اخبار داغ

گفت‌وشنود استاندار آذربایجان‌شرقی در فضای مجازی؛

توپِ بهره‌برداری از 41 پروژه استانی در زمین دولت!/ کریدورِ راکدِ ایران-اوراسیا

توپِ بهره‌برداری از 41 پروژه استانی در زمین دولت!/ کریدورِ راکدِ ایران-اوراسیا
استاندار آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگوی تلگرامی گفت: در یک سال باقی‌مانده تغییرات در یک اداره فقط به خاطر بازنشستگی یا تغییر محل زندگی افراد خواهد بود و احیانا اگر فردی جایگزین مدیری شد، باید نعم البدل باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی روز پنج‌شنبه در گروه تلگرامی رجال تبریز مهمان خبرنگاران و شخصیت‌های سیاسی استان بود و به سوالات مطرح شده در این گروه پاسخ داد. بخشی از این گفت‌وشنود به شرح زیر می‌باشد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

انتخاب مدیران جزو اختیارات استاندار نیست و حدود اختیارات استانداران در عزل و نصب‌ها؛ یکی از اصلی‌ترین محور پاسخ‌های پورمحمدی به سوالات بود.

,

پورمحمدی درخصوص تغییرات مدیریتی در استان صحبت کرد. استاندار آذربایجان‌شرقی چندباری تاکید داشت که تغییرات مدیریتی در یک سال باقی مانده از عمر دولت، وجود نخواهد داشت الا به ضرورت‌های لازم.

,

استاندار آذربایجان‌شرقی معتقد بود: تغییر برای تغییر اصلا موضوعیت ندارد. در یک سال باقی مانده تغییرات در یک اداره فقط به خاطر بازنشستگی یا تغییر محل زندگی افراد خواهد بود و احیانا اگر فردی جایگزین مدیری شد، باید نعم البدل باشد!

,

چالش اختیارات و درخواست‌‌های بی‌پاسخِ پورمحمدی!

, چالش اختیارات و درخواست‌‌های بی‌پاسخِ پورمحمدی!,

استاندار آذربایجان شرقی به عزل و نصب‌های مدیریتی هم اشاره داشت. او در پاسخ به سوالاتی در خصوص اختیارات استانداران در تغییرات مدیریتی ابراز داشت: در عزل و نصب‌ها اختیار اصلی با وزراست اما بنده هم دخالت‌هایی داشته‌ام لیکن انتخاب ما نبوده است. انتخاب مدیران جزو اختیارات استانداران نیست و خواسته ما این است که اجازه دهند مدیران را استانداران انتخاب کنند.

,

پورمحمدی ادامه میدهد: وزرا هم برای خود استدلال‌هایی دارند که تا حدی قابل قبول است و درخواست ما این بوده که حداقل عزل مدیران با استاندار باشد! تا مدیر بداند که اگر با استاندار هماهنگ نبود از مسئولیت کنار میرود اما به نظر میرسد این چالش حالا حالاها حل نشود!

,

مهاجرت نخبگان و کریدورِ راکدِ ایران-اوراسیا

, مهاجرت نخبگان و کریدورِ راکدِ ایران-اوراسیا,

کم‌رنگ شدن نقش آذربایجان‌شرقی در پل ارتباطی بین آسیا و اروپا دیگر دغدغه اصلی استاندار بود. پورمحمدی مهاجرت نخبگان از استان و به بن بست رسیدن ارتباط بین آذربایجان‌شرقی با کشورهای همسابه را دو مشکل اساسی و جدی استان مطرح کرد. وی معتقد بود: پل ارتباطی بین آسیا و اروپا که حلقه وصل آن، استان آذربایجان‌شرقی بود اکنون در حالت بن بست قرار گرفته است.

,

پورمحمدی گفت: در زمان جنگ مرز بازرگان به تنفس‌گاه کشور معروف شده بود اما اکنون نقش خود را از دست داده است. وی همچنین ابراز داشت: استان ما زمانی دریچه جمهوری اسلامی به اوراسیا بود اما اکنون این دریچه تقریبا بسته شده است.

,

استاندار آذربایجان‌شرقی این را هم افزود که با اتصال راه آهن-بستان‌آباد به تبریز میتوان گشایشی در امر صادرات و واردات حاصل کرد اما این گشایش به شرطی است که راه آهن مذکور به خط ریلی در جمهوری آذربایجان و ترکیه وصل گردد والا خط ‌آهن گفته شده، خط داخلی است.

,

توپِ بهره‌برداری از پروژه‌ها در زمین دولت!

, توپِ بهره‌برداری از پروژه‌ها در زمین دولت!,

تعداد و زمان بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی سوال پایگاه اطلاع رسانی آناج از استاندار آذربایجان‌شرقی بود. پورمحمدی در پاسخ به این سوال، اظهار داشت: ما برای سال جاری 41 پروژه عمرانی در دست ساخت داریم. خط ریلی بستان‌آباد به تبریز، بزرگراه تبریز به سهند و چند پروژه بزرگ آبی از جمله این پروژه‌هاست اما زمان افتتاح و بهره برداری از آنها به دولت بستگی دارد.

,

وی ادامه داد: ما اولویت‌های اصلی استان را به هیئت دولت ارسال کرده‌ایم و اگر اعتبار همه طرح‌ها واریز گردد تمام آن‌ها را تا پایان سال به بهره برداری می‌رسانیم. و اگر نصف اعتبار حاصل شود، طبیعتا با اولویت‌گذاری، نصف تعداد پروژه‌ها را تکمیل خواهیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه