اخبار داغ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بانه:

شرایط هنرمندان بانه‌ای در ایام کرونا سخت است

شرایط هنرمندان بانه‌ای در ایام کرونا سخت است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه، گفت: شرایط هنرمندان بانه با تعطیلی فعالیت ها به واسطه شیوع ویروس کرونا نیازمند توجه ویژه مسئولان به این قشر فرهیخته از جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خوشبخت در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا  روند عادی زندگی مردم را تغییر داده است اظهار کرد: از اوایل اسفند تا کنون کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری جهت اکران عمومی تعطیل گردیده است که می‌توان به اجرای تئاتر صحنه‌ای فعالیت‌ سینما، آموزشگاه های آزاد هنری که در حوزه موسیقی و هنرهای تجسمی فعالیت می‌کنند نگارخانه ها و چاپخانه‌ها، اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
 وی با اشاره به اینکه اکثریت هنرمندان از قشر متوسط رو به پایین جامعه هستند و قطعاً تعطیلی فعالیت‌ها بر روند درآمد و امرار معاش آنها تاثیرگذار بوده است افزود: بیش از ۷۵ نفر از هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگی هنری که از این راه کسب درآمد می‌کردند، متاسفانه با شیوع ویروس منحوس کرونا از کار بیکار شده اند و هنوز هم این تعطیلی ادامه دارد.
 
,
,
خوشبخت درخصوص پرداخت بیمه هنرمندان عنوان کرد: تعدادی از هنرمندانی که  تحت پوشش بیمه هنرمندان هستند به دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۳ ماه بیمه آنان پرداخت خواهد شد، هنرمندان کم بضاعت که بر اثر ویروس کرونا از کار بیکار شده‌اند  به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت کمک مادی و معنوی معرفی شده اند ، که گروه‌های هنری تئاتر، هنرمندان رشته موسیقی ،هنرهای تجسمی و ... از آن جمله هستند.
 
,
,
وی در ادامه اضافه کرد :این روزها ویروس کووید-۱۹ تاثیر منفی خود را بر بسیاری از شغل ها به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر گذاشته است که پیش از این نیز مهجور و مظلوم و بی پشتوانه اقتصادی فعال بودند، اکنون اما مساله اقتصاد هنر و بلاتکلیفی هنرمندان بیش از پیش مشهود و ملموس شده است، اقتصاد هنر و تامین معاش بسیاری از افرادی که شغل‌شان به طور مستقیم و غیرمستقیم به هنرهای نمایشی مرتبط است، نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است و همچنان مشخص نیست تا چه زمانی این روند ادامه پیدا می‌کند.
 
,
,
خوشبخت در پایان بابیان مشکلات مالی و اقتصادی و وام های بانکی ،اجاره بهای منزل وسایرموارد که هنرمندان با آن دست و پنجه نرم می کنند، تاکید کرد: امیدوارم مسئولان و متولیان امر، این قشر زحمتکش را در این شرایط سخت فراموش نکرده و با تدابیر، تصمیمات و تمهیدات حمایتی در راستای حل مشکلات، جبران خسارت و ضررهای ناشی از تعطیلی فعالیت‌های هنری و سینمایی و موسیقی گام بردارند.
,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه