اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

پیروزی انقلاب نتیجه قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بود

پیروزی انقلاب نتیجه قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بود
رضا خادمی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی(ره) نتیجه قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، رضا خادمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد در سال 1342، اذعان کرد: قیام 15 خرداد یکی از مهم ترین حرکت های اعتراض آمیز ملت مسلمان ایران در یک قرن اخیر علیه حکومت استبداد شاهنشاهی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  عصرهامون, ، رضا خادمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد در سال 1342، اذعان کرد: قیام 15 خرداد یکی از مهم ترین حرکت های اعتراض آمیز ملت مسلمان ایران در یک قرن اخیر علیه حکومت استبداد شاهنشاهی بوده است.,

وی ادامه داد: این قیام با رهبری منسجم بنیان گذار انقلاب اسلامی منشاء تحولات عظیم در تاریخ معاصر ایران بود، از این رو همواره توجه بسیاری از محققان و پژوهشگران را به خود جلب کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: قیام تاریخی 15 خرداد نقطه آغاز و عطفی در تاریخ مبارزات ملت مسلمان ایران بوده است، امام خمینی (ره) آفریننده و شکل دهنده این قیام الهی و عظیم بودند.

خادمی گفت: با فرارسیدن سالروز قیام 15 خرداد، خاطره غم انگیز و حماسه آفرین این روز تجدید می شود، روزی که بنابر آنچه مشهود است و در تاریخ ذکر شده، قریب به 15 هزار نفر از ملت مظلوم و ستم کشیده ایران به خاک و خون کشیده شدند.

وی با اشاره به این که 15 خرداد روزی است که طلیعه نهضت اسلامی این ملت شجاع و غیور شد، اضافه کرد: قیام 15 خرداد نهضت عظیمی است که به دنبال قیام روحانیت متعهد و انقلابی در مقابل محمدرضا پهلوی که مخالفتش با اسلام آشکارتر شده بود، شکل گرفت.
,
,
,
,
,
,
,
,

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در تبیین این واقعه فرموده اند: "ملت ما این روز را عزیز می شمارد و من 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم.

خادمی خاطرنشان کرد: بعد از سخنرانی آتشین امام خمینی (ره) علیه شاه و مستکبران در 10 محرم سال 1342 یعنی 13 خرداد، قیام ملت مسلمان ایران در 15 خرداد همان سال شکل گرفت و نتیجه آن قیام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه