانی که این روزها مشغول خدمت در آموزش و پرورش اسدآباد است، می گوید: 19ساله بودم که امام ره از پیش ما رفت.

,

او گفت: چند روز قبل از رحلت‌شان در بیمارستان بستری بودند، ملت ایران نگران و دست به دعا بودند و شب 14 خرداد اعلام شد که حال امام(ره) وخیم است برای شفایش دعاکنید.

,

این فرد فرهنگی ادامه داد: صبح که از خواب بیدار شدم با نگرانی رادیو را باز کردم در حال پخش نوای قرآن بود، اخبار ساعت 8 صبح ناگهان خبر دردناک و باور نکردنی رحلت امام(ره) را با صدای محزون و پر سوزگداز آقای حیاتی اعلام کرد.

,

او با چشمانی اشکی از آن روز گفت و  ادامه داد:  خبر دردناک و غم باری بود، بدنم سست شد و بی اختیار بغض گلویم ترکید و آنجا بود که مراسمات خودجوش مردمی در شهر و روستاها برگزار شد.

,

ترکمانی افزود: خیلی از عاشقان و مشتاقان امام از شهرستان خودشان را به مراسم دیدار با پیکر مطهرامام (ره)در مصلی تهران و تشییع جنازه باشکوه امام رسانند.

,

خانم سکینه مرادی یکی از طلبه های حوزه علمیه هم گفت: اکثر ما در موقع رحلت امام بچه های 7،8 ساله بودیم، من همیشه امام ره را از تلویزیون در جماران می‌دیدم.

,

او گفت: امام را خیلی دوست داشتم و همیشه به آن بچه هایی که توی دیدارها اونها را بلند می کردند که امام روی سرشون دست بکشد غبطه می خوردم و دوست داشتم اونجا می بودم.

,

مرادی ادامه داد: یادم است وقتی گفتند که امام از دنیا رفته  برای ما خیلی سخت بود و همه غمگین و ناراحت بودند،هم اکنون هم آن صحنه ها را می بینم همان غم روی دلم میشیند،

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه