اخبار داغ

استفاده از ماسک، مانع شیوع موج دوم کرونا

استفاده از ماسک، مانع شیوع موج دوم کرونا
تحقیقات جدید نشان می دهد که استفاده اجباری از ماسک های صورت در مکان های عمومی و نیز اجرای قرنطینه های متناوب به طرز چشمگیری به جلوگیری از موج دوم کروناویروس کمک می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ اجباری کردن استفاده از ماسک هنگام ترک منزل می تواند موج دوم کروناویروس را مهار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, کروناویروس,

تحقیقات جدید نشان می دهد که استفاده اجباری از ماسک های صورت در مکان های عمومی و نیز اجرای قرنطینه های متناوب به جلوگیری از موج دوم کروناویروس کمک می کند.

,

مطالعه مدل سازی از دانشگاه های کمبریج و گرینویچ نشان می دهد که ترکیبی از هر دو روش (قرنطینه و ماسک) می تواند تا تولید واکسن میزان آلودگی را به کمتر از 1.0 برساند.

,
 
,
, ,

محققان گفته اند که حتی استفاده از ماسک های خانگی با اثربخشی محدود نیز می توانند به طرز چشمگیری میزان انتقال ویروس را کاهش دهند.

,

دکتر "ریچارد استات" نویسنده اصلی این مدل سازی گفت: "آنالیزهای ما از استفاده فوری و جهانی ماسک های صورت توسط عموم حمایت می کند."

,

وی افزود: "ترکیب استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و اندکی محدودیت در رفت و آمد روش قابل قبولی در مدیریت همه گیری و آغاز مجدد فعالیت های اقتصادی است."

,

کووید19 از طریق قطرات موجود در هوا که توسط بازدمِ افراد آلوده به ویژه هنگام صحبت کردن، سرفه یا عطسه منتشر شده گسترش می یابد.

,
 
,
, ,

محققان در این تحقیق علاوه بر مدل سازی شامل مراحل عفونت و انتقال از طریق سطوح و هوا، به ابعاد منفی دیگر از جمله آلودگی ناشی از لمس کردن ماسک نیز پرداختند.

,

این مطالعه نشان داد که اگر 50 درصد یا بیشتر از افراد در مکان های عمومی از ماسک استفاده کنند تکثیر این ویروس به 2 برابر کاهش می یابد. هر چه استفاده از ماسک افزایش یابد، شیوع ویروس کاهش بیشتری خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه