اخبار داغ

در گفت و گو با دانا؛

تعیین تکلیف نهایی نمایشگاه کتاب تا اوایل تیرماه

تعیین تکلیف نهایی نمایشگاه کتاب تا اوایل تیرماه
دهقانکار، سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور اعلام کرد که حداکثر تا اوایل تیرماه تکلیف نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مشخص می‌شود.
[

ایوب دهقانکار سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص وضعیت نهایی برگزاری نمایشگاه کتاب امسال اظهار داشت: دلیل اصلی عدم تعیین تکلیف نمایشگاه امسال تا این لحظه، این است که با توجه به شیوع بیماری کرونا تا جایی که امکان دارد تأمل کنیم تا بتوانیم شاهد برگزاری بهتر نمایشگاه کتاب باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: تنها ملاحظه ما در حال حاضر، بیماری کروناست؛ وگرنه ما از جهت اجرایی آمادگی داریم که نمایشگاه را برگزار کنیم و ایده‌آل ما این است که نمایشگاه  بصورت حضوری برگزار شود.

,

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: در  حال  حاضر ما در ماه سوم سال هستیم و برای برگزاری نمایشگاه زمان داریم و دلیل صبر کردن ما هم این است که نمایشگاه  کتاب تهران یک رویداد بزرگ است و آنقدر ارزش دارد که برایش صبر کنیم؛ چراکه نمایشگاه کتاب تهران یک رویداد تک ‌بعدی نیست و ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد.

,

دهقانکار درباره ایده مجازی برگزار شدن این نمایشگاه، با بیان اینکه این ایده منتفی نشده است، اظهار داشت: شورای سیاستگذاری نمایشگاه فعلا به دنبال این است که آیا می‌توان نمایشگاه را حضوری برگزار کرد یا نه؛ اگر امکان برگزاری حضوری نبود، فقط یکی از گزینه‌های جایگزین می‌تواند نمایشگاه مجازی باشد.

,

وی افزود: اینطور نیست که نمایشگاه مجازی را بطور کامل جایگزین نمایشگاه کتاب تهران کنیم؛ چراکه نمایشگاه مجازی در کنار محاسنی که دارد، نمی‌تواند اهداف کاملی را برای ما محقق کند.

,

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی تصریح کرد: امیدواریم با نگاه مثبتی که برای بازگشایی برخی مراکز فرهنگی ایجاد شده و نتیجه مجاهدت جامعه پزشکی و مدافعان سلامت است، در هفته‌های آینده اجازه برگزاری تجمعی و حضوری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز داده شود.

,

دهقانکار تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که تا آخر خرداد یا حداکثر تا اوایل تیرماه تکلیف نمایشگاه کتاب تهران مشخص می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه