اخبار داغ

افشای نژادپرستی ساختاری در اعتراضات آمریکا

افشای نژادپرستی ساختاری در اعتراضات آمریکا
مقامات آمریکا باید به نژادپرستی ساختاری خاتمه دهند. خشم و نا امیدی در اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا به خاطر سیستم اجرای قانون است که برای تمام افراد ارزش برابر قائل نیست و در نتیجه؛ جان و رفاه افراد سیاهپوست را قربانی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سازمان دیده‌بان حقوق بشر (hrw) گفت که مقامات آمریکا باید گام‌های جسورانه‌ای در جهت رسیدگی به نژادپرستی ساختاری و اعتراضات گسترده در سراسر کشور بردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, hrw,

دولت‌های ملی، ایالتی و محلی باید اقداماتی در راستای مسئولیت پذیری معنادارِ پلیس اتخاذ و اجرا کنند تا دستگیری های غیر ضروری به شدت کاهش یافته و به استفاده از پلیس در مشکلات اجتماعی مرتبط با فقر و بهداشت که به طور نامتناسبی افراد سیاه و رنگین پوست را هدف قرار می دهد، خاتمه دهند.

,

آنها باید در حمایتی واقعی برای جوامع نیازمند سرمایه گذاری کرده و برنامه های ضد نژادپرستی ساختاری طولانی مدت در حوزه های مختلفی مانند؛ بهداشت و آموزش را طراحی کنند.

,

"نیکول آستین هیلِری" مدیر برنامه های مربوط به آمریکا در دیده بان حقوق بشر گفت: "خشم و نا امیدی که منجر به اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا شده بیش از اقدامات جنایتکارانه افسران پلیسی که جورج فلوید را به قتل رسانده اند، است. این خشم به خاطر سیستم اجرای قانون است که برای تمام افراد ارزش برابر قائل نیست و در نتیجه؛ جان و رفاه افراد سیاهپوست را قربانی می کند."

,

یک ویدئو نشان می دهد که "درِک شاوین" مأمور پلیس مینیاپولیس در 25 ماه مه سال 2020 با چسباندن "جورج فلوید" به زمین در حالی که دستبند به دست داشت و فشار دادن زانوی خود بر پشتِ گردن وی به مدت بیش از 8 دقیقه او را به قتل می رساند. 4 روز بعد، دادستان ها شاوین را به قتل درجه 2 متهم کرده و او را بازداشت کردند، اما در ابتدا افسرانی که در صحنه جنایت حضور داشتند را متهم نکردند.

,

دیده بان حقوق بشر گفت که بازپرس بخش قضایی باید فورا اتهاماتی علیه 3 افسر پلیس دیگر که در قتل فلوید دست داشتند را در نظر بگیرد.

,

مرگ فلوید آخرین مورد در تاریخ دراز مدت قتل سیاهپوستان توسط پلیس آمریکا با اندک یا هیچ احساس مسئولیتی است. طی سالهای اخیر، موارد بسیاری از این نوع قتل ها وجود داشته و دادستان ها از انجام تحقیقات صحیح درباره آنها شانه خالی کرده اند.

,

به گفته دیده بان حقوق بشر، در حالی که فیلم قتل فلوید سوژه پوشش رسانه ای گسترده قرار گرفت، اما پلیس در سراسر آمریکا همچنان از زور و سوء استفاده به ویژه در مورد سیاهپوستان که منجر به مرگ نمی شود اما مضر و فراگیر است استفاده می کند.

,

بررسی ها نشان می دهد که پلیس آمریکا به طور بسیار گسترده ای در مواجهه با سیاهپوستان (نه سفیدپوستان) از اعمالِ زور مانند؛ تِیزِرها (شوکِر)، سگ های وحشی، باتوم ها و مشت و لگد استفاده می کند.

,

تحقیقات دیده بان حقوق بشر درباره تولسا، اداره پلیس اکلاهما نشان داد که افسران تقریبا 3 برابر بیشتر از سفیدپوستان از تِیزِرها در رویارویی با سیاهان استفاده کردند و سیاهپوستان 2.7 برابر بیشتر در معرض خشونت پلیس قرار داشتند.

,

نابرابری های نژادی در سیستم پلیس منجر به اختلافات نژادی در بسیاری از سیستم ها مانند؛ مسکن، آموزش و پرورش و مراقبت های بهداشتی شده است. سیاستگذاران باید این نابرابری های اساسی را با برنامه هایی در تمام این حوزه ها که به طور خاص برای مقابله با اثرات بلند مدت نژادپرستی ساختاری طراحی شده اصلاح کنند.

,

آستین هیلِری گفت: "مرگ یک مرد سیاهپوست توسط پلیس نباید مورد نگرانی های گسترده بد رفتاری با سیاهان و رنگین پوستان باشد. بدترین مورد، نژادپرستی ساختاری در آمریکا است نه فقط اقدامات بی رحمانه پلیس های بد."

,
 
,
, ,

سوء استفاده پلیس همچنین شامل بازداشت ها و تجسس های غیر ضروری و آزاردهنده است که از تعصب نژادی نشأت می گیرد. مطالعات متعددی نابرابری های نژادی قابل توجهی را نشان داده است. یک بررسی جدید نشان می دهد که 95 درصد از ادارات پلیس آمریکا، سیاهپوستان را بسیار بیشتر از سفیدپوستان (برخی تا 10 برابر بیشتر) دستگیر کرده اند.

,

پلیس، افراد را به خاطر رفتارهای متأثر از بی خانمانی و فقر مانند پرسه زدن در خیابان ها، رفتارهایی که نباید جرم شناخته شود از جمله داشتن مواد مخدر برای مصرف شخصی یا تخلفاتی که باید به جای احضار به بازپرسی به زندان منجر می شوند، بازداشت و دستگیر می کند.

,

به عنوان مثال، پلیس مجبور نبود که فلوید را به خاطر استفاده از یک 20 دلاری جعلی دستگیر کند. این تخلف تنها مستحق صدور احضاریه برای وی بود.

,

مقامات سراسر آمریکا به جای تأمین مالی مناسب سرویس های خدماتی برای رفع معضلات اجتماعی که خارج از حیطه اختیارات پلیس هستند، آنها (پلیس) را به واکنش در برابر استفاده از مواد مخدر، بی خانمانی، مسائل بهداشت روان و فقر ملزم می کنند. دولت ها باید به جای متهم کردن افراد نیازمند با ارائه مسکن ارزان، مراقبت های بهداشتی در دسترس، توسعه اقتصادی و آموزشی به طور گسترده ای اعتماد به پلیس در این حوزه ها را کاهش دهند.

,

عدم اولویت بندی و سرمایه گذاری میان جرم و جنایت و فقر و مشکلات جامعه منجر به دهه ها نابرابری فزاینده در جوامع آمریکایی شده و به سیاهان، رنگین پوستان و فقرا آسیب رسانده است.

,

مردم نگران و نا امید از تمام نژادها در سراسر آمریکا به خیابان ها آمده اند تا خشونت پلیس و نابرابری های اساسی در این کشور را رسوا کنند. پلیس با استفاده از زور در برابر این اعتراضات منجر به تشدید درگیری و آسیب های جسمی شده است.

,
 
,
, ,

پلیس باید به استفاده غیر قانونی و غیر ضروری از زور علیه معترضان خاتمه دهد. پست های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که پلیس برای عقب راندن معترضان مسالمت آمیز علیه نژادپرستی در آمریکا از وسایل نقلیه استفاده می کند، بسیاری را مورد ضرب و شتم قرار می دهد، معترضان را روی زمین می خواباند، بدون دلیل از گاز اشک آور و اسپری فلفل استفاده کرده و گلوله های پلاستیکی و نارنجک های فلَش بَنگ (flash-bang) پرتاب می کند.

,

آستین هیلِری گفت: "آمریکا در تمام سطوح حکومتی باید به مشکلات ریشه ای که مردم را به خیابان ها کشانده و آنها را به اعتراضی که با خشم ادامه خواهد یافت وادار کرده، بپردازد."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه