اخبار داغ

امام جمعه رودان:

قیام خونین ۱۵خرداد آغازگر تحول اساسی در شکوفایی انقلاب اسلامی بود

قیام خونین ۱۵خرداد آغازگر تحول اساسی در شکوفایی انقلاب اسلامی بود
حجت الاسلام دُری گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ در حقیقت نقطه عطف و سرآغاز شکوفایی انقلاب اسلامی و یادگاری نیک از پیوند عمیق دین و سیاست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی دُری امام جمعه رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: قیام ۱۵خرداد، به افسانه جدایی دین از سیاست که بیش از نیم قرن، از سوی استعمارگران و رژیم های دست نشانده آنان تبلیغ و ترویج شده بود، پایان داده و جداناپذیری اسلام از سیاست را، برای همگان آشکار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

امام جمعه رودان با بیان اینکه ۱۵ خرداد آغاز توسعه اندیشه های حضرت امام (ره) بود افزود: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ در حقیقت نقطه عطف و سرآغاز شکوفایی انقلاب اسلامی و یادگاری نیک از پیوند عمیق دین و سیاست بوده که توده‌های عظیم مردم با مرجعیت شیعه که در وجود حضرت امام خمینی(ره) به طور خاص تجلی پیدا کرده پیوند عمیق تری برقرار کردند.

,

دری ادامه داد: امام(ه) یک شخصیت بزرگی بود و یک تحول بزرگی در جهان به وجود آورد و باید در شناخت حضرت امام(ره) بسیار کارهای بسیاری انجام شود و ایشان را به نسل جدید بشناسانیم امامی که در علم، شجاعت، سیاست، عرفان و ارتباط با خانواده شخصیت بزرگ و والایی داشت.

,

وی امام خمینی(ره) را یک شخصیت جامع در تمام مسائل زندگی عنوان کرد و اضافه کرد: نیاز است تمام ابعاد شخصیتی امام(ره) مورد بررسی قرار بگیرد و شناخته بشود چرا که شخصیتی بود که در مقابل کارهای ناپسند شاه ایستاد.

,

امام جمعه رودان تصریح کرد: علت اینکه امام توانستند انقلاب را به ثمر برساند، تربیت نیروهای خیلی خوبی بود و این انقلابی که امام خمینی(ره) به وجود آوردن تنها متعلق به ایران نبود بلکه متعلق به کل جهان بود الان بعد از سالیان سال ما داریم نتایج آن را می بینیم که چه عظمتی دارد و قیام ۱۵ خرداد را دلیل پیروزی انقلاب اسلامی می دانستند.

,

دُری همچنین گفت: حضرت امام کاری کرد که تمام کشورهای ابر قدرت جهان اینگونه در مقابل قرار بگیرند که در راس آن آمریکاست و طوریست که نفتکش های ما از نزدیکی آمریکا گذشت و هیچ غلطی نتوانست بکند و این ها همه به واسطه زحمات امام راحل بوده است که این انقلاب را معماری کردند و به وجود آوردند.

,

وی خاطر نشان کرد: امام قدیمی ترین نهاد جامعه را که به فراموشی سپرده شده بود و نیاز فطری انسان ها بود را در جامعه تقویت و توسعه داد و اندیشه های ناب الهی را زنده کرد که همان دین در جامعه بود.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه