اخبار داغ

تاملی بر گستاخی وزیر کشور ترکیه درباره ماکو؛

نعل وارونه‌ی ناشیانه‌/ حمایت ترک‌ها از پ.ک.ک و توهم تجاوز

نعل وارونه‌ی ناشیانه‌/ حمایت ترک‌ها از پ.ک.ک و توهم تجاوز
این گزاره که «پ.ک.ک یک حزب ترکیه‌ای است» صرفاً یک ادعای رسانه‌ای و بدون استناد نیست؛ تا جایی‌که حتی فعالان سیاسی تُرک نیز طی سال‌های گذشته بارها به ارتباط میان پ.ک.ک با سازمان اطلاعاتی ترکیه(میت) اذعان کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، مناطق شمالغرب کشورمان از سال های گذشته همواره گرفتار حوادث تروریستی متعددی بوده که ریشه در قوم‌گرایی‌های کور و متعصب سازمان های شبه‌نظامی داشته است و توسط برخی دولت‌های منطقه ای و فرامنطقه ای نیز حمایت می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

کومله، دموکرات، پ.ک.ک، پژاک کلیدواژگان ترور و ناامنی در منطقه بوده‌اند. هرچند گروهک های کومله و دموکرات بعد از سال‌ها مبارزه تضعیف شده اند اما هنوز هم پ.ک.ک و پژاک بیشترین حضور را در منطقه دارند و مقرهای تاکتیکی و آموزشی خود را هم در خاک ترکیه و عراق مستقر کرده‌اند و متاسفانه هر از چندگاهی، حملاتی کور به مقرهای سپاه در این منطقه انجام می‌دهند.

,

دولت ترکیه در سال‌های گذشته پروژه‌ی دیوار مرزی بین دو کشور را کلید زده و گفته است این پروژه برای جلوگیری از عبور قاچاق کالا و انسان ساخته خواهد شد. سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در بازدید از مناطق مرزی این کشور با ایران گفت: تاکنون 75 درصد کل پروژه و 99 درصد ساخت دیوار به پایان رسیده است.

,

وزیر کشور ترکیه در جریان این بازدید مطلبی هم در مورد منطقه‌ی ماکوی استان آذربایجان‌غربی و حضور تروریست های پ.ک.ک در آن گفت که باعث تعجب همگان شد.

,

سلیمان سویلو گفته است: دنیا و دوستان ایرانی بدانند در ماکو قریب به صد تروریست وجود دارند و اگر ما(ترکیه) وارد ماکو شویم، یک تروریست را زنده نگه نمی داریم!

,

ظاهرا سال‌ها تجاوز به خاک کشورهای مختلف از جمله سوریه و لیبی دولتمردان ترک را دچار توهم کرده و خیال می کنند می توانند با سناریوها و بهانه‌های مختلف از جمله وجود تروریست و سلاح شیمیایی وارد خاک هر کشوری بشوند.

,

در سال های گذشته مرزهای شمالغرب کشورمان همواره شاهد ریختن خون سربازانی بود که جانشان را در راه مبارزه با تروریسم فدای وطن کرده اند اما دستگاه های اطلاعاتی کشورمان این موضوع را که برخی از این سازمان ها در ابتدای شکل‌گیری و یا در ادامه‌ی حیات خود، مرهون حمایت‌های ترکیه بوده است را فراموش نکرده‌اند.

,

این گزاره که «پ.ک.ک یک حزب ترکیه‌ای است» صرفاً یک ادعای رسانه‌ای و بدون استناد نیست؛ تا جایی‌که حتی فعالان سیاسی تُرک نیز طی سال‌های گذشته بارها به ارتباط میان پ.ک.ک با سازمان اطلاعاتی ترکیه (میت) اذعان کرده‌اند و در سال‌های گذشته هر از گاهی در میان نزاع‌های سیاسی جناح‌های سیاسی ترکیه برخی از این اسناد افشاء می شود.

,

بیش از همه، سیاسیون نزدیک به عدالت و توسعه به نقش سازمان‌هایی چون «میت»، «تشکیلان گولن»، «دولت ژرف» و یا لابی‌های سیاسی-نظامی مانند «شبکۀ سرّی گلادیو» در تاسیس پ.ک.ک و حتی پژاک(شاخه ی ایرانی پ ک ک) اشاره کرده‌اند.

,

حال چه شده است که وزیر کشور ترکیه در مقام تهدید ایران به تجاوز نظامی صحبت کرده و ادعا می کند اگر وارد ماکو شوند یک تروریست را زنده نمی گذارند؟

,

پاسخ درخور به گستاخی وزیر کشور ترکیه نمی تواند توسط رسانه ها دنبال شود و حتما باید توسط وزرات خارجه و فرماندهان نظامی،خیال واهی ترک ها برای همیشه پاک گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه