اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی بخش "رخ" تربت حیدریه خبر داد؛

استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی

استفاده از پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی
مهدی شیبانی گفت: پهپاد های سمپاش با هدف کاهش هزینه تولید و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در مزارع بخش رخ تربت حیدریه استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شیبانی، رئیس جهاد کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ به استفاده از پهپادهای سمپاش با هدف کاهش هزینه تولید و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در مزارع این بخش اشاره کرد و افزود: توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی باعث رونق و شکوفایی تولید محصولات زراعی و باغی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بیان کرد: از فناوری نوین پهپاد در سمپاشی و یا محلول پاشی مزارع و باغات برای نخستین بار در منطقه رخ استفاده شده است.

,

شیبانی گفت: کاهش مصرف آب و سم و کود، جلوگیری از تخریب مزارع و محصولات در زمان گل دهی و افزایش کمی و کیفی محصولات و حفظ سلامت کشاورز و محیط زیست وکاهش هزینه های تولید از مزایای استفاده از پهپاد در بخش کشاورزی این منطقه به شمار می رود.

,

رئیس جهاد کشاورزی رخ گفت: استفاده از پهپاد در کشاورزی یک حرکت مهم ترویجی است که برای اولین بار در سطح این شهرستان آغاز شده و امیدواریم بتوانیم در آینده کشاورزان بیشتری را برای استفاده از این تکنولوژی برای برداشت بهتر محصول ترغیب کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری پهپاد به کشاورزان کمک می کند تا علاوه بر افزایش بازده با نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت، تولید محصولات زمین کشاورزی را نیز افزایش دهند و از طرفی حرکت و پرواز پهپاد ها با یاری نرم افزار های مختلف سهل و آسان شده است.

,

شیبانی اظهار کرد: همچنین سرعت بالا در سم پاشی با پهباد تقریبا 3 برابر روش نیروی انسانی و تراکتوراست به همین دلیل این کار نسبت به روش های سنتی بسیار به صرفه تر است.

,

وی در تکمیل مزیت های این طرح افزود: در این پهپادها به علت نداشتن ارتفاع خیلی زیاد نسبت به محصول ،مشکل باد و هدر رفتن سم نیز برطرف شده و همچنین هزینه پرواز پهپاد بسیار کمتر از روش قدیم سمپاشی باهواپیماها است.

,

بخش رخ تربت حیدریه با 47 پارچه ابادی و 26 هزار جمعیت در 30 کیلومتری تربت حیدریه از لحاظ کشاورزی با داشتن بیش از 30 هزار هکتار زمین مستعد زراعی یکی از مناطق برخوردار این شهرستان محسوب می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه